Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-270/01

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

28. 2. 2002

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Gorenjska banka, d.d., Kranj, in drugih, ki jih zastopa Stojan Zdolšek, odvetnik v Ljubljani, na seji dne 28. februarja 2002

sklenilo:

1.Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 7.a člena Zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o jamstvu Republike Slovenije za obveznice, izdane zaradi sanacije slovenskih železarn (Uradni list RS, št. 17/2000), se sprejme.

2.Predlog, naj se do končne odločitve zadrži izvrševanje 7.a člena istega zakona, se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnice izpodbijajo določbo 7.a člena Zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o jamstvu Republike Slovenije za obveznice, izdane zaradi sanacije slovenskih železarn (v nadaljevanju ZJOSS-B), ker naj bi spreminjala lastnosti že izdanih obveznic po Zakonu o jamstvu Republike Slovenije za obveznice, izdane zaradi sanacije slovenskih železarn (Uradni list RS, št. 55/92 in nasl. - v nadaljevanju ZJOSS). Na podlagi ZJOSS naj bi se od izdanih obveznic plačevale 8% letne obresti, obveznice pa naj bi dospele v plačilo v 30 letih od dneva izdaje. Izpodbijana določba ZJOSS-B pa določa, da lahko Republika Slovenija navedene obveznice odkupi kadarkoli pred njihovim dospetjem, pri čemer imetnicam obveznic poplača največ valorizirani nominalni znesek glavnice in pripadajoče obresti do dneva odkupa.

2.Pobudnice navajajo, da so imele pred uveljavitvijo izpodbijane določbe varno dolgoročno naložbo z ugodnim 8% donosom. Če bi Republika Slovenija uveljavila pravico do predčasnega odkupa obveznic, bi pobudnice prejele velika denarna sredstva, ki pa jih ne bi mogle naložiti v drugo dolgoročno naložbo, ki bi bila enako varna in enako donosna.

3.Najugodnejša naložba v primerljive vrednostne papirje ima namreč v tem trenutku le 5,37% donos. Neposredna škoda, ki bi pobudnicam nastala, se izraža v obliki razlike obrestne mere donosa, do katerega bi bila pobudnica sicer upravičena še dobrih dvajset let (tj. do 31. 12. 2022). Ker po mnenju pobudnic izpodbijana določba posega v pridobljene pravice, je v nasprotju z 2. členom (načela pravne države) in 155. členom (poseg v pridobljene pravice) Ustave. Pobudnice predlagajo tudi začasno zadržanje izvrševanja izpodbijane določbe.

4.Na podlagi 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) lahko vsakdo da pobudo za začetek postopka, če izkaže svoj pravni interes. Ta je podan, če predpis, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj. Ker izpodbijana ureditev spreminja lastnosti obveznic, katerih imetnice so pobudnice, je njihov pravni interes izkazan.

5.Ustavno sodišče je pobudo sprejelo. V postopku odločanja bo ocenilo, ali je izpodbijana ureditev v nasprotju z načeli pravne države (2. člen Ustave) in s prepovedjo povratne veljave predpisov (155. člen Ustave).

6.Po določbi 39. člena ZUstS lahko Ustavno sodišče do končne odločitve v celoti ali delno zadrži izvršitev predpisa ali splošnega akta za izvrševanje javnih pooblastil, če bi zaradi njegovega izvrševanja lahko nastale težko popravljive škodljive posledice.

7.Kot težko popravljive škodljive posledice pobudnice navajajo zmanjšan donos iz naslova obresti, če bi prišlo do predčasnega odkupa obveznic. Zmanjšanje pričakovanega donosa samo po sebi še ne predstavlja težko popravljivih škodljivih posledic, kaKršne zahteva 39. člen ZUstS. Za težko popravljive škodljive posledice v smislu navedene določbe bi lahko šlo, če bi na primer zmanjšanje donosa resno ogrozilo obstoj pobudnic, česar pa pobudnice ne zatrjujejo.

8.Poleg navedenega mora biti grožnja težko popravljivih škodljivih posledic neposredna. Ne glede na to, da izpodbijana določba omogoča Republiki Sloveniji kadarkoli uveljaviti predčasen odkup obveznic, se postopek za takšen odkup še ni začel. Tudi pobudnice tega ne zatrjujejo. Zato je predlog za začasno zadržanje tudi preuranjen.

Ustavno sodišče je ta sklep sprejelo na podlagi tretjega odstavka 26. člena in 39. člena ZUstS v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam-Lukić ter sodnica in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Franc Testen. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i c a dr. Dragica Wedam-Lukić

U-I-270/01

16. 5. 2002

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem na pobudo družb Gorenjska banka, d.d., Kranj, in drugih, ki jih zastopa Stojan Zdolšek, odvetnik v Ljubljani, na seji dne 16. maja 2002

sklenilo:

Postopek za oceno ustavnosti 7.a člena Zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o jamstvu Republike Slovenije za obveznice, izdane zaradi sanacije Slovenskih železarn (Uradni list RS, št. 17/2000), se ustavi.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnice izpodbijajo določbo 7.a člena Zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o jamstvu Republike Slovenije za obveznice, izdane zaradi sanacije Slovenskih železarn (v nadaljevanju ZJOSS-B), ker naj bi spreminjala lastnosti že izdanih obveznic po Zakonu o jamstvu Republike Slovenije za obveznice, izdane zaradi sanacije Slovenskih železarn (Uradni list RS, št. 55/92 in nasl. - v nadaljevanju ZJOSS).

2.Z uveljavitvijo Zakona o prevzemu in načinu poravnave obveznosti Slovenskih železarn v zvezi s programom prestrukturiranja (Uradni list RS, št. 111/01 - ZPPOSZ) je izpodbijani predpis prenehal veljati.

3.Ustavno sodišče glede na 21. člen Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) ni pristojno za oceno ustavnosti in zakonitosti predpisov, ki ne veljajo več. Ustavno sodišče je pobudnico v skladu s 47. členom ZUstS pozvalo, naj sporoči, ali pri pobudi še vztraja, in da pojasni, kako bi ugotovitev, da izpodbijana določba ni bila v skladu z Ustavo, vplivala na njen položaj.

4.Ker je pobudnica z vlogo z dne 7. 5. 2002 sporočila, da pobudo umika, je Ustavno sodišče postopek za oceno ustavnosti ustavilo.

5.Ustavno sodišče je ta sklep sprejelo na podlagi 6. člena ZUstS v sestavi: namestnik predsednice dr. Janez Čebulj ter sodnici in sodniki Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk , Franc Testen in dr. Lojze Ude. Sklep je sprejelo soglasno.

Namestnik predsednice dr. Janez Čebulj

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia