Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
24.07.2024
07121-1/2024/874
Pravne podlage, Obdelava OP javnih uslužbencev in funkcionarjev, Delovna razmerja
Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 18. 7. 2024 prejeli vaše zaprosilo za mnenje o tem:
(1)ali lahko zdravniška zbornica javno objavi informacijo o začasnem odvzemu licence določenega zdravnika in
(2)ali lahko zdravniška zbornica o tej informaciji obvesti tudi zdravnikovega delodajalca.
Začasni odvzem licence je bil določen s strani sodišča.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (ZVOPOKD) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašimi vprašanji.
Pojasnjujemo še, da se IP lahko dokončno opredeljuje do konkretnih primerov obdelave osebnih podatkov le v nadzornih postopkih. Do posamičnih primerov dostopa do informacij javnega značaja pa se lahko IP dokončno opredeljuje le v pritožbenih postopkih po ZDIJZ.
1.Po mnenju IP, z vidika varstva osebnih podatkov, ni sporno, če Zdravniška zbornica Slovenije proaktivno javno objavi informacijo o tem, da je bila določenemu zdravniku začasno odvzeta zdravniška licenca.
2.Enako velja za proaktivno obveščanje zdravnikovega delodajalca, če je ta javni zdravstveni zavod.
Pri zgornjem mnenju se smiselno sklicujemo na že izdano mnenje IP o javnosti zdravniških licenc:
https://www.ip-rs.si/mnenja-zvop/zzs-objava-podatkov-o-zdravnikih-na-internetu. Ker se okoliščine, ki utemeljujejo navedeno mnenje niso bistveno spremenile, je mnenje še vedno relevantno.
Po mnenju IP je zgornje stališče, da so podatki o zdravniških licencah javni (torej najmanj podatek o tem, da z osebnim imenom in številko licence določen zdravnik v določenem trenutku ima veljavno licenco na določenem medicinskem področju) možno aplicirati tudi na podatek o začasnem »neobstoju licence« za zdravnika, vpisanega v register zdravnikov, ki je že imel veljavno licenco. Dejstvo začasnega odvzema licence ima namreč enak javni pomen kot njena trenutna veljavnost ali njen obstoj, poleg tega gre pri odvzemu licence le za podatek o nasprotnem dejstvu torej o nasprotnem dejstvu sicer javnega dejstva.
Pomembno je lahko tudi, za kakšno javno objavo gre. Po mnenju IP je na primer objava na spletni strani ZZS lahko ustrezna med tem, ko javna objava na način objave v medijih ne bi bila sorazmerna.
Toda mnenje pod 1. točko ne pomeni nujno javnosti obravnavanega ali podobnega podatka v vseh okoliščinah. Praviloma bi bila nedopustna na primer javna objava, »da določen zdravnik še ni pridobil licence« ali »da je določen zdravnik v postopku pridobivanja licence« ali »da je določen zdravnik v postopku odvzema licence« ali javna objava razlogov za začasni odvzem licence ali javna objava vseh zdravnikov, ki nimajo licence iz kakršnegakoli razloga ne glede na vpis register zdravnikov in podobno.
Ker gre za javni podatek, je načeloma dopustno o njem samoiniciativno obvestiti tudi zdravnikovega delodajalca. Toda, ker je za izvedbo takega obveščanja potrebna obdelava podatka o delodajalcu (pridobitev tega podatka iz zbirke in njegova uporaba), je za to obdelavo potrebna zakonska podlaga. Podatki o delodajalcih, ki jih ima ZZS verjetno niso namenjeni obveščanju delodajalcev o razno raznih informacijah, ki se nanašajo na zdravnike. Zakonska podlaga je zato načeloma podana le za tiste zdravnike, ki so javni uslužbenci, torej zaposleni pri javnih zdravstvenih zavodih, saj je v tem primeru podatek o zaposlitvi javen zaradi očitne »zveze z delovnim razmerjem« (gl. tretji odstavek 6. člena ZDIJZ). Ker je podatek o delodajalcu javen, ga je možno tudi »prosto« uporabiti, torej ne nujno le za primarni namen, za katerega je bil zbran, pač pa tudi za tovrstno obveščanje.
IP sicer ne izključuje možnosti, da bi bila podana tudi kakšna posebna zakonska podlaga za zdravnike, ki so zaposleni pri izvajalcih iz zasebnega sektorja (na primer določbe o združljivih namenih iz (b) točke prvega odstavka 5. člena Splošne uredbe in četrtega odstavka 6. člena Splošne uredbe), vendar je to odvisno od okoliščin konkretnega primera.
Lepo vas pozdravljamo,
dr. Urban Brulc, univ. dipl. prav., samostojni svetovalec IP
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka