Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Pooblaščena oseba za izvajanje videonadzora v šoli

5. november 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Pooblaščena oseba za izvajanje videonadzora v šoli

Datum

05.11.2025

Številka

07120-1/2025/483

Kategorije

Video in avdio nadzor, Varnost osebnih podatkov, Šolstvo

pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 16. 10. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede uvedbe videonadzora v šoli. Prosite za pojasnilo, ali lahko ravnatelj kot odgovorna oseba za izvajanje videonadzora oziroma za spremljanje videonadzora (občasno tudi žive slike) pooblasti hišnika, vodjo podružnice in računalničarja. Videonadzor bo sicer izvajala zunanja služba

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Za izvajanje videonadzora mora obstajati ustrezna pravna podlaga skladno z ZVOP-2 oziroma Splošno uredbo.

Glede vašega vprašanja pojasnjujemo, da IP ne more z nezavezujočim mnenjem vnaprej presoditi, kdo je oziroma so lahko pooblaščene osebe za izvajanje oziroma spremljanje videonadzora. Gre za odločitev upravljavca v okviru ukrepov za zavarovanje osebnih podatkov. Upravljavec mora torej skrbno pretehtati, koga bo določil kot pooblaščeno osebo (ki spremlja dogajanje pred kamerami) in pri tem upoštevati tudi razlog uvedbe videonadzora. Glede vpogleda v živo sliko ZVOP-2 v primeru izvajanja videonadzora v delovnih prostorih izrecno določa, da je lahko neposredno spremljanje dogajanja pred kamerami (pod pogoji iz prvega in drugega odstavka 78. člena ZVOP-2) dopustno, če ga izvaja izrecno pooblaščeno osebje upravljavca (to je npr. oseba, ki je zaposlena za zagotavljanje varnosti ljudi ali premoženja in lahko konkretno nevarnost tudi prepreči). IP poudarja, da je zato osebam, ki niso pooblaščene za izvajanje namenov videonadzora (npr. varovanje), nedopustno omogočiti dostop do kakršnega koli prenosa žive slike ali do posnetkov.

Vpogledi v posnetke videonadzora morajo biti skladno z dvanajstim odstavkom 76. člena ZVOP-2 dokumentirani, naloga upravljalca pa je, da njihovo utemeljenost tudi preverja in zagotavlja zakonitost obdelave osebnih podatkov.

Obrazložitev

Uvodoma poudarjamo, da IP izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.

Pojasnjujemo, da mora za izvajanje videonadzora obstajati ustrezna pravna podlaga skladno z ZVOP-2 oziroma Splošno uredbo. ZVOP-2 poleg splošnih določb o videonadzoru (76. člen) ureja tudi videonadzor dostopa v uradne službene oz. poslovne prostore (77. člen), videonadzor znotraj delovnih prostorov (78. člen), videonadzor v prevoznih sredstvih, namenjenih javnemu potniškemu prometu (79. člen) in videonadzor na javnih površinah (80. člen). V vseh drugih primerih mora obstajati pravna podlaga skladno s prvim odstavkom 6. člena Splošne uredbe:

(a)posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov;

(b)obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbena stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika pred sklenitvijo pogodbe;

(c)obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca;

(d)obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge fizične osebe;

(e)obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu  ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;

(f)obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zahtevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.

Ob tem opozarjamo, da se točka (f) ne uporablja za obdelavo s strani javnih organov pri opravljanju njihovih nalog.

Pri izvajanju videonadzora v šoli gre tako za snemanje otrok, kakor tudi zaposlenih in drugih oseb na šoli. Videonadzor je v šolah načeloma dovoljen za določene namene, npr. varovanje vstopov v šolo in izstopov iz nje ter izjemoma za varovanje svojega premoženja in varnost učencev, če ni možno zagotoviti milejših sredstev. IP je v mnenju št. 07121-1/2025/572 z dne 14. 5. 2025 že obširno pojasnil podlage in zahteve glede videonadzora v šolah za dostop v uradne službene oziroma poslovne prostore, glede videonadzora v delovnih prostorih šole ter splošnih zahtev iz ZVOP-2 in Splošne uredbe za izvajanje videonadzora. Prav tako je IP v mnenju št. 07120-1/2023/270 z dne 10. 5. 2023 odgovarjal glede videonadzora šolskih omaric oziroma prostorov za preoblačenje. O videonadzoru šolskega igrišča za namen varovanja šolske lastnine pa je IP podrobno odgovarjal v mnenju št. 07121-1/2023/513 z dne 17. 4. 2023.

V nadaljevanju se zato IP osredotoča na vaše vprašanje glede tega, kdo je lahko pooblaščena oseba za spremljanje videonadzora.

Pri izvajanju videonadzora mora upravljavec zadostiti zahtevam iz ZVOP-2 in Splošne uredbe. Med drugim mora o izvajanju videonadzora objaviti obvestilo o izvajanju videonadzora (vključno z informacijami o obdelavi osebnih podatkov po 13. členu Splošne uredbe), sprejeti ustrezne ukrepe za zavarovanje osebnih podatkov, voditi dnevnik obdelave ter evidenco dejavnosti obdelave, po potrebi tudi urediti razmerje s pogodbenim obdelovalcem, itd.[1]

V zvezi z zagotovitvijo varnosti osebnih podatkov izpostavljamo, da mora upravljavec med drugim določiti osebo, odgovorno za evidenco videonadzornega sistema (dvanajsti odstavek 76. člena ZVOP-2) oziroma za vodenje dnevnika obdelave podatkov (22. člen ZVOP-2) ter določiti pooblaščene osebe, ki lahko vpogledajo v posnetke videonadzornega sistema. IP vnaprej v nezavezujočem mnenju ne more presojati, kdo je lahko pooblaščena oseba za vpogled v posnetke. Njena določitev je odgovornost upravljavca, vpogled v posnetke pa mora biti dokumentiran. Dvanajsti odstavek 76. člena ZVOP-2 namreč določa, da mora upravljavec videonadzornega sistema za vsak vpogled ali uporabo posnetkov zagotoviti možnost naknadnega ugotavljanja, kateri posnetki so bili obdelani, kdaj in kako so bili uporabljeni ali komu so bili posredovani, kdo je izvedel ta dejanja obdelave, kdaj in s kakšnim namenom ali na kateri pravni podlagi. Te podatke hrani v dnevniku obdelave iz 22. člena tega zakona dve leti po koncu leta, ko so nastali. Vsekakor je dolžnost upravljavca, da utemeljenost vpogledov tudi preverja in zagotavlja zakonitost obdelave osebnih podatkov.[2]

Upravljavec mora torej skrbno pretehtati, koga bo določil kot pooblaščeno osebo (ki spremlja dogajanje pred kamerami) in pri tem upoštevati tudi razlog uvedbe videonadzora, npr. varnost ljudi in premoženja. IP meni, da bi po ZVOP-2 načeloma lahko kot izrecno pooblaščena oseba upravljavca štela oseba, ki je pristojna za opravljanje delovnih nalog, ki so povezane s konkretnim namenom uvedbe videonadzora in je v konkretnem primeru sposobna tudi primerno odreagirati in preprečiti nevarnost za ljudi oziroma škodo na premoženju. Ob tem IP dodaja še, da je osebam, ki niso pooblaščene za izvajanje namenov videonadzora (npr. varovanje), nedopustno omogočiti dostop do kakršnega koli prenosa žive slike ali do posnetkov.

Pri sprotnem spremljanju dogajanja je zakonodajalec še posebej izpostavil odgovornost upravljalca za določitev odgovorne osebe za izvajanje videonadzora oziroma dostopa do videoposnetkov, zaradi teže posega tovrstnega videonadzora v zasebnost posameznikov, ki so nenehno snemani. Neposredno spremljanje dogajanja pred kamerami pri videonadzoru znotraj delovnih prostorov je namreč pod pogoji iz prvega in drugega odstavka 78. člena ZVOP-2[3] dopustno le, če ga izvaja izrecno pooblaščeno osebje upravljavca (npr. oseba, ki je zaposlena za zagotavljanje varnosti ljudi ali premoženja in lahko konkretno nevarnost tudi prepreči).

Pomembno pa je tudi poudariti, da ni dovoljeno redno in brez posebnega razloga pregledovati videoposnetke (npr. otrok in zaposlenih) ter na ta način nadzorovati njihovo delo in obnašanje. Izvajalec videonadzora bi lahko torej posnetke pregledoval v primeru, ko bi prišlo do poškodovanja ali odtujitve njegovega premoženja oziroma zgolj ob nekem deviantnem dogodku, ko bi bil videoposnetek le dodaten dokaz v prekrškovnem ali kazenskem postopku.

Več usmeritev glede izvajanja videonadzora lahko preberete v Smernicah glede izvajanja videonadzora, ki so dostopne na povezavi: https://www.ip-rs.si/publikacije/priro%C4%8Dniki-in-smernice/smernice-po-splo%C5%A1ni-uredbi-o-varstvu-podatkov-gdpr/smernice-glede-izvajanja-videonadzora ter v že izdanih nezavezujočih mnenjih IP, ki so dostopna z iskalnikom na https://www.ip-rs.si/mnenja-zvop-2/.

Če boste na podlagi prejetega mnenja, da gre za kršitev varstva osebnih podatkov, lahko podate prijavo pri IP. Pomagate si lahko z obrazcem »Enotna vloga zaradi kršitve varstva osebnih podatkov (Obrazec VOP prijava)«, ki je objavljen na povezavi: https://www.ip-rs.si/obrazci/varstvo-osebnih-podatkov/. 

V upanju, da vam bodo naša napotila v pomoč, vas lepo pozdravljamo.

Pripravil/-a:

mag. Saša Benčič, univ. dipl. prav.,

svetovalka IP

dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka

---

[1]Pomembno je izpostaviti, da morajo biti posamezniki o izvajanju videonadzora obveščeni – upravljavec mora o videonadzoru objaviti ustrezno obvestilo, ki mora biti vidno in razločno objavljeno na način, ki omogoča posamezniku, da se seznani z njegovim izvajanjem in da se lahko vstopu v nadzorovano območje odpove. Več o obvestilu o izvajanju videonadzora lahko preberete na: https://www.ip-rs.si/varstvo-osebnih-podatkov/obveznosti-upravljavcev/vzpostavitev-videonadzora.

[2]Dodajamo tudi, da je IP izdal »Vzorec evidence uporabe videonadzornega sistema po ZVOP-2«, ki je dostopen na: https://www.ip-rs.si/obrazci/varstvo-osebnih-podatkov/. Upravljavec videonadzora, ki bo za vodenje dnevnika obdelave videoposnetkov uporabil ta obrazec, bo praviloma izpolnil zahteve iz dvanajstega odstavka 76. člena ZVOP-2. Več lahko preberete v mnenju IP št. 07120-1/2023/123 z dne 10. 3. 2023.

[3]Kadar je to nujno potrebno za varnost ljudi ali premoženja ali preprečevanje ali odkrivanje kršitev na področju iger na srečo ali za varovanje tajnih podatkov ali poslovnih skrivnosti, teh namenov pa ni mogoče doseči z milejšimi sredstvi, in le glede tistih delov prostorov in v obsegu, kjer je treba varovati te interese.

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia