Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Ignaca Gobca iz Vrbja in Ivana Živčeca iz Migojnice na seji dne 31. maja 2006
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o komunalnih taksah v Občini Žalec (Uradni list RS, št. 17/97, 38/98, 25/2000, 82/04 in 23/06) se zavrne.
1.Pobudnika izpodbijata Odlok o komunalnih taksah v Občini Žalec (v nadaljevanju Odlok), ker za igralne aparate predpisuje komunalno takso. Navajata, da imata v gostinskem lokalu igralne aparate. Od vsakega žetona naj bi plačevala davek na dodano vrednost, zato naj ne bi bila zavezana za plačilo komunalne takse. Po letu 2002 naj bi se jima zmanjšala prodaja žetonov, komunalna taksa pa naj bi se zvišala. Pobudnika predlagata, naj Ustavno sodišče razveljavi določbo, ki se nanaša na igralne aparate, ker naj bi bil Odlok v tem delu v neskladju s 4.a členom Zakona o komunalnih taksah (Uradni list SRS, št. 29/65 in nasl. – v nadaljevanju ZKT) in ker naj bi bila dajatev previsoka.
2.Občina Žalec odgovarja, da so taksni predmeti v izpodbijanem odloku predpisani v obsegu, ki ga določa ZKT. Za postopek odmere, reševanja pritožb, evidentiranja in izterjave naj bi nasprotna udeleženka imela sklenjeno pogodbo z Davčno upravo Republike Slovenije.
3.Pobudnik Ignac Gobec je zavezanec za plačilo komunalne takse, torej izkazuje pravni interes za izpodbijanje Odloka. V pravni interes Ivana Živčeca se zato Ustavnemu sodišču ni bilo treba spuščati.
4.Možnost občinskega predpisovanja komunalne takse ureja ZKT. V 2. členu določa, da se komunalne takse plačujejo za uporabo predmetov in storitev, ki jih v tarifi določi občinski svet. Pri tem v 4. členu navaja predmete oziroma storitve, za katere občina lahko predpiše komunalne takse. Med njimi so igralna sredstva v javnih lokalih (igralni avtomati, biljard, igralne karte in podobno). Po 4.a členu ZKT komunalne takse ni mogoče pobirati za storitve, za katero je dogovorjeno ali v tarifi predpisano neposredno plačilo.
5.Občina je v 2. členu Odloka predpisala komunalno takso za uporabo igralnih sredstev v javnih lokalih in na javnih površinah. Po 4. členu Odloka so taksni zavezanci pravne in fizične osebe, ki uporabljajo taksne predmete ali storitve, za katere so uvedene komunalne takse. V tarifnem delu, ki je sestavni del Odloka, je Občina predpisala število točk za posamezno igralno sredstvo. Občina je imela za to ureditev podlago v določbi 3. točke prvega odstavka 4. člena ZKT, po kateri so igralna sredstva predmeti, za katere občinski svet lahko predpiše komunalno takso, če se nahajajo v javnih lokalih. Plačila davka na dodano vrednost za uporabo igralnega sredstva pa ni mogoče šteti za storitev, za katero je dogovorjeno ali v tarifi predpisano neposredno plačilo. Izpodbijani odlok torej v ničemer ne presega zakonskih pooblastil, ko predpisuje komunalno takso od igralnih sredstev v javnih lokalih. Prav tako pa s splošnim zatrjevanjem pobudnikov, da je komunalna taksa previsoka, ni mogoče utemeljiti pobude.
6.Zato je Ustavno sodišče pobudo kot očitno neutemeljeno zavrnilo.
7.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 – ZUstS) v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk, Jože Tratnik in dr. Dragica Wedam Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednik dr. Janez Čebulj