Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sklep II Ips 509/95

ECLI:SI:VSRS:1996:II.IPS.509.95 Civilni oddelek

pristojnost sodišča sodna pristojnost zahteva za denacionalizacijo
Vrhovno sodišče
24. januar 1996
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Iz izpodbijanih odločb sodišča prve in druge stopnje izhaja, da v obravnavanem primeru ni prišlo do podržavljenja na podlagi pravnega posla, temveč na podlagi upravnih odločb izdanih v razlastitvenem postopku. Odločanje o predlagateljičinem predlogu zato ne spada v sodno pristojnost ampak v upravno pristojnost.

Izrek

Revizija se zavrne kot neutemeljena.

Obrazložitev

Sodišče prve stopnje je s sklepom zavrnilo predlog predlagateljice, naj ji nasprotni udeleženec vrne v last in posest parc. št. 594/3 k.o.... Sodišče druge stopnje je sklep sodišča prve stopnje spremenilo tako, da je predlog za denacionalizacijo zavrglo. Ugotovilo je, da zadeva ne spada v sodno pristojnost. Proti sklepu sodišča druge stopnje vlaga predlagateljica pravočasno laično revizijo zaradi bistvenih kršitev določb nepravdnega postopka in zmotne uporabe materialnega prava. Navaja, da bi moralo sodišče opraviti narok in zaslišati pričo I. Š. Kamnolom, ki se nahaja na parceli, ki je predmet tega postopka, je že 27 let opuščen. Vzet pa ji je bil z zvijačo, da bodo v njem zaposlili delavce iz rudnika Š. M. Na koncu predlaga, da se ji vrne njena lastnina.

Revizija je bila vročena Javnemu tožilcu Republike Slovenije, ki se o njej ni izjavil, in nasprotni udeleženki, ki nanjo ni odgovorila (3. odstavek 390. člena Zakona o pravdnem postopku, v nadaljevanju ZPP, v zvezi s 37. členom Zakona o nepravdnem postopku, v nadaljevanju ZNP). Revizija ni utemeljena.

Predlagateljica z navedbo, da bi sodišče moralo opraviti narok pa ga ni, vsebinsko uveljavlja kršitev določb nepravdnega postopka, ki je opredeljena v 9. točki 2. odstavka 354. člena ZPP v zvezi s 37. členom ZNP. Vendar pa zoper zatrjevano kršitev revizije ni (1. točka 1. odstavka 385. člena ZPP v zvezi s 37. členom ZNP). Revizija je namreč izredno pravno sredstvo zoper pravnomočno sodno odločbo, zato so razlogi iz katerih se lahko vloži omejeni. Drugih kršitev določb postopka iz predlagateljičine revizije tudi vsebinsko ni moč razbrati, kršitev iz 10. točke 2. odstavka 354. člena ZPP, na katero mora revizijsko sodišče paziti po uradni dolžnosti pa ni podana.

Ne glede na navedeno pa je potrebno revidentki pojasniti, da sodišče v zadevi ni meritorno (vsebinsko) odločalo, saj so za to obstajale procesne ovire, naroka zato tudi ni bilo potrebno opraviti. Ni bila namreč izpolnjena temeljna procesna predpostavka za meritorno odločanje, to pa je sodna pristojnost. V določilih V. poglavja Zakona o denacionalizaciji (Ur. l. RS, št. 27/91 in 31/93, v nadaljevanju ZDEN) je jasno določena razmejitev pristojnosti za odločanje o zahtevah za denacionalizacijo med upravne organe in sodišča. Tako je sodna pristojnost določena v 1. odstavku 56. člena ZDEN in sicer za odločanje le o tistih primerih zahtev za denacionalizacijo, ki imajo podlago v 5. členu ZDEN. To pa so primeri, ko je bil pravni naslov za prehod premoženja v državno last pravni posel sklenjen zaradi grožnje, sile ali zvijače državnega organa oziroma predstavnika oblasti. Iz izpodbijanih odločb sodišča prve in druge stopnje izhaja, da v obravnavanem primeru ni prišlo do podržavljenja na podlagi pravnega posla, temveč na podlagi upravnih odločb izdanih v razlastitvenem postopku. Odločanje o predlagateljičinem predlogu zato ne spada v sodno pristojnost ampak v upravno pristojnost (iz predlagateljičinih navedb in iz podatkov v spisu izhaja, da je upravni organ o zahtevi že meritorno odločil). Glede na navedeno je izpodbijana odločitev o zavrženju predloga za denacionalizacijo (16. člen ZPP v zvezi s 37. členom ZNP) pravilna, zato je bilo treba revizijo zavrniti kot neutemeljeno (393. člen ZPP v zvezi s 37. členom ZNP).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia