Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sodba I Up 501/99

ECLI:SI:VSRS:2002:I.UP.501.99 Upravni oddelek

prebivališče izbris iz registra stalnega prebivalstva tujci
Vrhovno sodišče
10. oktober 2002
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Tožnikovo pritožbo zoper izbris iz registra stalnega prebivalstva bi morala tožena stranka obravnavati kot vlogo za izdajo potrdila - 171. člen ZUP (1986). Odločba o zavrnitvi takega potrdila je upravni akt.

Izrek

Pritožbi se ugodi, sodba Upravnega sodišča Republike Slovenije v Ljubljani, št. U 1525/98-6 z dne 12.5.1999 se spremeni tako, da se tožbi ugodi ter se odpravi odločba Ministrstva za notranje zadeve RS z dne 20.8.1998.

Obrazložitev

Sodišče prve stopnje je zavrnilo tožbo tožnika proti navedeni odločbi tožene stranke, s katero je ta zavrgla njegovo pritožbo, ki jo je vložil 20.7.1998 in s katero je kot nezakonito izpodbijal svoj izbris iz registra stalnega prebivalstva Republike Slovenije. V razlogih izpodbijane sodbe sodišče prve stopnje med drugim navaja, da tožnik ni zaprosil za sprejem v državljanstvo Republike Slovenije po 40. členu Zakona o državljastvu Republike Slovenije. Zato so v skladu z 2. odstavkom 81. člena Zakona o tujcih določbe tega zakona zanj začele veljati dva meseca po preteku roka, v katerem bi lahko zaprosil za sprejem v državljanstvo, to je dne 26.2.1992. Tega dne je tožniku, ne glede na njegovo predhodno prijavljeno stalno prebivališče v Republiki Sloveniji, po Zakonu o evidenci nastanitve občanov in o registru prebivalstva, prenehala veljati prijava stalnega prebivališča po tem zakonu. Ta evidenca ne zajema podatkov o osebah, ki niso državljani Republike Slovenije. Pravica do stalnega prebivališča je tožniku prenehala z nastopom statusa tujca, status tujca je tudi razlog njegove izločitve iz uradne evidence, katere predmet je evidentiranje z zakonom predpisanih podatkov o državljanih Republike Slovenije s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji. Zato podatkov o tujcih ne zajema. Register prebivalstva je uradna evidenca. Odločba o vpisu sprememb v register prebivalstva ni potrebna, sam vpis ali izbris podatkov v uradni evidenci predstavlja dejanje upravnega organa, izvršeno na podlagi predpisa. Ne gre za upravni akt, saj se z njim ne odloča o pravicah, obveznostih ali pravnih koristih. Tožena stranka je zato pritožbo tožnika utemeljeno zavrgla kot nedovoljeno.

Tožnik v pritožbi navaja, da je bil stalni prebivalec in državljan Slovenije praktično štirinajst let pred pričetkom osamosvajanja.

Izpodbijana sodba nima prave utemeljitve. Tudi ne drži, da izbris ni upravni akt. Tožnik predlaga, da pritožbeno sodišče izpodbijano sodbo razveljavi.

Tožena stranka na pritožbo ni odgovorila.

Pritožba je utemeljena.

Tožnikovo pritožbo zoper izbris iz registra stalnega prebivalstva bi morala tožena stranka, po presoji pritožbenega sodišča, obravnavati kot vlogo za izdajo potrdila iz navedenega registra. Ker gre za uradno evidenco, je imel tožnik pravico zahtevati izdajo potrdila, da je vpisan v register stalnega prebivalstva. Tako potrdilo izda upravni organ na podlagi 171. člena Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP/86). Zato bi morala tožena stranka, če takega potrdila ni hotela izdati, tožnikovo vlogo (pritožbo) zavrniti in ne zavreči. Odločba o zavrnitvi izdaje potrdila iz uradne evidence pa je upravni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu. Pritožbeno sodišče meni, da bi tožniku moral upravni organ omogočiti dokazovanje dejstev, od katerih je odvisen izbris iz registra stalnega prebivalstva in ta dejstva ugotavljati po pravilih dokaznega postopka, vključno z upoštevanjem pravice tožnika do udeležbe v postopku (143. člen ZUP/86).

Odločilna pravna podlaga, na katero sta tožena stranka in sodišče prve stopnje oprla svojo odločitev, je 81. člen Zakona o tujcih. V zvezi s to zakonsko določbo je Ustavno sodišče Republike Slovenije z odločbo št. U-I-284/94 z dne 4.2.1999 (Uradni list RS, št. 14/99) ugotovilo, da je Zakon o tujcih v neskladju z ustavo zaradi protiustavne pravne praznine. Z razlago 81. člena, kakršna je vsebovana v izpodbijani odločbi in sodbi sodišča prve stopnje, je bil tožnik postavljen v neenak položaj v primerjavi s tistimi tujci, ki niso bili državljani drugih republik nekdanje SFRJ, pa so imeli v času uveljavitve Zakona o tujcih v Republiki Sloveniji stalno prebivališče. Po presoji pritožbenega sodišča je bila tožniku s tem kršena pravica do enakosti pred zakonom iz 2. odstavka 14. člena Ustave RS, ki se v postopku odločanja o pravicah, obveznostih in pravnih koristih posameznika kaže kot kršitev 22. člena Ustave RS (enako varstvo pravic).

Glede na navedeno je pritožbeno sodišče pritožbi ugodilo in izpodbijano sodbo spremenilo tako, da je tožbi ugodilo in izpodbijano odločbo tožene stranke odpravilo (3. točka 2. odstavka 77. člena Zakona o upravnem sporu).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia