Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Gvida Novaka, Slovenska Bistrica, na seji 8. novembra 2012
sklenilo:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti Predloga za začetek postopka za spremembo Ustave Republike Slovenije z osnutkom Ustavnega zakona o spremembah Ustave Republike Slovenije (EPA 620-VI) se zavrže.
1.Pobudnik izpodbija Predlog za začetek postopka za spremembo Ustave Republike Slovenije z osnutkom Ustavnega zakona o spremembah Ustave Republike Slovenije (v nadaljevanju Predlog). Navaja, da gre za protiustaven akt političnih strank, poskus njegovega sprejetja s sicer legalnim, a nelegitimnim postopkom v Državnem zboru, pa je protiustavno delovanje političnih strank. Zatrjuje, da Predlog in postopek njegovega sprejemanja kršita pravico državljanov do sodelovanja pri upravljanju javnih zadev iz 44. člena Ustave ter drugi odstavek 51. člena, prvi odstavek 48. člena in tretji odstavek 41. člena Poslovnika Državnega zbora (Uradni list RS, št. 92/07 – uradno prečiščeno besedilo in 105/10 – PoDZ-1). Predlaga, naj Ustavno sodišče Predlog razveljavi in prepove nadaljnji postopek za spremembo Ustave na njegovi podlagi.
2.Na podlagi desete alineje prvega odstavka 160. člena Ustave Ustavno sodišče odloča o protiustavnosti aktov in delovanja političnih strank. Po prvem odstavku 68. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo – v nadaljevanju ZUstS) lahko vsak da pobudo, predlagatelji iz 23. člena pa zahtevo za oceno protiustavnosti aktov in delovanja političnih strank. V skladu z drugim odstavkom tega člena morajo biti v pobudi ali zahtevi navedeni sporni akti oziroma dejanske okoliščine protiustavnega delovanja politične stranke. Ustavno sodišče protiustaven akt politične stranke z odločbo razveljavi, protiustavno delovanje politične stranke pa prepove z odločbo (tretji odstavek 68. člena ZUstS).
3.Predlog ni akt političnih strank, postopek njegovega sprejemanja pa ni protiustavno delovanje političnih strank. Gre za akt ustavno določenih predlagateljev za začetek postopka za spremembo Ustave glede ustavne ureditve zakonodajnega referenduma. Na podlagi prvega odstavka 168. člena Ustave lahko takšen predlog vloži dvajset (20) poslancev Državnega zbora, Vlada ali najmanj 30 000 volivcev. Izpodbijani predlog je v skladu s citirano ustavno določbo vložilo 20 poslancev Državnega zbora, ne pa politične stranke kot zmotno meni pobudnik. Zato ne gre za akt političnih strank in tudi postopek določanja njegove vsebine ne more pomeniti protiustavnega delovanja političnih strank.
4.Ker Predlog ni akt oziroma delovanje političnih strank (in tudi ne gre za noben drug akt, o katerem bi bilo na podlagi prvega odstavka 160. člena Ustave pristojno odločati Ustavno sodišče), je Ustavno sodišče pobudo zavrglo zaradi nepristojnosti.
5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07, 54/10 in 56/11) v sestavi: predsednik dr. Ernest Petrič ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, dr. Dunja Jadek Pensa, mag. Marta Klampfer, dr. Etelka Korpič – Horvat, mag. Miroslav Mozetič, Jasna Pogačar, dr. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.
dr. Ernest Petrič
Predsednik