Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sodba II U 336/2014

ECLI:SI:UPRS:2014:II.U.336.2014 Varstvo ustavnih pravic

lokalne volitve določanje kandidatov tajno glasovanje
Upravno sodišče
13. september 2014
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

V obravnavanem primeru je OVK utemeljeno zavrnila listo kandidatov pritožnika za člane občinskega sveta zaradi kršitve določbe 51. člena ZLV, ki določa, da politična stranka določi kandidate po postopku, določenem z njenimi pravili. Po določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Kandidate določijo s tajnim glasovanjem. Po določbi drugega odstavka 72. člena ZLV morajo biti h kandidaturi oziroma listi kandidatov, ki jo vloži politična stranka, priložena tudi pravila politične stranke o odločanju kandidatov oziroma list kandidatov in zapisnik o določitvi kandidatov oziroma list kandidatov. Tudi Statut... določa, da člani kandidacijskega zbora o kandidatni listi glasujejo tajno. Med strankama ni sporno, da iz zapisnika 12. seje Občinskega odbora A. ni razviden podatek o tem, ali je bilo glasovanje opravljeno ali ne, in tudi ne o tem, ali je bilo glasovanje tajno. To pa pomeni, da kandidatna lista ni sestavljena v skladu z zakonom. Pri tem gre za vsebinsko neskladje z določbo 51. člena ZLV in ne samo za formalno pomanjkljivost kandidatne liste.

Izrek

Pritožba se zavrne.

Obrazložitev

Občinska volilna komisija (OVK) Občine Moravske Toplice je z izpodbijano odločbo zavrnila pritožnikovo listo kandidatov za volitve članov občinskega sveta občine Moravske Toplice, ki bodo 5. 10. 2014. Svojo odločitev je oprla na ugotovitev, da lista kandidatov ni sestavljena v skladu z določbo 51. člena Zakona o lokalnih volitvah (ZLV), ker pri določanju kandidatov za volitve občinskega sveta ni bila upoštevana določba 62. člena Statuta stranke A. Iz zapisnika 12. seje Občinskega odbora A. v Moravskih Toplicah z dne 24. 7. 2014 ni razvidno, ali je bilo glasovanje opravljeno ali ne, in tudi ni razvidno, ali je bilo glasovanje v kandidacijskem postopku opravljeno tajno. Iz navedenega zapisnika izhaja samo, da je predlagatelj predlagal in določil listo kandidatov za člane občinskega sveta, da so imenovani podpisali pristopne izjave in da sta naknadno od kandidature odstopila dva kandidata, ter da je občinski volilni komisiji že bila poslana lista kandidatov. Zato je občinska volilna komisija v skladu z drugim odstavkom 74. člena ZLV v zvezi s 56. členom Zakona o volitvah v državni zbor (ZVDZ) pritožnikovo listo kandidatov za volitve članov občinskega sveta zavrnila.

Pritožnik v pritožbi navaja, da po njegovem mnenju samo zato, ker manjka podatek o glasovanju in o tajnem glasovanju, kandidature ni mogoče zavreči (pravilno: zavrniti), saj če ne bi glasovali, tudi ne bi mogli sestaviti kandidacijske liste, za katero smatra, da se ne more določiti z javnim glasovanjem.

Občinska volilna komisija v odgovoru na tožbo dopolnjuje izpodbijano odločbo z navedbo, da je v zapisniku zapisano, da je predsedujoči prebral navodila o postopku in načinu volitev na samem kandidacijskem postopku.

Pritožba ni utemeljena.

V obravnavanem primeru je OVK zavrnila listo kandidatov pritožnika za člane občinskega sveta zaradi kršitve določbe 51. člena ZLV. Slednji določa, da politična stranka določi kandidate po postopku, določenem z njenimi pravili. Pri določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Kandidate določijo s tajnim glasovanjem. Po določbi drugega odstavka 72. člena ZLV morajo biti h kandidaturi oziroma listi kandidatov, ki jo vloži politična stranka, priložena tudi pravila politične stranke o odločanju kandidatov oziroma list kandidatov in zapisnik o določitvi kandidatov oziroma list kandidatov. Tudi Statut stranke A. v 62. členu določa, da člani kandidacijskega zbora o kandidatni listi glasujejo tajno.

Med strankama ni sporno, da iz zapisnika 12. seje Občinskega odbora A. v Moravskih Toplice z dne 24. 7. 2014 ni razviden podatek o tem, ali je bilo glasovanje opravljeno ali ne, in tudi ne o tem, ali je bilo glasovanje tajno.

To pa tudi po presoji sodišča pomeni, da kandidatna lista ni sestavljena v skladu z zakonom. Zato ni utemeljen tožbeni ugovor, da kandidatna lista samo zaradi tega, ker v zapisniku manjka podatek o glasovanju in podatek o tajnem glasovanju, ne more biti zavržena (pravilno: zavrnjena). Gre namreč za vsebinsko neskladje z določbo 51. člena ZLV in ne samo za formalno pomanjkljivost kandidatne liste.

Ker je torej Občinska volilna komisija določbe 51. člena ZLV in drugega odstavka 74. člena ZLV v zvezi s 56. členom ZDVZ pravilno uporabila, je sodišče pritožbo pritožnika na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) zavrnilo kot neutemeljeno.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia