Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-110/99

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-110/99

15. 6. 2000

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Karla Vogrinčiča iz Cankove na seji dne 15. junija 2000

s k l e n i l o :

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Sklepa Občinskega sveta Občine Cankova o volitvah vaških odborov se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Pobudnik navaja, da v Občini Cankova, ki je bila ustanovljena z razdelitvijo Občine Cankova - Tišina, delujejo vaški odbori, ki niso bili ustanovljeni v skladu z Zakonom o lokalnih volitvah (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. - v nadaljevanju: ZLV) in Zakonom o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. - v nadaljevanju: ZLS). Da niso bili ustanovljeni v skladu z navedenima zakonoma, naj bi bilo razvidno iz vabila predsednika Krajevne skupnosti Cankova z dne 24. 12. 1998 in obvestila Župana, ki ga je pobudnik prejel dne 8. 1. 1999. Z vabilom so bili sklicani zbori občanov za vse vasi, ki tvorijo območje Občine Cankova. Na zborih naj bi predlagali kandidate za vaški odbor kot svetovalno telo župana in občinskega sveta. Z obvestilom pa je Župan obvestil občane, da bodo v nedeljo dne 10. 1. 1999 med evidentiranimi kandidati izbrali vaške odbore kot posvetovalna telesa Občinskega sveta Občine Cankova. Pobudnik meni, da Občinski svet Občine Cankova ne bi smel sprejeti sklepa o izvolitvi vaških odborov, ker še ni bil sprejet Statut Občine Cankova. Sklep tudi ni bil objavljen v uradnem glasilu, kar je v nasprotju s 154. členom Ustave. V dopolnitvi pobude z dne 23. 6. 1999 pobudnik poudarja, da pri izdaji sklepa o volitvah vaških odborov ni bil upoštevan 18. člen ZLS. Kršeno pa naj bi bilo tudi načelo enakosti iz drugega odstavka 14. člena Ustave, ker občani Občine Cankova glede oblikovanja vaških skupnosti niso v enakopravnem položaju z občani drugih občin.

2.Občina Cankova v odgovoru na pobudo navaja, da je nova občina, ki je začela delovati 1. 1. 1999. Ker so imele vasi na njenem območju že v preteklosti vaške odbore, je Občinski svet sprejel sklep, da se v Občini takoj organizirajo vaški odbori in da se bo njihov formalnopravni status v smislu tretjega odstavka 30. člena ZLS uredil naknadno v občinskih splošnih aktih. Odgovoru je priložen osnutek Odloka o ustanovitvi vaških odborov, ki naj bi bil že v postopku sprejemanja. Ker je bilo na zborih občanov evidentiranih in potrjenih večje število kandidatov, so občani izbrali kandidate s tajnim glasovanjem ob izvedbi referenduma za TET 3. Izbrane kandidate je Občinski svet s sklepom imenoval za člane vaških odborov za posamezna naselja na svoji 2. redni seji dne 5. 3. 1999. Poudarja, da obstajajo o vseh postopkih zapisniki in da poteka delo teh odborov uspešno ter prilaga predlog investicij v Občini Cankova za leto 2000, ki so ga predlagali navedeni odbori.

3.Na podlagi tretjega odstavka 30. člena ZLS občinski svet lahko kot svoja posvetovalna telesa z odlokom ustanovi krajevne, vaške ali četrtne odbore. Člane teh odborov imenuje in razrešuje občinski svet. Imenuje jih izmed prebivalcev posameznih ožjih delov občine, če v občini niso ustanovljeni ožji deli, pa izmed prebivalcev posameznih območij občine, določenih z odlokom. Kot je razvidno iz odgovora, Občinski svet Občine Cankova še ni sprejel odloka na podlagi navedene določbe ZLS, temveč je le začasno s sklepom imenoval člane vaških odborov, ki naj bi delovali, dokler ne bo sprejet Odlok o ustanovitvi vaških odborov v skladu s tretjim odstavkom 30. člena ZLS. Zato navedenih vaških odborov ni mogoče šteti za vaške odbore v smislu tretjega odstavka 30. člena ZLS kot posvetovalna telesa občinskega sveta, temveč le kot odbore v smislu drugega odstavka 30. člena ZLS, ki daje občinskemu svetu možnost, da ustanovi komisije in odbore kot svoja delovna telesa.

4.Ustavno sodišče je na podlagi četrte alinee prvega odstavka 160. člena Ustave pristojno, da odloča o skladnosti predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in z zakoni. Enako določa tudi četrta alinea prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS). Sklepi občinskih svetov, s katerimi se oblikujejo določena delovna telesa v občini, niso splošni akti (predpisi) lokalne skupnosti. Zato Ustavno sodišče za njihovo presojo ni pristojno.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam-Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i kFranc Testen

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia