Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
13. 7. 2000
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Aktim, d.o.o., Ljubljana, na seji dne 13. julija 2000
s k l e n i l o:
Pobuda za oceno ustavnosti in zakonitosti 7. in 8. točke Razpisnih pogojev z navodili ponudnikom DARS za izvedbo zunanje kontrole kakovosti pri SKLOPU I razpisanih del (Uradni list RS, št. 19/2000) se zavrže.
1.Pobudnica izpodbija 5. točko prvega odstavka 19. člena in prvo alineo prvega odstavka 45. člena Zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 24/97 in nasl. - v nadaljevanju: ZJN), 3. in 4. člen Odredbe o obvezni vsebini razpisne in ponudbene dokumentacije (Uradni list RS, št. 33/97 in nasl.) ter 7. in 8. točko Razpisnih pogojev z navodili ponudnikom DARS (7. merila za ugotavljanje in ocenjevanje usposobljenosti ponudnikov in 8. merila za ugotavljanje in ocenjevanje sposobnosti) za izvedbo zunanje kontrole kakovosti pri SKLOPU I razpisanih del (v nadaljevanju: Merila). Iz vsebine pobude izhaja njeno mnenje, da kolikor se bodo v konkretnem postopku javnega naročila uporabila izpodbijana merila, ki naj bi bila protiustavna in nezakonita, je njen neuspeh z gotovostjo predvidljiv. Izpodbijanim merilom ne zmore zadostiti, zato konkuriranje pod takšnimi pogoji zanjo ni smiselno oziroma bo gotovo neuspešno. V vsebinskem delu predlaga prednostno obravnavo zadeve, ker gre za reševanje pomembnega pravnega vprašanja, ki lahko povzroči škodo in kršitev svobodne gospodarske pobude. Predlaga, naj Ustavno sodišče do končne odločitve zadrži izvrševanje Meril, kolikor bo ocenilo, da gre za splošni akt.
2.Na podlagi prvega odstavka 160. člena Ustave in 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) odloča Ustavno sodišče med drugim o ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijana merila niso predpis ali splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijana merila so del Razpisnih pogojev z navodili ponudnikom, ta pa so akt izdan v postopku konkretnega razpisa za izbiro izvajalca po ZJN. Ustavnost in zakonitost razpisnih pogojev (ali dela razpisnih pogojev) se izpodbija s pravnimi sredstvi v konkretnih postopkih.
3.Zgoraj navedeno izhaja tudi že iz same pobude s prilogami.
4.Razvidno je namreč, da je pobudnica v konkretnem postopku z zahtevo za revizijo na podlagi Zakona o reviziji postopkov javnih naročanja (Uradni list RS, št. 78/99 - ZRPJN) izpodbijala Merila, ker naj bi ta prekoračevala z Ustavo in zakoni določene okvire, saj po njih ne sama ne združena še z dvema podjetjema ne more uspeti. Naročnik je prejel njeno zahtevo za revizijo dne 5. 4. 2000 (še pred dnem, ki je bil določen za oddajo ponudb). Zato je po 11. členu ZRPJN zadržal nadaljnje aktivnosti v tem postopku. Pobudničin zahtevek za revizijo je bil za tem z obrazloženim sklepom Državne revizijske komisije zavrnjen (sklep št. 018-46/00-24-517 z dne 31. 5. 2000).
5.Ker je Ustavno sodišče v tem delu pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti zavrglo, ni bilo treba odločati o predlogu za zadržanje izvrševanja Meril. O preostalem delu pobude bo Ustavno sodišče odločalo v nadaljnjem postopku.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, dr. Miroslava Geč-Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam-Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i kFranc Testen