Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
11. 2. 1999
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Sveta Mestne skupnosti Litija na seji dne 11. februarja 1999
Pobuda za začetek postopka za oceno zakonitosti 63. člena Statuta Občine Litija (Uradni list RS, št. 41/95, 70/95 in 6/96) se zavrže.
Svet Mestne skupnosti Litija v svoji pobudi z dne 12. 12. 1997 navaja, da 63. člen Statuta Občine Litija v nasprotju s 34. a členom Zakona o lokalni samoupravi določa, da so občinski funkcionarji tudi sekretar občinskega sveta in načelniki oddelkov. Po mnenju pobudnika izpodbijana določba nezakonito širi krog funkcionarjev, ki prejemajo na podlagi Zakona o funkcionarjih višje plače, kot bi jim šle na podlagi zakona.
Izpodbijana določba naj bi povzročala nezakonit odliv sredstev iz občinskega proračuna in s tem zmanjšanje sredstev za reševanje nerešenih problemov v mestu na škodo prebivalcev Mestne skupnosti.
Pobuda je bila na podlagi prvega in četrtega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) poslana Občinskemu svetu Občine Litija, ki pa nanjo ni odgovoril.
Po določbi drugega odstavka 24. člena ZUstS je pravni interes za vložitev pobude podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj. Pobudnik, Svet Mestne skupnosti, takega interesa za izpodbijanje določbe 63. člena Statuta Občine Litija ne izkazuje. Pobudnik utemeljuje svoj pravni interes le s splošnimi navedbami o posledicah, ki naj bi jih povzročila izpodbijana določba na območju Mestne skupnosti Litija. Zaradi izpodbijane določbe naj bi bili oškodovani vsi prebivalci Mestne skupnosti, ki so davkoplačevalci. Ustavno sodišče je v številnih odločbah že sprejelo stališče, da pravni interes za vložitev pobude ne more temeljiti na splošnih navedbah o prizadetosti vseh občanov ali davkoplačevalcev, ampak da mora biti neposreden in konkreten ter mora v primeru ugoditve pobudnikovemu predlogu v pobudi privesti do spremembe pobudnikovega pravnega položaja (npr. sklepi št. U-I-123/96 z dne 20. 6. 1996, OdlUS V, 105; št. U-I-270/96 z dne 3. 10. 1996, OdlUS V, 131; št. U-I-203/97 z dne 16. 9. 1997, OdlUS VI, 116).
Pobudnik ne utemeljuje, kako bi izpodbijana določba vplivala na pravni položaj Mestne skupnosti, če bi Ustavno sodišče izpodbijano določbo odpravilo ali razveljavilo. Zgolj skrb Mestne skupnosti Litija kot ene izmed ožjih delov Občine Litije za zakonito gospodarjenje s sredstvi občinskega proračuna pa ne zadošča kot izkaz pravnega interesa. Tudi oškodovanje davkoplačevalcev, ki naj bi bilo posledica izvajanja izpodbijane določbe, ne pomeni neposrednega posega v pravice in pravne interese Mestne skupnosti. Zato je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, dr. Miroslava Geč - Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Franc Testen