Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
20. 9. 2006
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Franca Arnolja iz Poljan na seji dne 20. septembra 2006
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti četrtega odstavka I. 1. točke Odloka o razpisu referenduma in določitvi referendumskih območij za ustanovitev občin ter določitev oziroma spremembo njihovih območij (Uradni list RS, št. 23/06) se zavrže.
1.Pobudnik meni, da je četrti odstavek I. 1. točke Odloka o razpisu referenduma in določitvi referendumskih območij za ustanovitev občin ter določitev oziroma spremembo njihovih območij (v nadaljevanju OdRRDR04) v neskladju z 2., s 14. in s 139. členom Ustave ter s 14.b členom in s tretjim odstavkom 15. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. – ZLS), ker omogoča ločeno ugotavljanje referendumskega izida na območju Krajevne skupnosti Javorje. Meni, da razlogi za ločeno ugotavljanje referendumskega izida na območju Krajevne skupnosti Javorje nimajo ustrezne podlage. Zbor krajanov, na katerem naj bi bila izražena zahteva krajanov Krajevne skupnosti Javorje o ločenem ugotavljanju referendumskega izida, naj ne bi mogel biti sklican brez soglasja župana Občine Gorenja vas - Poljane. Zaradi ločenega ugotavljanja referendumskih izidov znotraj referendumskih območij naj občani na vseh referendumskih območjih ne bi bili v enakih položajih. Ker naj ločeno ugotavljanje referendumskega izida ne bi bilo pravno urejeno, naj ne bi bile nedvomno znane pravne posledice takega ugotavljanja volje prebivalcev.
2.Izpodbijani OdRRDRO4 je po svoji naravi akt začasnega značaja, saj v postopku za ustanovitev občin oziroma za spremembo njihovih območij pomeni zaključek prve faze postopka (ugotavljanje volje prebivalcev). Naslednja faza postopka, zakonodajni postopek, se začne šele po izvedbi referendumov, na katerih se ugotavlja volja prebivalcev. Po izvedbi referendumov OdRRDRO4 ni mogoče več uporabljati. Nemožnost uporabe ima v tem primeru z vidika pristojnosti Ustavnega sodišča enake učinke kot prenehanje veljavnosti predpisa pred vložitvijo pobude za njegovo presojo oziroma kot prenehanje veljavnosti predpisa med postopkom presoje pred Ustavnim sodiščem. O ustavnosti in zakonitosti predpisov, ki nehajo veljati med postopkom njihove presoje pred Ustavnim sodiščem, pa bi lahko Ustavno sodišče odločalo samo ob izpolnjenih pogojih iz 47. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 – v nadaljevanju ZUstS). Ustavno sodišče ravna enako, če je predpis nehal veljati že ob vložitvi pobude ali če ga ni bilo mogoče uporabljati že v času vložitve pobude, pobudnik pa izkaže pravovarstveno potrebo, kar pomeni, da bi se z ugotovitvijo morebitne neustavnosti ali nezakonitosti predpisa njegov pravni položaj izboljšal (sklep št. U-I-157/98 z dne 15. 3. 2001, Uradni list RS, št. 28/01 in OdlUS X, 52).
3.Pobudnik je pobudo vložil v času veljavnosti OdRRDRO4. Ker OdRRDRO4 po izvedbi referenduma ni več mogoče uporabljati, bi lahko Ustavno sodišče odločalo o ustavnosti in zakonitosti OdRRDRO4 samo ob izpolnjenih pogojih iz 47. člena ZUstS. Z OdRRDRO4 razpisani referendum je bil že izveden. Iz I/1. točke Poročila Republiške volilne komisije o izidu glasovanja na referendumu za ustanovitev občin ter za določitev oziroma spremembo njihovih območij, ki je bil 9. 4. 2006 (Uradni list RS, št. 43/06), izhaja, da referendum na celotnem referendumskem območju, ki naj bi se izločil iz Občine Gorenja vas - Poljane v novo občino Poljane ni uspel. Proti ustanovitvi nove občine Poljane je glasovalo 57,65 % volivcev od števila oddanih glasovnic. Zato z morebitno ugotovitvijo neustavnosti po 47. členu ZUstS iz razlogov, ki jih navaja pobudnik, in z določitvijo učinkov razveljavitve četrtega odstavka I. 1. točke OdRRDRO4 ne bi bilo mogoče spremeniti (izboljšati) pravnega položaja pobudnika. Ker niso izpolnjene procesne predpostavke za nadaljevanje postopka po 47. členu ZUstS, je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi na podlagi 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 93/03 in 98/03 – popr.) v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk, Jože Tratnik in dr. Dragica Wedam Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednik
dr. Janez Čebulj