Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Za odmero komunalnega prispevka zazidanega stavbnega zemljišča je ob upoštevanju podatkov iz uradnih evidenc relevantna tudi ugotovljena neto tlorisna površina objekta.
I. Tožbi se ugodi, odločbo Občinske uprave Občine Juršinci, št. 423-0035/2014-1 z dne 28. 11. 2014, se odpravi in se zadeva vrne istemu organu v ponovni postopek.
II. Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške tega postopka v znesku 15,00 EUR v roku 15 dni od vročitve te sodbe, od poteka tega roka dalje do plačila pa z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
1. Z izpodbijano odločbo je Občina Juršinci investitorju, A.A., odmerila komunalni prispevek v višini 1.184,80 EUR, zaradi izboljšanja komunalne opremljenosti na zemljiščih parc. št. *62 k.o. ... ter določila način plačila prispevka.
2. Odločitev je utemeljila z določbo tretje alinee 5. člena Odloka o programu opremljanja in podlagah ter merilih za odmero komunalnega prispevka na območju Občine Juršinci (v nadaljevanju Odlok), po ugotovitvi, da je komunalni vod oddaljen manj kot 200 m od roba parcele. Skladno z določbo 10., 11. in 12. člena Odloka je upoštevala podatke, na podlagi katerih se izračuna komunalni prispevek in ugotovila, da je parcela opremljena s kanalizacijo in čistilno napravo (ČN), da stroški opremljanja na enoto površine zemljiške parcele znašajo Cpi = 1,64 EUR/m²; stroški opremljanja na enoto površine neto tlorisne površine objekta znašajo Cti = 2,94 EUR/m²; površina zemljiške parcele na kateri je mogoče graditi znaša 180 m²; neto tlorisna površina objekta 183,81 m²; delež površine zemljiške parcele pri izračunu, Dpi = 0,50; delež neto tlorisne površine objekta pri izračunu Dti = 0,50; faktor dejavnosti „11100 enostanovanjske stavbe“ Kdej = 1 in revalorizacijski faktor i = 1. Obrazložila je formulo za izračun komunalnega prispevka za kanalizacijo in po merilih za izračun in odmero komunalnega prispevka določenih v 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. 10., 11. in 12. členu Odloka izračunala znesek 1.184,80 EUR.
3. Drugostopenjski organ, Župan občine Jurševci, je pritožbo A.A., v delu, ki se nanaša na uporabo podatka o neto tlorisni površini objekta zavrnil, ker gre za uradni podatek, ki je bil podan s strani podjetja B. d.o.o., ki je pripravljavec Odloka in je podatke povzel iz katastra stavb, ki ga vodi GURS, preračunan na podlagi GURS-ovih tehničnih navodil za izračun površin prostorov in delov stavb, v skladu s standardom SIST ISO 9836. Pojasnil je tudi, da pritožnik dokumenta, ki bi izkazoval drugačne podatke, ni predložil. 4. Tožnik v tožbi, ki jo vlaga iz vseh razlogov po Zakonu o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1), ne zanika obveznosti plačila zakonsko določenega komunalnega prispevka, navaja pa, da je storjena napaka, saj na parceli *62 k.o. ... v izmeri 180 m², leži stavba 54 - površine zemljišča zemljišča 158 m². Prav tako je iz uradnih evidenc GURS razvidno, da je del stavbe 1, v stavbi 54, stanovanje v samostoječi stavbi z enim stanovanjem na naslovu ..., da je neto tlorisna površina stavbe 113 m², z uporabno površino 78 m², kar v izpodbijani odločbi ni bilo upoštevano. Sodišču predlaga odpravo izpodbijane odločbe in povrnitev stroškov postopka.
5. Tožena stranka je sodišču poslala odgovor na tožbo. Pojasnjuje način odmere komunalnega prispevka in navaja, da je bila odmera izvedena na podlagi vse relevantne zakonodaje in Odloka. Sodišču predlaga zavrnitev tožbenega zahtevka.
K I. točki izreka:
6. Tožba je utemeljena.
7. Komunalni prispevek je plačilo dela stroškov gradnje komunalne opreme, ki ga zavezanec plača občini. V višini komunalnega prispevka niso vključeni stroški vzdrževanja komunalne opreme (prvi odstavek 79. člena ZPNačrt). Komunalni prispevek za posamezno vrsto komunalne opreme se lahko odmeri, če se stavbno zemljišče nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme (tretji odstavek). S plačilom komunalnega prispevka je zavezancu zagotovljena priključitev na že zgrajeno komunalno opremo oziroma mu je zagotovljeno, da bo ta zgrajena v roku in obsegu, kot to določa program opremljanja (četrti odstavek). Kadar se komunalni prispevek odmerja zaradi izboljšanja opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo, izda pristojni organ občinske uprave odločbo po uradni dolžnosti (sedmi odstavek).
8. V obravnavanem primeru je Občina Juršinci, v skladu s programom opremljanja ter merilih za odmero komunalnega prispevka za območje občine Juršinci, tožniku po uradni dolžnosti izdala odločbo o odmeri komunalnega prispevka, na podlagi sedmega odstavka 79. člena ZPNačrt. Opremljanje stavbnih zemljišč se izvaja na podlagi programa opremljanja, ki se pripravi na podlagi občinskega prostorskega načrta ali občinskega podrobnega prostorskega načrta. Program opremljanja sprejme občinski svet z odlokom (čl. 74. ZPNačrt). V obravnavanem primeru podlago za izračun in odmero komunalnega prispevka predstavlja Odlok o programu opremljanja in podlagah ter merilih za odmero komunalnega prispevka na območju Občine Juršinci.
9. V skladu z določbo 82. člena ZPNačrt se komunalni prispevek določi na podlagi programa opremljanja glede na površino in opremljenost stavbnega zemljišča s komunalno opremo ter glede na neto tlorisno površino objekta in njegovo namembnost oziroma glede na izboljšanje opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo. Podrobnejša merila se lahko določijo s podzakonskim predpisom, lahko pa jih tudi podrobneje predpiše občina. Izračun se opravi po enačbi, ki jo določa Pravilnik, pri čemer se med drugim upošteva tudi površina parcele in neto tlorisna površina objekta. Kot površina stavbnega zemljišča se v skladu z drugim odstavkom 5. člena Pravilnika upošteva velikost parcele, če parcela objekta ni določena, pa stavbišče pomnoženo s faktorjem 1,5. Ta določba torej govori o tako imenovani parceli objekta, ki jo sestavlja površina, na kateri stoji objekt in določena površina ob njem.
10. Tožnik že v pritožbi in tudi v tožbi vztraja, da je bila osnova za izračun komunalnega prispevka nepravilna. Sklicuje se na uradne podatke Geodetske uprave RS (GURS), na podlagi katerih parcela *62 k.o. ... meri sicer 180 m², vendar na njej leži stavba 54, ki zavzema 158 m² zemljišča. 11. Sodišče po vpogledu v listine priloženega upravnega spisa (izpis GURS) ugotavlja, da zemljišče parc. št. *62 kat. občina ..., meri 180 m². Prav tako sodišče ugotavlja, da iz podatkov uradne evidence GURS izhaja podatek o površini zemljišča pod stavbo, 158 m². Res je, da ti podatki sami po sebi za izračun komunalnega prispevka ne zadoščajo, ker se neto tlorisna površina objekta, ki je podlaga za sporen izračun, izračunava skladno s slovenskim standardom SIST ISO 9836. 12. V skladu z navedenim standardom, pa neto tlorisno površino predstavlja površina med navpičnimi elementi, ki omejujejo prostor in se določi za vsako etažo posebej. Računa se s svetlimi dimenzijami dokončane stavbe v višini tal, neupoštevajoč obrobe, pragove ipd. V neto tlorisno površino so vključeni tudi elementi, ki jih je mogoče demontirati, niso pa vključene površine konstrukcijskih elementov, okenskih in vratnih odprtin in niš v elementih, ki omejujejo prostor. Za odmero komunalnega prispevka je torej ob upoštevanju podatkov iz uradnih evidenc relevantna na navedeni način ugotovljena neto tlorisna površina objekta, vendar po presoji sodišča v izpodbijani odločbi uporabljenega izračuna sporne neto tlorisne površine objekta, ki ga je prvostopenjskemu organu posredovalo podjetje B. d.o.o. (183,1 m²), ni bilo mogoče preveriti, niti tega izračuna ni bilo mogoče, tako kot je to storila tožena stranka v drugostopenjski odločbi, opredeliti kot uradnega podatka.
13. Na podlagi navedenega je sodišče ugotovilo, da je tožba utemeljena, zato je izpodbijano odločbo na podlagi 4. točke prvega odstavka in 3. točke prvega odstavka 64. člena ZUS-1 odpravilo in zadevo na podlagi tretjega ostavka istega člena ZUS-1, vrnilo prvostopenjskemu organu v ponovni postopek.
K II. točki izreka:
14. Ker je sodišče tožbi ugodilo, je tožnik v skladu s tretjim odstavkom 25. člena ZUS-1¸ glede na opravljena procesna dejanja in način obravnavanja zadeve, upravičen do povračila stroškov postopka v pavšalnem znesku, v skladu s Pravilnikom o povrnitvi stroškov tožniku v upravnem sporu (v nadaljevanju Pravilnik).
15. Ker je bila zadeva rešena na seji in tožnik v postopku ni imel pooblaščenca, ki je odvetnik, se mu v skladu z določbo 3. člena Pravilnika priznajo stroški v višini 15 EUR.