Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-85/01

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

11. 12. 2003

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Marka Butinarja in Daniele Butinar iz Rateč in drugih na seji dne 11. decembra 2003

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 9. člena Odloka o komunalnem prispevku v Občini Kranjska Gora (Uradni vestnik Gorenjske, št. 21/2000) se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Pobudniki izpodbijajo 9. člen Odloka o komunalnem prispevku v Občini Kranjska Gora (v nadaljevanju Odlok), s katerim se uvaja priključnina na kanalizacijski kolektor. V 1. členu Odloka je določeno, da se uvaja komunalni prispevek kot enkratni prispevek za stroške komunalne opreme stavbnega zemljišča. Zato naj bi bile določbe 9. člena Odloka, ki kot dajatev opredeljujejo priključnino na kanalizacijski kolektor, v neskladju z drugim odstavkom 44. člena Zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list RS, št. 44/97 - ZSZ), po katerem je investitor dolžan plačati komunalni prispevek pred izdajo gradbenega dovoljenja. Pobudniki navajajo, da so že pred izdajo gradbenega dovoljenja plačali komunalni prispevek kot sorazmerni del stroškov za urejanje primarnih komunalnih naprav.

2.Občina odgovarja, da je z gradnjo kanalizacijskega kolektorja pričela na novo opremljati stavbna zemljišča, saj to naselje do sedaj ni imelo kanalizacije, temveč so bili objekti priključeni na greznice. Pooblastilo za uvedbo komunalnega prispevka za že zgrajene objekte naj bi izhajalo iz drugega odstavka 43. člena ZSZ, ki ureja primere, ko se zemljišča na novo opremljajo z javno infrastrukturo. Lastniki zemljišč, kjer so že zgrajeni objekti, naj ne bi bili zainteresirani, da bi sami zaprosili za izdajo odločbe o plačilu komunalnega prispevka, zato naj bi jih Občina izdajala po uradni dolžnosti. Občina navaja, da je s štirimi pobudniki sklenila pogodbe o načinu plačila komunalnega prispevka, preostalim pobudnikom pa je izdala odločbe.

B.

3.Po 5. točki prvega odstavka 179. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02 in nasl. - ZUreP-1) je ZSZ prenehal veljati, vendar se na podlagi drugega odstavka te določbe komunalni prispevek odmerja po dotlej veljavnih predpisih do uveljavitve predpisa, ki bo določil nov način njegovega izračuna. To pomeni, da 9. člen Odloka prehodno, do uveljavitve predpisa, ki bo določil nov način izračuna komunalnega prispevka, še velja.

4.Pobudniki so zavezanci za plačilo priključnine na kanalizacijski kolektor za obstoječe objekte (po vsebini komunalnega prispevka) na podlagi 9. člena Odloka. Izpodbijana določba ureja plačilo komunalnega prispevka za obstoječe objekte in sicer, da se upošteva površina stavbne parcele v izmeri 600 m2. Delež stroškov komunalnega opremljanja za investicijo kanalizacijskega sistema znaša 280 SIT za m2. Na podlagi teh meril znaša višina komunalnega prispevka 168.000,00 SIT. Občinski svet je višino komunalnega prispevka znižal za 21.000,00 SIT, ker je ta delež zagotovil iz proračuna, tako da znaša obveznost 147.000,00 SIT za stanovanjski objekt.

5.Iz navedb Občine in predloženih dokazov izhaja, da je Občina na novo komunalno opremljala zemljišča, tako da je zgradila kanalizacijo. V drugem odstavku 43. člena ZSZ je določeno, da je zavezanec za plačilo komunalnega prispevka tudi lastnik že zgrajenega objekta na neopremljenem ali delno opremljenem stavbnem zemljišču, če se to zemljišče komunalno opremlja.

Izpodbijana določba pa ureja prav to - novo opremljanje stavbnega zemljišča.

6.Očitek pobudnikov, da so že plačali komunalni prispevek, ne more biti predmet presoje ustavnosti in zakonitosti predpisa. Ta očitek bi lahko pobudniki uveljavljali v konkretnem postopku odmere komunalnega prispevka.

7.Iz zgoraj navedenih razlogov je Ustavno sodišče pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka zavrnilo kot očitno neutemeljeno.

C.

8.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sodnik dr. Ciril Ribičič je bil v zadevi izločen. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia