Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-404/02

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

1. 4. 2004

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude samostojnega podjetnika Leopolda Oklešna, Pokopališko pogrebne storitve, s. p., Novo mesto, ki ga zastopa Dejan Rituper, odvetnik v Lendavi, na seji dne 1. aprila 2004

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 1. člena in 16. člena Odloka o izvajanju gospodarske javne službe pokopališke in pogrebne dejavnosti, urejanja pokopališč ter o pogrebnih svečanostih v Mestni občini Novo mesto (Uradni list RS, št. 74/2000) se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Pobudnik vlaga pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti določb 1. člena in 16. člena Odloka o izvajanju gospodarske javne službe pokopališke in pogrebne dejavnosti, urejanja pokopališč ter o pogrebnih svečanostih v Mestni občini Novo mesto (v nadaljevanju Odlok), ker meni, da bi se morala pogrebna dejavnost izvajati po režimu prostega trga. Navaja, da na območju občine Novo mesto izvršuje gospodarske javne službe družba Komunala d.o.o. Novo mesto, ki izkorišča monopolni položaj tako, da pobudniku ne dovoli prepeljati pokojnikov do pokopališč, ki jih ima v upravljanju. Ponudnik meni, da je bil sporni odlok sprejet zato, da bi se mu onemogočilo zelo uspešno poslovanje. Pobudnik trdi, da je izpodbijana ureditev pogrebne dejavnosti v neskladju z 74. členom Ustave in s 45. členom Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 56/99 - v nadaljevanju ZPOmK). Zaradi škode, ki mu nastaja, ker je onemogočen pri poslovanju in ker mu grozi zaprtje podjetja, predlaga, naj Ustavno sodišče zadrži izvrševanje izpodbijanega odloka.

2.Pobudnik utemeljuje svoj pravni interes s tem, da je registriran za opravljanje pogrebnih dejavnosti, s sprejetjem spornega odloka pa mu je onemogočeno opravljanje teh dejavnosti.

B.

3.V 1. členu Odloka je določeno, da se z njim določa način izvajanja gospodarske javne službe opravljanja pokopališke in pogrebne dejavnosti ter urejanja pokopališč v Mestni občini Novo mesto. V prvem odstavku 16. člena Odloka je določeno, da lahko prevzem pokojnika iz bolnišnice in doma starejših občanov opravi samo izvajalec javne službe, pri čemer je po 2. členu Odloka kot izvajalec javne službe opredeljeno javno podjetje, registrirano za opravljanje te dejavnosti.

4.Ustavno sodišče je z odločbo št. U-I-48/97 z dne 6. 7. 2000 (Uradni list RS, št. 66/2000 in OdlUS IX, 185) ugotovilo, da določba 2. člena Zakona o pokopališki in pogrebni dejavnosti ter o urejanju pokopališč (Uradni list SRS, št. 34/84 in 26/90 - v nadaljevanju ZPPDUP), ki opredeljuje pokopališko in pogrebno dejavnost kot komunalno dejavnost posebnega družbenega pomena, ni v neskladju z Ustavo. Ker je pogrebna dejavnost z 2. členom ZPPDUP v povezavi z 68. členom Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 - v nadaljevanju ZGJS) določena kot lokalna gospodarska javna služba, se skladno s prvim odstavkom 3. člena ZGJS, ki določa, da se obvezne gospodarske javne službe določijo z zakonom, šteje za obvezno lokalno javno službo. Zato občina s svojim odlokom ni mogla določiti ničesar drugega, kot da je določila pogrebno dejavnost kot obvezno lokalno javno službo. Po drugem odstavku 3. člena in po 7. členu ZGJS občina določi tudi način opravljanja lokalnih javnih služb. Občina Novo mesto je na podlagi določb ZPPDUP, ZGJS in 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. - ZLS) v izpodbijanih določbah Odloka z določitvijo načina izvajanja pogrebne dejavnosti kot lokalne gospodarske javne službe izvrševala svoje z zakoni določene obveznosti oziroma pristojnosti. Ker je Ustavno sodišče ugotovilo, da 2. člen ZPPDUP ni v neskladju s 74. členom Ustave, tudi 1. in 16. člen Odloka nista v neskladju z Ustavo. Zato tudi nista v neskladju s 45. členom ZPOmK. Glede na navedeno je Ustavno sodišče pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti kot očitno neutemeljeno zavrnilo.

C.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: podpredsednik dr. Janez Čebulj ter sodnici in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Podpredsednik dr. Janez Čebulj

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia