Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Up-99/97

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Up-99/97

31. 3. 1999

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus ustavne pritožbe svetov krajevnih skupnosti D., K. in B. na seji senata dne 31. marca 1999

s k l e n i l o :

Ustavna pritožba zoper sklep Občinskega sveta Občine D. pri L. št. AD 2/1 z dne 14. 12. 1995 se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Pritožniki v ustavni pritožbi, ki je bila vložena dne 26. 3. 1997, navajajo naj bi bila z izpodbijanim sklepom kršena (volilna) pravica iz 43. člena Ustave in določbe 46. člena Zakona o lokalni samoupravi(Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, št. 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 - odl. US, 63/95 - obvezna razlaga, 9/96 - odl. US, 44/96 - odl. US, 26/97, 70/97 in 74/98 - ZLS), ki obvezujejo občinski svet, da razpiše referendum, če to zahteva najmanj deset odstotkov volivcev v občini. Ker so bile s Statutom Občine D. pri L. po mnenju pritožnikov ukinjene nekatere krajevne skupnosti v nasprotju z interesi krajanov, so pritožniki organizirali zbiranje podpisov krajanov, ki naj bi podprli zahtevo za razpis referenduma o nadaljnjem obstoju krajevnih skupnosti kot pravnih oseb na ozemlju novonastale Občine D. pri L. Navajajo, da so dne 15. 6. 1995 vložili pri Občinskem svetu Občine D. pri L. (v nadaljevanju: Občinski svet) zahtevo za razpis referenduma, ki jo je podpisalo 655 občanov. Kljub temu, da je bila zahteva podprta z več kot deset odstotki podpisov vseh volivnih upravičencev v občini, naj bi Občinski svet zavlačeval z razpisom referenduma in dne 26. 10. 1995 sprejel sklep o ponovnem zbiranju podpisov za referendum o obstoju krajevnih skupnosti. Po mnenju pritožnikov naj bi ponovno podpisovanje zahteve za razpis referenduma imelo za posledico, da večina krajanov zaradi ogorčenja nad ravnanjem Občinskega sveta ni hotela zahteve ponovno podpisati. Ker s ponovnim podpisovanjem ni bilo zbranih dovolj podpisov (le 7,98 odstotkov), je Občinski svet sprejel izpodbijani sklep, da referenduma o obstoju krajevnih skupnosti ne razpiše.

2.Iz prilog k ustavni pritožbi (zapisnik 11. seje Občinskega sveta) je razvidno, da je Občinski svet dne 14. 12. 1995 sprejel sklep, s katerim je ugotovil, da na podlagi rezultatov zbiranja podpisov "ni pogojev za razpis referenduma, ker je bilo v času podpisovanja zbranih le 7,98 odstotkov od potrebnih 10 odstotkov." Zoper navedeni sklep so pritožniki vložili ustavno pritožbo.

3.Izpodbijani sklep je posamičen akt lokalne skupnosti, zoper katerega se na podlagi šeste alinee prvega odstavka 160. člena Ustave in prvega odstavka 50. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) lahko vloži ustavna pritožba, če pritožnik meni, da mu je kršena njegova človekova pravica ali temeljna svoboščina. Pritožniki zatrjujejo kršitev volilne pravice iz 43. člena Ustave.

4.Člen 43 Ustave daje volilno pravico posamezniku - državljanu. Volilna pravica je osebna pravica in zato lahko zahtevajo njeno pravno varstvo le tiste osebe, ki menijo, da jim je bila kršena. Svet krajevne skupnosti kot organ ožjega dela lokalne skupnosti torej ne more v imenu občanov zahtevati varstva njihove volilne pravice. Zato pritožniki - sveti krajevnih skupnosti - niso upravičeni za vložitev ustavne pritožbe zoper posamičen akt lokalne skupnosti, s katerim naj bi bila kršena volilna pravica občanov.

5.Ker so vložile ustavno pritožbo zaradi kršitve volilne pravice neupravičene osebe, je Ustavno sodišče na podlagi tretje alinee prvega odstavka 55. člena ZUstS ustavno pritožbo zavrglo.

6.Senat Ustavnega sodišča je ta sklep sprejel na podlagi tretje alinee prvega odstavka 55. člena ZUstS v sestavi: predsednica senata Milojka Modrijan ter člana dr. Janez Čebulj in dr. Mirjam Škrk.

Predsednica senata:

Milojka Modrijan

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia