Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-3/08

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

19. 6. 2008

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Društva za osvoboditev živali in njihove pravice, Ponikva, ki ga zastopa Vladko Began, odvetnik v Celju, na seji 19. junija 2008

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Pravilnika o sprejemu dolgoročnih načrtov lovsko upravljavskih območij v Republiki Sloveniji za obdobje 2007–2016 (Uradni list RS, št. 99/07) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnik izpodbija Pravilnik o sprejemu dolgoročnih načrtov lovsko upravljavskih območij v Republiki Sloveniji za obdobje 2007–2016 (v nadaljevanju Pravilnik). Zatrjuje neskladje z 2., s 153. in s 154. členom Ustave, z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – ur. p. b. – v nadaljevanju ZDIJZ), s Konvencijo o dostopu do informacij, udeležbi javnosti pri odločanju in dostopu do pravnega varstva v okoljskih zadevah (Uradni list RS, št. 62/04, MP, št. 17/04 – v nadaljevanju MKDIOZ) in s 26. členom Zakona o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 98/99 in nasl. – v nadaljevanju ZZZiv). Pravilnik naj bi bil v neskladju z 2. in s 154. členom Ustave, ker iz njega ni razvidna vsebina dolgoročnih načrtov petnajstih lovsko upravljavskih območij (v nadaljevanju LUO), sprejetih z izpodbijanim Pravilnikom. Ker posamezni dolgoročni LUO niso bili objavljeni na svetovnem spletu kot sestavni del Pravilnika, naj bi bile kršene tudi določbe ZDIJZ in s tem 153. člen Ustave. V postopku sprejemanja Pravilnika naj ne bi bila zagotovljena učinkovita udeležba javnosti, kar naj bi bilo v nasprotju z MKDIOZ. Pobudnik zatrjuje še kršitev 26. člena ZZZiv, ker naj iz izpodbijanega Pravilnika oziroma iz dolgoročnih načrtov LUO, ki so bili s Pravilnikom sprejeti, ne bi izhajalo, da bi bili načrtovani posegi v populacijo divjadi, ki ga določajo, potrebni zaradi ohranjanja naravnega ravnovesja, zaradi nevarnosti divjadi za okolico ali za nastanek škode, ki naj bi jo povzročila divjad.

2.Ustavno sodišče je na podlagi prvega odstavka 160. člena Ustave med drugim pristojno odločati o skladnosti zakonov z Ustavo, o skladnosti podzakonskih predpisov in predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in o skladnosti splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil, z Ustavo, zakoni in podzakonskimi predpisi. Z vidika pristojnosti Ustavnega sodišča je v tem primeru pomembno predvsem vprašanje, ali je izpodbijani akt sploh predpis oziroma splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil.

3.Izpodbijani Pravilnik, ki ga je Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v soglasju z Ministrom za okolje in prostor izdal na podlagi drugega odstavka 17. člena Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 16/04 – v nadaljevanju ZDLov-1)[1], obsega tri člene. V 1. členu je določeno, da se s tem pravilnikom za obdobje 2007–2016 sprejmejo dolgoročni načrti posameznih (taksativno navedenih) LUO v Republiki Sloveniji.[2] Po 2. členu so ti načrti na vpogled na območnih enotah Zavoda za gozdove Slovenije (v nadaljevanju Zavod) in so javno dostopni na spletnih straneh Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljevanju Ministrstvo) ter Zavoda, trajno pa se hranijo na sedežu Zavoda ter na Ministrstvu. Člen 3 Pravilnika pa določa začetek njegove veljavnosti. Pri presoji, ali je Ustavno sodišče pristojno za oceno ustavnosti in zakonitosti v obliki predpisa izdanega akta, je po ustaljeni ustavnosodni presoji, kadar se ne izpodbija zakon, odločilen materialni (vsebinski) kriterij, tj. ali akt vsebuje splošne in abstraktne norme, ki navzven povzročajo pravne učinke (glej npr. odločbo št. U-I-87/96 z dne 16. 7. 1998, Uradni list RS, št. 56/98 in OdlUS VII, 145). Čeprav je bil izdan v obliki predpisa, izpodbijani Pravilnik ni tak akt. Iz same njegove vsebine je namreč razvidno, da nima abstraktnih in splošnih, navzven učinkujočih pravnih pravil, ki bi urejala posamezna pravna razmerja.

4.Ker izpodbijani Pravilnik ni predpis oziroma splošni akt, za presojo katerega bi bilo v postopku za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti predpisov pristojno Ustavno sodišče, je Ustavno sodišče pobudo zavrglo. Zato se ni spuščalo v vprašanje, ali ima pobudnik pravni interes za njegovo oceno.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – ur. p. b. – ZUstS) in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07) v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnici in sodniki dr. Mitja Deisinger, mag. Marta Klampfer, mag. Miroslav Mozetič, Jasna Pogačar, dr. Ciril Ribičič in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

Jože Tratnik Predsednik

[1]Po izdaji izpodbijanega Pravilnika je bil sprejet Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 17/08 – v nadaljevanju ZDLov-1A).

[2]Po prvem odstavku 14. člena ZDLov-1 se v dolgoročnem načrtu LUO določijo temeljne usmeritve za ohranitev in razvoj populacij posameznih vrst divjadi v LUO ter načela posegov v populacijo posameznih vrst divjadi z lovom. Po drugem odstavku istega člena se v dolgoročnem načrtu LUO določijo cilji, usmeritve ter ukrepi za ohranitev populacij divjadi in njihovega življenjskega okolja, za zagotovitev naravnega ravnovesja med divjadjo in okoljem in za zagotovitev trajnostne rabe divjadi z lovom. Navedeni cilji, usmeritve ter ukrepi se po tretjem odstavku istega člena določijo na podlagi ugotovitev o stanju populacij divjadi in njihovega okolja ter evidentiranih bioloških kazalnikov, ob upoštevanju usmeritev iz programa upravljanja ter načrtov drugih dejavnosti v prostoru. Po četrtem odstavku istega člena se dolgoročni načrt LUO izdela za obdobje desetih let in je osnova pri izdelavi prostorskih planov in za presojo pri izdaji dovoljenj za posege v prostor. Z ZDLov-1A uveljavljeni nov peti odstavek istega člena določa še, da se dolgoročni načrt LUO in dolgoročni načrt gozdnogospodarskega območja pripravita kot skupen gozdnogospodarski in lovsko upravljavski načrt območja v skladu z zakonom, ki ureja gozdove.

Dolgoročne (in letne) načrte LUO na podlagi predhodno izvedenega postopka, ki ga določa 20. člen Pravilnika o vsebini načrtov upravljanja z divjadjo (Uradni list RS, št. 111/05), izdela Zavod za gozdove Slovenije (drugi odstavek 13. člena ZDLov-1).

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia