Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSK sklep II Cp 1345/2006

ECLI:SI:VSKP:2006:II.CP.1345.2006 Civilni oddelek

oprostitev plačila sodnih taks status pravne osebe javnega prava
Višje sodišče v Kopru
19. december 2006

Povzetek

Sodišče je zavrnilo pritožbo Stanovanjskega sklada, ki je trdil, da bi moral biti oproščen plačila sodne takse na podlagi 11. člena Zakona o sodnih taksah, ki omenja oprostitev za lokalne samoupravne skupnosti. Sodišče je ugotovilo, da ta določba ne zajema pravnih oseb, ustanovljenih s strani lokalnih samoupravnih skupnosti, zato je odločitev sodišča prve stopnje o plačilu takse pravilna.
  • Odpoved sodne takse za pravne osebe javnega prava, ustanovljene s strani lokalnih samoupravnih skupnosti.Ali se taksna oprostitev, določena za lokalne samoupravne skupnosti, razteza tudi na pravne osebe, ustanovljene s strani teh skupnosti?
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

1. odst. 11. člena ZST ne omenja pravnih oseb, ustanovljenih s strani lokalnih samoupravnih skupnosti, zato se taksna oprostitev, določena za lokalne samoupravne skupnosti, nanje ne more raztezati.

Izrek

Pritožba se zavrne in potrdi sklep sodišča prve stopnje.

Obrazložitev

Z izpodbijanim sklepom je sodišče prve stopnje naložilo upniku, Stanovanjskemu skladu, da je dolžan plačati sodno takso za predlog za izvršbo in za sklep v znesku 11.400,00 SIT.

Zoper sklep se upnik pritožuje in navaja, da je sodišče spregledalo določbo 1. odst. 11. člena Zakona o sodnih taksah (ZST), ki določa, da so plačila sodnih taks oproščene lokalne samoupravne skupnosti. Zakon o javnih skladih določa, da je javni sklad pravna oseba javnega prava, ki upravlja in razpolaga s premoženjem, ki ga lokalna skupnost nameni za zagotavljanje javnega interesa. Stanovanjski sklad - javni sklad je na podlagi določbe 9. člena Odloka o ustanovitvi Stanovanjskega sklada (Uradne objave, št. 21/2001) dne 22.5.2002 postal lastnik vseh občinskih stanovanj in stanovanjskih hiš in glede tega namenskega premoženja, s katerim sedaj upravlja in razpolaga sklad, tudi pravni naslednik bivše O.N.. Statistični urad Republike Slovenije je 27.6.2002 Stanovanjski sklad - javni sklad po dejavnosti razvrstil po standardni klasifikaciji dejavnosti v podrazdred: splošna dejavnost javne uprave. Ministrstvo za okolje in prostor je s sklepom z dne 31.1.1995 upnika vpisalo v register neprofitnih stanovanjskih organizacij pod zaporedno številko 20/95. Iz dopisa Ministrstva za okolje, prostor in energijo z dne 29.11.2002 je razvidno, da so se morali vsi obstoječi skladi ustrezno preoblikovati po določbah Zakona o javnih skladih.

Pritožba ni utemeljena.

Že pritožba navaja, da je upnik v obravnavani izvršilni zadevi Stanovanjski sklad - javni sklad, po Zakonu o javnih skladih (Ur. l. RS, št. 22/2000, ZJS) je javni sklad pravna oseba javnega prava, ki upravlja in razpolaga s premoženjem, ki ga je Republika Slovenija ali samoupravna lokalna skupnost namenila za zagotavljanje javnega interesa (1. odst. 1. člena ZJS). Kot pravna oseba je torej sam subjekt pravic in obveznosti (vpisan v poseben register neprofitnih stanovanjskih organizacij), ne glede na dejstvo, da je bil ustanovljen z odlokom M. o. N.. Določba 1. odst. 11. člena Zakona o sodnih taksah (ZST) je povsem jasna, plačila sodnih taks so oproščeni država in državni organi, lokalne samoupravne skupnosti, humanitarne organizacije ter tuja država in tuji državljani, če tako določa mednarodna pogodba ali če velja vzajemnost, in ne omenja pravnih oseb, ustanovljenih s strani lokalnih samoupravnih skupnosti, zato se taksna oprostitev, določena za lokalne samoupravne skupnosti, nanje ne more raztezati. Niti ni v obravnavanem primeru podana situacija iz 3. odst. citiranega 11. člena ZST, ko se taksa ne plača v primeru, kadar tako določa poseben zakon (kot npr. 5. odst. 28. člena Zakona o javnem jamstvenem in preživninskem skladu Republike Slovenije,ZJSRS, Ur. l. RS, št. 25/97 s spremembami), take določbe ZJS nima. Zato je izpodbijana odločitev pravilna, pritožba pa neutemeljena, zato jo je sodišče druge stopnje, ko tudi ob uradnem preizkusu izpodbijanega sklepa kršitev ni zasledilo, zavrnilo in sklep sodišča prve stopnje potrdilo (2. točka 365. člena Zakona o pravdnem postopku).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia