Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-108/92

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-108/92

25/2-1993

O D L O Č B A

Ustavno sodišče je na pobudo Marjana Habota iz Murske Sobote v postopku za oceno zakonitosti na seji dne 25/2-1993

o d l o č i l o :

V 2. členu odloka Skupščine občine Murska Sobota o sprejetju sprememb zazidalnega načrta Obrtno-skladiščne cone ob Markišavski cesti v Murski Soboti za območje med Lendavsko in Noršinsko ulico ter Puconskim potokom (Uradne objave pomurskih občin, št. 7/92) se odpravijo besede "s tem, da je na celotnem območju obdelave dopustna tudi gostinska dejavnost."

Ta odločitev ima pravne učinke po 414. in 415. členu ustave iz leta 1974.

O b r a z l o ž i t e v

Ustavno sodišče je s sklepom št. U-I-108/92-8 z dne 21/1-1993 sprejelo pobudo in začelo postopek za oceno zakonitosti v izreku te odločbe navedenega dela 2. člena občinskega odloka, s katerim se dovoljuje tudi gostinska dejavnost na celotnem območju obdelave. Po navedbah pobudnika je bilo sporno besedilo kot novo dodano v 2. člen odloka, potem ko je bil le-ta javno razgrnjen in po javni obravnavi, tako da uvedbi nove dejavnosti ni bilo mogoče pravočasno oporekati. Ustavno sodišče je ugotovilo, da je Izvršni svet Skupščine občine Murska Sobota dne 3/12-1991 sprejel odredbo o 30-dnevni javni razgrnitvi osnutka izpodbijanega odloka, dne 22/1-1992 pa je Sekretariat za varstvo okolja in urejanje prostora organiziral javno obravnavo o navedenem osnutku. Iz besedila navedenega osnutka odloka, ki je bil javno razgrnjen in predložen v javno obravnavo, je razvidno, da 2. člen osnutka odloka ni vseboval spornega besedila, po katerem "je na celotnem območju obdelave dopustna tudi gostinska dejavnost". Zapisnik o poteku javne obravnave ni bil izdelan, ker po pojasnilu nasprotnega udeleženca "ni bilo nobenih pripomb". V obrazložitvi osnutka odloka je navedeno, da je v 8. členu osnutka odloka opredeljen le manjši gostinski lokal, ki bi dopolnjeval ponudbo bencinskega servisa.

Dne 17/2-1992, t.j. po javni obravnavi osnutka izpodbijanega odloka, je Sekretariat za varstvo okolja in urejanje prostora občine Murska Sobota poslal Izvršnemu svetu Skupščine občine Murska Sobota v obravnavo predlog obravnavanega odloka, ki že vsebuje celotno sporno besedilo 2. člena odloka. Sekretariat navaja, da v času javne razgrnitve kakor tudi na javni obravnavi ni bila podana na osnutek odloka nobena pripomba. V obrazložitvi predloga odloka dopolnitev 2. člena s spornim besedilom ni izrecno omenjena, poudarjena pa je potreba po gostinskih lokalih, ki bodo dopolnjevali usluge trgovskega centra in bencinskega servisa.

Predlog odloka je Izvršni svet Skupščine občine Murska Sobota sprejel na svoji seji dne 21/2-1992 in ga predložil Skupščini občine Murska Sobota v sprejem.

Sprejetje spornega besedila v 2. členu obravnavanega odloka, ne da bi bilo to besedilo poprej javno razgrnjeno in dano v javno obravnavo, ni v skladu z določbami zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 in 26/90), po katerih je treba osnutek prostorskega izvedbenega akta javno razgrniti (37. člen), da bi o njem omogočili javno obravnavo (38. člen). Po preteku javne razgrnitve obravnava izvršni svet občinske skupščine pripombe in predloge iz javne obravnave ter zavzame do njih stališče. Šele na podlagi teh stališč se osnutek prostorskega izvedbenega akta dopolni in pošlje občinski skupščini v sprejem (39. člen).

Po 43. členu navedenega zakona se prostorski izvedbeni akt lahko spremeni ali dopolni in sicer po postopku, ki je predpisan za njegov sprejem.

Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi 161. člena ustave, 7. člena ustavnega zakona za izvedbo ustave Republike Slovenije in 2. alinee tretjega odstavka 25. člena zakona o postopku pred Ustavnim sodiščem SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 39/74 in 28/76) v sestavi: predsednik dr. Peter Jambrek in sodniki dr. Tone Jerovšek, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec in dr. Lovro Šturm.

P r e d s e d n i k

dr. Peter Jambrek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia