Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 193

Utemeljeno
29. junij 2010
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na veliki obcestni plakat, ki oglašuje hrano za živali »Almo nature«. Plakat je bil nameščen 10.6.2010 na panoju pred podružnično šolo osnovne šole Dobravlje v Črničah, na fasadi stanovanjske hiše, ki meji na šolsko dvorišče. To osnovno šolo obiskujejo otroci stari od 6 do 10 let. Pritožnica ocenjuje, da predmetni plakat krši določila 2. in 7. člena SOK, kar utemeljuje:

Predmetni plakat krši določbe 7. člena SOK, saj je skrajno neprimeren, prestopa meje dobrega okusa, iritira potrošnike in ni skladen z zahtevami kulturnega okolja. Predmetni plakat prikazuje gola človeška telesa, obrazi pa so skriti za maskami mačk in psov in posredujejo sporno sporočilo ter žalijo dostojanstvo človeka. Sporoča na glavo postavljene vrednote našega kulturnega okolja. Hkrati oglas zavaja: oglašuje hrano za živali, zato krši tudi 2. člen SOK, saj goli ljudje nimajo nikakršne smiselne povezave z izdelkom, človek pa je prikazan na žaljiv in podcenjujoč način.

Naročnik oglaševanja Media publikum kljub pisnemu pozivu odgovora na pritožbo Oglaševalskemu razsodišču ni podal.

Člen 2 DOSTOJNOST

2.1. Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Kot splošno veljavna pravila o dostojnosti ne morejo biti upoštevana pravila posameznih družbenih skupin.

2.2. Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, politične pripadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja. Zgolj uporaba naštetih kriterijev razlikovanja v oglaševanju ni žaljiva sama po sebi.

2.3. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način.

2.4. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo splošno veljavnih pravil o dostojnosti.

2.5. Oglaševalci se morajo zavedati občutljivosti javnosti in tega, da je oglaševanje lahko neokusno, četudi neposredno ne krši določil 2.1, 2.2., 2.3 in 2.4. tega kodeksa.

Skladnost oglaševanja s kodeksom se presoja na podlagi vseh relevantnih okoliščin, še zlasti pa vsebine, širšega konteksta, medija, ciljnih javnosti in izdelka ter vseh drugih okoliščin, ki so odločilnega pomena v vsakem konkretnem primeru.

2.7. Dejstvo, da je izdelek sam po sebi žaljiv za posameznike ali skupine, ni zadosten razlog za presojo skladnosti oglaševanja z določili tega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 30. junija 2010 in sprejelo razsodbo

Pritožba je utemeljena. Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva, da takoj preneha z objavljanjem ali distribuiranjem oglaševanja, ki je bilo predmet presoje.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi posredovanih informacij pritožnice ter ogleda oglaševanja (obcestni plakat), ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglasi »Almo nature« niso skladni z določili 2.4 člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj uporablja goloto zgolj zaradi zbujanja pozornosti brez smiselne povezave z oglaševanim izdelkom.

Oglaševalsko razsodišče Cene Grčar l.r., predsednik

Javne informacije Slovenije, Oglaševalsko razsodišče, Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ)

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia