Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Snemanje sej sveta krajevne skupnosti

14. maj 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Snemanje sej sveta krajevne skupnosti

Datum

14.05.2025

Številka

07120-1/2025/214

Kategorije

Občine, Snemanje sej in javnih dogodkov

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po e-pošti prejel vaše zaprosilo za mnenje. Navajate, da so se seje sveta krajevne skupnosti prostovoljno udeležili nekateri krajani, ki niso njegovi člani. Do zapleta je prišlo, ko ste ugotovili, da eden izmed krajanov (nečlanov) snema vse vaše pogovore. Takoj ste ga prosili, da prekine snemanje, vendar na to ni pristal in je celo trdil, da za takšno zahtevo nimate pravne podlage.

Krajevna skupnost nima posebej sprejetega poslovnika in vam tudi ni znano, da bi z njim razpolagala občina. Prosite za naše mnenje glede upravičenosti snemanja seje in kdaj se to sploh lahko počne?

***

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Snemanje sej sveta krajevne skupnosti mora biti primarno urejeno v internih aktih krajevne skupnosti in je dopustno ob upoštevanju določenih pogojev in zagotovitvi ustreznih varovalk za zmanjšanje posega v zasebnost posameznikov. Upravljavec mora med drugim zagotoviti ustrezno pravno podlago, spoštovati načela Splošne uredbe in posameznike obvestiti o obdelavi osebnih podatkov.

Če snemanje izvajajo posamezniki v svojem imenu, morajo za obdelavo osebnih podatkov prav tako zagotoviti zakonitost obdelave osebnih podatkov (npr. zagotoviti ustrezno pravno podlago, npr. soglasje posameznikov).

Obrazložitev

Pri tem IP uvodoma poudarja, da izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.

Na podobno vprašanje, kot je vaše, je IP že odgovarjal v svojih nezavezujočih mnenjih, ki so javno objavljena na naši spletni strani: https://www.ip-rs.si/mnenja-zvop-2/. Pri iskanju si lahko pomagate z izbiro kategorije »Snemanje sej in javnih dogodkov«. Takšno mnenje je npr. mnenje št. 07121-1/2024/544 z dne 10. 5. 2024 v zvezi s snemanjem sej občinskega sveta, glede katerega veljajo enaka izhodišča kot za snemanje sej sveta krajevne skupnosti.

V citiranem mnenju smo poudarili, da mora biti snemanje sej občinskih svetov (oz. kot v vašem primeru sej sveta krajevne skupnosti) primarno urejeno v internim aktih ter da je dopustno ob upoštevanju določenih pogojev in zagotovitvi ustreznih varovalk za zmanjšanje posega v zasebnost posameznikov. Možni pravni podlagi za obdelavo osebnih podatkov v tem okviru sta osebna privolitev posameznika (točka (a) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe) ali pa t.i. pravna podlaga zakonitih interesov (četrti odstavek 6. člena ZVOP-2). Spoštovati je treba tudi splošna načela Splošne uredbe in posameznikom že pred snemanjem podati informacije o obdelavi osebnih podatkov, kot je določeno v 13. členu Splošne uredbe, npr. navzoči posamezniki morajo biti predhodno seznanjeni med drugim, kdo bo upravljavec in kdo uporabnik teh posnetkov, na kakšen način oziroma za kakšne namene se bodo le-ti uporabljali (npr. za namen izdelave zapisnika, namen posredovanja posnetka medijem ali za namen objave na svetovnem spletu) in koliko časa se bodo hranili.

Več o pravnih podlagah za obdelavo podatkov lahko preberete v mnenju št. 07120-1/2023/64 z dne 17. 2. 2023.

Če upravljavec ni krajevna skupnost, temveč posamezniki, ki ne delujejo v imenu upravljavca, opozarjamo, da mora sam posameznik zagotoviti zakonitost obdelave – predvsem zagotoviti ustrezno pravno podlago (npr. pridobiti soglasje prisotnih posameznikov), prisotne posameznike pa mora o obdelavi osebnih podatkov prehodno obvestiti. V nasprotnem se postavlja vprašanje, ali bi lahko šlo za obdelavo osebnih podatkov, kot jo opredeljuje Splošna uredba, ali pa bi šlo že za civilno- in kazenskopravno vprašanje (ne)dopustnosti zvočnega snemanja. Več o tem lahko preberete v mnenju IP št. 07121-1/2020/1628 z dne 16. 9. 2020.

Če je za vas relevantno, lahko v zgoraj citiranem mnenju št. 07121-1/2024/544 preberete tudi, v katerih primerih je dopustno seje javno prenašati oz. objaviti.

V upanju, da vam bodo naši napotki v pomoč, vas lepo pozdravljamo.

dr. Jelena Virant Burnik,

informacijska pooblaščenka

Pripravila:

Barbara Žurej, univ. dipl. prav., svetovalka pooblaščenca za preventivo

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia