Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-21/01

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

20. 11. 2003

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Bojana Božiča iz Idrije na seji dne 20. novembra 2003

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 6. člena in četrtega odstavka 100. člena Statuta Občine Idrije (Uradni list RS, št. 50/95, 63/98, 68/98, 1/01 in 33/01) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Pobudnik navaja, da je Občinski svet Občine Idrija sprejel izpodbijani določbi Statuta Občine Idrije (v nadaljevanju Statut), ki sta očitno nezakoniti in ogrožata z Ustavo zagotovljene pravice občanov Občine Idrije. Pravni interes utemeljuje z dejstvom, da je Socialdemokratska stranka (v nadaljevanju SDS) na lokalnih volitvah sodelovala in kandidirala svoje kandidate v svete krajevnih skupnosti. Pobudnik izpodbija spremembo imena prejšnje Krajevne skupnosti Idrija v krajevno skupnost z imenom Mesto (6. člen Statuta) in meni, da se je preimenovanje opravilo na podlagi vloženega amandmaja skupine svetnikov, ne da bi bila poprej ugotovljen interes občanov na zboru občanov ali z referendumom. Uveljavlja kršitev 14., 138., 139., 140., 153. in 155. člena Ustave. Meni tudi, da so bile s sprejemom izpodbijane določbe kršene pravice občanov do neposrednega sodelovanja pri odločanju v občini. Izpodbija tudi četrti odstavek 100. člena, ki določa, da so sredstva nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, zbrana na območju krajevne skupnosti, namenjena uporabi na območju iste krajevne skupnosti. Meni, da izpodbijana določba daje krajevnim skupnostim položaj, ki ga na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. - ZLS)ne morejo imeti. Uvedba domicilnega principa pri uporabi nadomestil za uporabo stavbnega zemljišča naj bi pomenila poseg v pravice lokalne skupnosti glede zakonsko določenega obsega njenega financiranja in v zmožnost izvajanja občinskih nalog.

2.V skladu z drugim odstavkom 162. člena Ustave lahko vsakdo da pobudo za začetek postopka pred Ustavnim sodiščem, če izkaže svoj pravni interes. Drugi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) določa, da je pravni interes za vložitev pobude podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj.

3.Pobudnik vlaga pobudo kot predsednik Občinskega odbora SDS Idrija in kot svetnik v Občinskem svetu Občine Idrija. Pobudi ne prilaga nobenega pooblastila, zapisnika Občinskega odbora ali pravil SDS, na podlagi katerih bi bilo razvidno, da vlaga pobudo v imenu Občinskega odbora SDS Idrija. Zato je Ustavno sodišče moralo ugotoviti, ali ima pobudnik kot predsednik občinskega odbora politične stranke neposreden (oseben) pravni interes za vložitev pobude. Pobudnik svojega neposrednega pravnega interesa za vložitev navedene pobude ne izkazuje. Neposrednega pravnega interesa za izpodbijanje predpisov namreč ni mogoče utemeljevati z delovanjem politične stranke, katere član je pobudnik, kot tudi ne s splošnim pravnim interesom občanov Občine Idrije. Pobudnik tudi kot svetnik Občinskega sveta Občine Idrija ne izkazuje neposrednega pravnega interesa za izpodbijanje določb Statuta.

Pravni interes za izpodbijanje posameznih določb Statuta bi imel le, če bi izkazal, da izpodbijani določbi posegata neposredno v njegov pravni položaj, ki ga ima kot svetnik. Izpodbijani določbi se nanašata na spremembo imena krajevne skupnosti in na uporabo sredstev nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča ter zato neposredno ne posegata v pravni položaj pobudnika kot svetnika Občinskega sveta Občine Idrija.

4.Ker pobudnik ni izkazal pravnega interesa za izpodbijanje v izreku navedenih določb Statuta, je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić

zanjo

podpredsednik dr. Janez Čebulj

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia