Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba U 400/2008

ECLI:SI:UPRS:2008:U.400.2008 Varstvo ustavnih pravic

sprejem liste kandidatov volitve članov občinskega sveta
Upravno sodišče
1. julij 2008
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Politična stranka B. je sicer kandidatno listo sprejela v skladu s svojimi pravili, pri tem pa ni upoštevala zakonskih določil 51. člena ZLV, ki izrecno določajo, da smejo pri določanju kandidatov sodelovati samo tisti člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini, zato je bila predložena kandidatna lista sprejeta na nezakonit način.

Izrek

Pritožba se zavrne.

Obrazložitev

Predstavnica liste kandidatov za predčasne lokalne volitve v svet Občine A. je dne 1.7.2008 ob 9.10 uri pri tem sodišču vložila pritožbo zoper odločbo Občinske volilne komisije Občine A. opr. št. ... z dne 27.06.2008 (ki je bila pritožnici vročena dne 29.06.2008 ob 10.40 uri), s katero je bila zavrnjena lista kandidatov, ki jo je za volitve članov Občinskega sveta A. za predčasne volitve 2008 dne 25.06.2008 vložila politična stranka B., z obrazložitvijo, da je bila lista določena v nasprotju z 51. členom Zakona o lokalnih volitvah, saj so pri določanju kandidatov sodelovali samo tisti člani stranke, ki nimajo stalnega bivališča v Občini A., tako da lista kandidatov ni bila določena v skladu z zakonom.

Tožeča stranka izpodbija odločbo tožene stranke. V pritožbi navaja, da je listo kandidatov, ki jo je stranka B. vložila dne 25.06.2008, sprejelo in potrdilo predsedstvo stranke, katerega člani imajo sicer prebivališče zunaj Občine A., vendar v skladu z 31. členom Statuta stranke B., ki določa, da lahko listo kandidatov predlagajo oziroma evidentirajo člani stranke, izbor pa opravi predsedstvo stranke. Nadalje navaja, da je ob sprejemu kandidature uslužbenec občinske volilne komisije pregledal vlogo in bi moral, v kolikor je ugotovil formalno napako, kar navedena kršitev gotovo je, vrniti predlog kandidature predlagatelju v popravo. Sodišču predlaga, da tožbi ugodi, izpodbijano odločbo odpravi in potrdi listo kandidatov, ki jo je v postopku predčasnih volitev Občine A. vložila stranka B..

Občinska volilna komisija Občine A. v odgovoru na tožbo vztraja pri izpodbijani odločbi iz razlogov njene obrazložitve in sodišču predlaga, da tožbo zavrne. Nadalje navaja, da je v danem primeru v 2. členu Pravilnika stranke določeno, da postopke potrjevanja kandidatov določa predsedstvo stranke, in bi tudi, če bi oseba, ki je sprejemala kandidaturo, vlagatelja kandidature opozorila na navedeno nepravilnost, v roku 3 dni navedenih pomanjkljivosti, ki so vsebinske narave ne bi bilo mogoče odpraviti.

Sodišče je pritožbo zavrnilo.

V zadevi ni sporno, da je sporno kandidatno listo vložila politična stranka B.. Iz volilnega spisa, ki ga je dostavila Občinska volilna komisija Občine A. (v nadaljnjem besedilu OVK), nedvomno izhaja, da je listo kandidatov določilo predsedstvo politične stranke B. v sestavi C.C., D.D., E.E., F.F., G.G., H.H. in I.I., od katerih niti eden nima stalnega prebivališča v Občini A..

Zakon o lokalnih volitvah (Uradni list RS, št. 94/07-upb.-3 in 45/08, v nadaljevanju ZLV) v 51. členu določa, da politična stranka določi kandidate po postopku, določenem z njenimi pravili. Pri določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Kandidate določijo s tajnim glasovanjem. Po določbi 2. odstavka 72. člena ZLV pa morajo biti kandidaturi oziroma listi kandidatov, ki jo vloži politična stranka, priložena tudi pravila politične stranke o določanju kandidatov oziroma list kandidatov in zapisnik o določitvi kandidatov oziroma list kandidatov.

Zakon torej postopek določanja kandidatov prepušča političnim strankam, ki morajo postopek urediti s svojimi pravili, vendar pa ZLV v 51. členu pri tem izrecno določa, da smejo pri določanju kandidatov sodelovati samo tisti člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Statut politične stranke B. sicer v 2. odstavku 31. člena določa, da izbor kandidatov stranke izmed evidentiranih članov stranke opravi predsedstvo stranke, v 6. odstavku 31. člena pa je določeno, da določanje kandidatur oziroma list kandidatov ter predhodne postopke podrobno urejajo volilna pravila, ki jih sprejme predsedstvo stranke. Pravilnik za določitev kandidatne liste za volitve predsednika-ce republike, za volitve v državni zbor Republike Slovenije, za volitve za župane-nje in člane-ice občinskih (mestnih) in krajevnih (četrtnih) svetov ter za volitve v evropski parlament (v nadaljnjem besedilu Pravilnik) pa v 1. odstavku v zvezi s 5. odstavkom 5. člena določa, da kandidate za volitve članov občinskih svetov določa predsedstvo stranke na zaprti seji. Politična stranka B. je sicer kandidatno listo sprejela v skladu s svojimi pravili, pri tem pa ni upoštevala zakonskih določil 51. člena ZLV, ki izrecno določajo, da smejo pri določanju kandidatov sodelovati samo tisti člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini, zato je bila predložena kandidatna lista sprejeta na nezakonit način. Odločanje o skladnosti internih pravil stranke z volilno zakonodajo pa ni predmet tega postopka.

Predlagatelj je ob predložitvi liste tudi predložil vso potrebno dokumentacijo v skladu z določbo 2. odstavka 72. člena ZLV, zato je neutemeljen pritožbeni ugovor, da ob vložitvi kandidature s strani volilne komisije niso bilo opozorjeni na nepopolnost vloge. Sodišče ob obravnavanju pritožbe tudi ni moglo upoštevati k pritožbi priloženega seznama članov stranke B., ki naj bi dne 20.06.2006 določili listo kandidatov, iz katerega pa tudi sicer ne izhaja, da bi imeli v seznamu navedeni člani stranke stalno prebivališče v Občini A., kakor tudi ne, da so bili kandidati določeni s tajnim glasovanjem in v skladu s pravili stranke.

Ker torej izpodbijana odločba ni nezakonita, je sodišče pritožbo zavrnilo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s 1. odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06-ZUS-1).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia