Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
V obravnavanem primeru kandidatura ni bila vložena v skladu z 51. členom ZLV, saj pri odločanju o kandidaturi ni bil navzoč predstavnik kraja, od koder je kandidat za volitve v volilni enoti št. 2 (Bilje), da ima v kraju od koder je navedeni kandidat svoje člane čeprav bi moral biti, glede na določbo 9. člena Pravilnika o določanju kandidatov za volitve.
Pritožba se zavrne.
Tožena stranka je z izpodbijano odločbo odločila, da se zavrne kandidatura stranke A. za volitve v volilnih enotah št. 1 (Miren), št. 2 (Bilje), št. 3 (Kostanjevica na Krasu) Občine Miren Kostanjevica na rednih lokalnih volitvah, ki bodo 5. oktobra 2014. V obrazložitvi odločbe navaja, da je bilo pri presoji zakonitosti vložene kandidature ugotovljeno, da ima kandidatura formalne pomanjkljivosti, katerih ni mogoče odpraviti. Lista kandidatov je bila določena v nasprotju s pravili stranke (9. člen Pravilnika o določanju kandidatov za volitve), saj na kandidacijski konferenci, ki je bila izvedena 4. 9. 2014, niso bili prisotni predstavniki vseh krajev, od koder so kandidati. Predstavnik iz Orehovelj, od koder prihaja kandidat iz druge volilne enote namreč na konferenci ni bil prisoten.
Pritožnik v pritožbi navaja, da je stranka A., kot ena izmed članic Združene levice kandidirala v Občinski svet Občine Miren Kostanjevica. Skupna kandidatura je opredeljena v Koalicijskem sporazumu Združene levice, ki v 21. členu določa, da bo v imenu Združene levice kandidaturo vložila Demokratska stranka dela.
Glede odsotnosti kandidata iz druge volilne enote navaja, da je kandidat polnoleten in ima volilno pravico v volilni enoti ter je član stranke A. in je prijavljen kandidat na listi A. ter je podpisal soglasje k kandidaturi. Ker je bil opravičeno odsoten, so konferenco vseeno izvedli, saj v volilnem organu ni imel nobene funkcije in tudi konferenca ni bila zahtevana, saj je bilo določeno le minimalno število kandidatov za občinske svete.
Tožena stranka je poslala upravni spis, na tožbo pa ni odgovorila.
Pritožba ni utemeljena.
51. člen Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju ZLV) določa, da politična stranka določi kandidate po postopku določenem z njenimi pravili. Pri določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Kandidate določijo s tajnim glasovanjem. ZLV v drugem odstavku 72. člena določa, da morajo politične stranke občinski volilni komisiji predložiti svoja pravila o določanju kandidatov oziroma list kandidatov in zapisnik o določitvi kandidatov oziroma list kandidatov. Navedeno je potrebno zato, da lahko občinska volilna komisija v postopku potrjevanja kandidatur preveri, ali so bili kandidati določeni po pravilih stranke.
Tudi po presoji sodišča kandidatura ni bila vložena v skladu z 51. členom ZLV, saj pri odločanju o kandidaturi v skladu z 9. členom Pravilnika o določanju kandidatov za volitve na kandidacijski konferenci nedvomno ni bil navzoč predstavnik kraja, od koder je kandidat za volitve v volilni enoti št. 2 (Bilje). V zadevi namreč ni sporno, da ima A. v kraju od koder je navedeni kandidat svoje člane stranke.
Glede na to, da je tožena stranka kandidaturo tožeče stranke pravilno zavrnila sodišče ni obravnavalo ugovorov tožeče stranke, ki se nanašajo na skupno kandidaturo koalicijskih partnerjev za nastop na lokalnih volitvah.
Ker je torej izpodbijani akt pravilen in na zakonu utemeljen, je sodišče pritožbo zavrnilo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1).