Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSRS Sklep X Ips 8/2017-26

ECLI:SI:VSRS:2019:X.IPS.8.2017.26 Upravni oddelek

prekinitev revizijskega postopka zahteva za oceno ustavnosti zakona davki dohodnina odvetnik tajnost odvetnikovih podatkov
Vrhovno sodišče
28. avgust 2019
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Vrhovno sodišče je revizijski postopek prekinilo in zaradi neustavne pravne praznine vložilo zahtevo za oceno ustavnosti ZDavP-2 in ZOdv. Ustavnemu sodišču je predlagalo tudi zadržanje izvrševanja delov teh predpisov. Revizijski postopek se bo nadaljeval po odločitvi Ustavnega sodišča.

Izrek

Revizijski postopek se prekine do odločitve Ustavnega sodišča Republike Slovenije o zahtevi za oceno ustavnosti Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 32/12, 94/12, 101/13 – ZDavNepr, 111/13, 22/14 – odl. US, 25/14 – ZFU, 40/14 – ZIN-B, 90/14, 91/15, 63/16, 69/17, 13/18 – ZJF-H in 36/19) in Zakona o odvetništvu (Uradni list RS, št. 18/93, 24/96 – odl. US, 24/01, 54/08, 35/09, 97/14, 8/16 – odl. US, 46/16 in 36/19).

Obrazložitev

1. Tožnik (v nadaljevanju revident) z revizijo izpodbija sodbo, s katero je Upravno sodišče zavrnilo njegovo tožbo zoper odločbo Davčne uprave Republike Slovenije, Davčnega urada Celje, št. DT 0610-548/2012-108-09-220-11,210-05 z dne 4. 6. 2013 (v nadaljevanju upravni akt), s katero je organ tožene stranke v zadevi davčnega inšpekcijskega nadzora davka od dohodkov iz dejavnosti in davka na dodano vrednost za obdobje od 1. 1. 2010 do 31. 12. 2010 ter davka od drugih prejemkov za obdobje od 1. 1. 2010 do 31. 1. 2011 revidentu odmeril in naložil v plačilo: 1. akontacijo dohodnine od dohodkov iz dejavnosti v znesku 21.027,72 EUR ter pripadajoče obresti v višini 940,84 EUR, 2. obresti od dodatno ugotovljenih razlik v mesečnih akontacijah dohodnine v skupnem znesku 289,54 EUR, 3. davek na dodano vrednost (v nadaljevanju DDV) od davčne osnove 40.137,60 EUR po stopnji 20% v višini 8.027,51 EUR ter pripadajoče obresti v skupni višini 311,40 EUR, 4. DDV, ki se dodatno odmeri od davčne osnove 352,01 EUR v višini 29,90 EUR ter pripadajoče obresti v višini 1,16 EUR, 5. pripadajoče obresti od prepozno plačanega DDV v višini 4,93 EUR in 6. davčni odtegljaj od davčne osnove 24.090,10 EUR po stopnji 25% v znesku 6.022,52 EUR ter pripadajoče obresti v skupni višini 238,64 EUR. Ministrstvo za finance je revidentovo pritožbo zavrnilo z odločbo, št. DT-499-04-33/2013 z dne 18. 8. 2015 (v nadaljevanju odločba o pritožbi).

2. Sodišče prve stopnje je s svojo sodbo I U 1308/2015-16 z dne 22. 11. 2016 pritrdilo izpodbijani odločitvi tožene stranke in se po opravljeni obravnavi pridružilo razlogom izpodbijanih aktov, poleg tega pa ugotovilo, da je bil izpodbijani upravni akt pravilen in zakonit, zato je tožbo v celoti zavrnilo.

3. Zoper sodbo sodišča prve stopnje je revident vložil revizijo, v kateri navaja, da prvostopenjsko sodbo izpodbija zaradi zmotne uporabe materialnega prava, uveljavlja pa tudi kršitve pravil postopka v upravnem sporu ter kršitve ustavnih pravic.

4. Revizijski postopek se prekine.

5. Iz procesnega stanja zadeve izhaja, da je revident ves čas postopka ugovarjal pridobivanju dokazov s strani uradnih oseb tožene stranke, ki naj bi s svojim ravnanjem posegla v odvetniško tajnost oziroma v odvetniško zasebnost, varovano z Ustavo.

6. Zakonodajalec v ZDavP-2 ni upošteval nobenih vidikov posebnega varstva odvetniške zasebnosti, enako pa tudi ne v ZOdv. Tako niti ni predpisal natančnih pogojev za poseganje v to zasebnost ob upoštevanju ustavnih jamstev (35., 36. in 37. člen Ustave RS), niti ni predpisal pogoja ustrezne predhodne sodne odobritve in preverjanja izpolnjevanja navedenih pogojev s strani neodvisnega in nepristranskega sodnika, ki bi preprečeval morebitno arbitrarnost izvršne oblasti pri pridobivanju navedenih podatkov, pa tudi sodelovanja pristojnega predstavnika Odvetniške zbornice Slovenije. Taka ureditev bi šele lahko tudi na davčnem področju zagotavljala poseganje v odvetniško zasebnost s pridobivanjem podatkov od strank le v obsegu, ki je za tak postopek nujno potreben in ob ustreznih mehanizmih nadzora. Kljub drugačni naravi in namenu davčnih postopkov namreč Vrhovno sodišče ne vidi razlogov, da za poseganje v odvetniško zasebnost s strani davčnih organov v davčnem postopku ne bi veljali (bistveno) enaki ustavni pogoji kot za poseganje policije v okviru (pred)kazenskega postopka (odločba Ustavnega sodišča, št. U-I-115/14, Up-218/14 z dne 21. 1. 2016).

7. Vrhovno sodišče je na podlagi 156. člena Ustave RS oziroma prvega in drugega odstavka 23. člena Zakona o ustavnem sodišču revizijski postopek prekinilo in zaradi neustavne pravne praznine vložilo zahtevo za oceno ustavnosti ZDavP-2 in ZOdv, ki je priložena temu sklepu. Ustavnemu sodišču je predlagalo tudi zadržanje izvrševanja delov teh predpisov. Revizijski postopek se bo nadaljeval po odločitvi Ustavnega sodišča.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia