Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-272/08

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

12. 5. 2009

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Jožice Godec, Dobrunje, ki jo zastopa Odvetniška družba Dernovšek, o. p., d. n. o, Ljubljana, na seji 12. maja 2009

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti drugega odstavka 3. člena in drugega odstavka 4. člena Sklepa o razglasitvi cerkve sv. Pavla v Šentpavlu pri Lipoglavu za kulturni spomenik lokalnega pomena (Uradni list RS, št. 64/05) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnica zatrjuje, da drugi odstavek 3. člena Sklepa o razglasitvi cerkve sv. Pavla v Šentpavlu pri Lipoglavu za kulturni spomenik lokalnega pomena (v nadaljevanju Sklep) posega v njeno lastninsko pravico, ker je vplivno območje določeno ohlapno in nenatančno. Drugi odstavek 4. člena Sklepa naj bi bil v neskladju s 5. členom Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 16/08 – v nadaljevanju ZVKD-1). Navaja, da postopek sprejema Sklepa ni bil izveden v skladu z 12. členom ZVKD-1, ker ni bila izvedena javna obravnava. Pobudnica navaja, da ni dobila niti ustrezne odškodnine oziroma nadomestila, ki ju predvideva 63. člena ZVKD-1 za razlastitev, niti nadomestila v skladu z 39. členom ZVKD-1, ki ga dobi lastnik, če se zaradi varstvenega režima poslabšajo pogoji za gospodarsko izkoriščanje nepremičnine. Zato naj bi bili določbi drugega odstavka 3. člena in drugega odstavka 4. člena Sklepa v neskladju s 33. in z 69. členom Ustave.

2.Sklep je akt o razglasitvi spomenika za kulturni spomenik lokalnega pomena, ki je bil izdan na podlagi Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 7/99 – v nadaljevanju ZVKD). V prvem odstavku 13. člena ZVKD je bilo določeno, da pristojni organ lokalne skupnosti izda na podlagi akta o razglasitvi spomenika lastniku odločbo. V skladu z drugim odstavkom 13. člena ZVKD so bile v odločbi določeni omejitve in prepovedi ter ukrepi za varstvo spomenika.[1] V 6. členu Sklepa je določeno, da mora Mestna občina Ljubljana v šestih mesecih po uveljavitvi tega sklepa izdati lastnikom spomenika ali njegovih sestavnih delov odločbo o varstvu spomenika v skladu z zakonom. ZVKD je prenehal veljati z uveljavitvijo ZVKD-1. V prvem odstavku 133. člena ZVKD-1 je določeno, da akti o razglasitvi kulturnih spomenikov, ki so bili izdani na podlagi ZVKD, ostanejo v veljavi in se po potrebi uskladijo z določbami tega zakona. V 147. členu ZVKD-1 je določeno, da z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati določbe aktov o razglasitvi kulturnih spomenikov, sprejetih na podlagi ZVKD, ki v zvezi s 13. členom tega zakona predpisujejo izdajanje odločb o varstvu spomenikov. Iz navedenega izhaja, da je 6. člen Sklepa prenehal veljati. Ker ZVKD-1 ne omogoča več izdaje konkretne odločbe, s katero bi bile lastniku določene pravice in obveznosti, je Sklep je po svoji naravi posamični akt. Z njim se ugotavlja, da so v konkretnem primeru izpolnjeni pogoji za razglasitev konkretnega spomenika za spomenik lokalnega pomena, ki jih na splošen način predpisuje ZVKD-1. Z drugimi besedami – gre za akt, s katerim se na ugotovljeno dejansko stanje uporabi splošna norma. To pa je značilno za posamične akte.

3.Ustavno sodišče na podlagi tretje alineje prvega odstavka 160. člena Ustave odloča o skladnosti podzakonskih predpisov z Ustavo in zakonom. Ustavnosti in zakonitosti posamičnih aktov pa ni mogoče izpodbijati s pobudo pred Ustavnim sodiščem. Zakonitost aktov organov, izdanih v obliki predpisa, če urejajo posamična razmerja, se presoja v upravnem sporu (četrti odstavek 5. člena Zakona o upravnem sporu, Uradni list RS, št. 105/06 – v nadaljevanju ZUS-1). Ker je Sklep posamični akt, je bilo treba pobudo zavreči. Pobudnica lahko Sklep izpodbija s tožbo pri Upravnem sodišču v roku trideset dni od vročitve tega sklepa (četrti odstavek 23. člena ZUS-1).

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – ur. p. b. – ZUstS) v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnici in sodniki dr. Mitja Deisinger, mag. Marta Klampfer, mag. Miroslav Mozetič, Jasna Pogačar, dr. Ciril Ribičič in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

Jože Tratnik Predsednik

[1]Ustavno sodišče je v sklepu št. U-I-264/05, U-I-181/07 in Up-2126/07 z dne 13. 12. 2007 (Uradni list RS, št. 122/07 in OdlUS XVI, 88) navedlo, da so določbe akta o razglasitvi spomenika splošne določbe, s katerimi se urejajo pravice in obveznosti pravnih subjektov, odločba, izdana na njihovi podlagi, pa je njihova konkretizacija v posamičnih primerih. Zato je štelo, da je izpodbijani akt o razglasitvi spomenika predpis, ki ga je mogoče izpodbijati pred Ustavnim sodiščem.

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia