Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
23. 3. 2006
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Antona Kokalja, poslanca Državnega zbora, na seji dne 23. marca 2006
Pobuda za oceno ustavnosti in zakonitosti četrtega odstavka I. 1. točke Odloka o razpisu referenduma in določitvi referendumskih območij za ustanovitev občin ter določitev oziroma spremembo njihovih območij (Uradni list RS, št. 23/06) se zavrže.
1.Pobudnik meni, da je četrti odstavek I. 1. točke Odloka o razpisu referenduma in določitvi referendumskih območij za ustanovitev občin ter določitev oziroma spremembo njihovih območij (v nadaljevanju OdRRDR04) v neskladju z 2., s 14., s 138. in s 139. členom Ustave ter z 12. in s 14.b členom in s tretjim odstavkom 15. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. – v nadaljevanju ZLS), ker določa ločeno ugotavljanje referendumskega izida na območju krajevne skupnosti Javorje. Meni, da je s takšno ureditvijo določen del državljanov v privilegiranem položaju v primerjavi z državljani v drugih referendumskih območjih. Meni, da bi lahko Vlada in Državni zbor na podlagi negativnega izida manjšine prebivalcev ugotovila, da ni interesa prebivalcev za ustanovitev nove Občine Poljane.
2.Na podlagi 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 – v nadaljevanju ZUstS) lahko vsakdo da pisno pobudo za začetek postopka, če izkaže svoj pravni interes. Ta je podan, če predpis, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, v pravne interese oziroma v njegov pravni položaj. Po ustaljeni ustavnosodni presoji mora biti pravni interes neposreden in konkreten, morebitna ugoditev pobudnikovemu predlogu mora privesti do izboljšanja njegovega pravnega položaja (tako npr. v odločbi št. U-I-18/98 z dne 19. 4. 2001, Uradni list RS, št. 37/01 in OdlUS X, 76).
3.OdRRDRO4 je akt, v katerem se določijo referendumska območja za ustanovitev občin z izločitvijo dela občine v novo občino in s katerim je določen dan izvedbe referenduma. Na podlagi izvedenih referendumov se ugotovi volja prebivalcev na določenem območju, ki je pogoj za ustanovitev občine. OdRRDRO4 neposredno ne posega v pravice pobudnika, ampak posega v pravice prebivalcev posameznega območja do sodelovanja pri upravljanju javnih zadev (44. člen Ustave). Dejstvo, da je pobudnik na podlagi prvega odstavka 14. člena ZLS[1] z zakonom določen predlagatelj začetka postopka za spremembo območja občine oziroma za ustanovitev nove občine, še ne pomeni, da ima pravni interes za izpodbijanje OdRRDRO4. Pobudnik v svoji vlogi ni utemeljil, kako bi izpodbijana določba vplivala na njegov položaj poslanca Državnega zbora oziroma na pravice in dolžnosti, ki jih ima kot poslanec Državnega zbora. Pobudnik pa niti ne zatrjuje, da je prebivalec naselij v I. 1. točki OdRRDRO4 določenega referendumskega območja. Ker pobudnik ni izkazal pravnega interesa za vložitev pobude, je Ustavno sodišče njegovo pobudo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 93/03 in 98/03 – popr.) v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk, Jože Tratnik in dr. Dragica Wedam Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednik
dr. Janez Čebulj
[1]Prvi odstavek 14. člena ZLS določa: "Postopek za spremembo območja občine oziroma za ustanovitev nove občine začne državni zbor na predlog, ki ga vložijo z ustavo določeni predlagatelji zakona ali občinski svet."