Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Objava seje občinskega sveta na družbenih omrežjih

28. junij 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Objava seje občinskega sveta na družbenih omrežjih

Datum

28.06.2024

Številka

07120-1/2024/244

Kategorije

Informiranje posameznika, Moderne tehnologije, Občine, Svetovni splet

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po e-pošti prejel vaše zaprosilo za mnenje. Navajate, da je v vaši občini v poslovniku določena javnost dela v smislu, da se občinske seje snemajo in objavljajo na YouTube, glede česar niste podpisali izjave, da se strinjate. Sprašujete, ali lahko svetniki objavite posnetek dela seje občinskega sveta, da razkrijete kršitve poslovnika in z ustavo zagotovljenih pravic? Skrbi vas, da bi bil objavljen posnetek ustrezno korigiran (izrezan sporni del).

***

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Snemanje sej občinskih svetov mora biti primarno urejeno v internih aktih občine in je dopustno ob upoštevanju določenih pogojev in zagotovitvi ustreznih varovalk za zmanjšanje posega v zasebnost posameznikov. Upravljavec mora med drugim zagotoviti ustrezno pravno podlago, spoštovati načela Splošne uredbe in posameznike obvestiti o obdelavi osebnih podatkov.

Če snemanje izvajate svetniki v svojem imenu, morate za obdelavo osebnih podatkov prav tako zagotoviti zakonitost obdelave osebnih podatkov (npr. zagotoviti ustrezno pravno podlago, npr. soglasje posameznikov).

Možno pravno podlago za zakonito objavo posnetkov predstavlja drugi odstavek 74. člena ZVOP-2 v okviru svobode izražanja (če je izpolnjen en od v določbi navedenih pogojev). Skladno s tretjim odstavkom 93. člena ZVOP-2 pa sme oseba javnega ali zasebnega sektorja za namene obveščanja javnosti obdelovati, vključno z objavo, osebna imena, nazive, fotografije in videoposnetke posameznikov, pridobljene na dogodkih, ki jih v okviru svojih nalog, pristojnosti ali dejavnosti organizira ta oseba, če posameznik te obdelave ni prepovedal.

Obrazložitev

Pri tem IP uvodoma poudarja, da izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.

Na podobno vprašanje, kot je vaše, je IP že odgovarjal v svojih nezavezujočih mnenjih, ki so javno objavljena na naši spletni strani: https://www.ip-rs.si/mnenja-zvop-2/. Pri iskanju si lahko pomagate z izbiro kategorije »Snemanje sej in javnih dogodkov«. Takšno mnenje je npr. mnenje št. 07121-1/2024/544 z dne 10. 5. 2024.

Nadalje vas napotujemo na citirano mnenje, v katerem smo poudarili, da mora biti snemanje sej občinskih svetov primarno urejeno v internih aktih ter da je dopustno ob upoštevanju določenih pogojev in zagotovitvi ustreznih varovalk za zmanjšanje posega v zasebnost posameznikov. Spoštovati je treba tudi splošna načela Splošne uredbe in posameznikom že pred snemanjem podati informacije o obdelavi osebnih podatkov, kot je določeno v 13. členu Splošne uredbe, npr. navzoči posamezniki morajo biti predhodno seznanjeni med drugim, kdo bo upravljavec in kdo uporabnik teh posnetkov, na kakšen način oziroma za kakšne namene se bodo le-ti uporabljali (npr. za namen izdelave zapisnika, namen posredovanja posnetka medijem ali za namen objave na svetovnem spletu) in koliko časa se bodo hranili. Več o pravnih podlagah za obdelavo podatkov lahko preberete v mnenju št. 07120-1/2023/64 z dne 17. 2. 2023.

Iz vašega vprašanja ni povsem jasno, ali v tem primeru izvaja snemanje občina, skladno s svojimi notranjimi akti, ali posamezni svetniki v svojem imenu. Če upravljavec ni občina, temveč posamezni svetniki, ki ne delujejo v imenu upravljavca, opozarjamo, da morate prav tako zagotoviti zakonitost obdelave – predvsem zagotoviti ustrezno pravno podlago (npr. soglasje posameznikov), posameznike pa morate o obdelavi osebnih podatkov prehodno obvestiti. V nasprotnem se postavlja vprašanje, ali bi lahko šlo za obdelavo osebnih podatkov, kot jo opredeljuje Splošna uredba, ali pa bi šlo že za civilno- in kazenskopravno vprašanje (ne)dopustnosti zvočnega snemanja. Snemanje brez ustrezne pravne podlage je nezakonito in v tem primeru tudi posredovanje posnetka javnosti.

Nadalje pojasnjujemo, da je možna pravna podlaga za objavo posnetkov (na katero se lahko sklicuje vsakdo) drugi odstavek 74. člena ZVOP-2, ki določa, da se lahko v okviru svobode izražanja osebni podatki za namene obveščanja javnosti s strani medijev, književnega, umetniškega ali raziskovalnega ustvarjanja, resne kritike, obrambe kakšne pravice ali varstva upravičene koristi in izobraževanja ali izobraževanja prek javno dostopnih objav in publikacij, obdelajo, objavijo ali drugače razkrijejo, če:

1.je posameznik za obdelavo, objavo ali razkritje osebnih podatkov dal privolitev;

2.je posameznik osebne podatke že javno objavil ali dal na razpolago javnosti;

3.so osebni podatki na zakonit način že bili dostopni javnosti;

4.so bili osebni podatki pridobljeni na podlagi prisotnosti posameznika na javno dostopnih krajih ali dogodkih, kjer posameznik glede na vse okoliščine ne more razumno pričakovati varstva zasebnosti, ter na način, ki ne pomeni občutnega posega v razumno pričakovano zasebnost;

5.gre za zakonito objavo mnenja ali vrednostne ocene, kjer je objava osebnih podatkov nujna za utemeljitev tega mnenja ali vrednostne ocene;

6.so bili osebni podatki pridobljeni na drug zakonit način;

7.javni interes po obveščanju javnosti, pravica do obveščenosti ter svoboda izražanja prevladajo nad upravičenimi interesi varstva zasebnosti in drugih osebnostnih pravic posameznika ali

8.tako določa drug zakon.

Opozarjamo tudi na tretji odstavek 93. člena ZVOP-2, ki določa, da sme oseba javnega ali zasebnega sektorja za namene obveščanja javnosti obdelovati, vključno z objavo, osebna imena, nazive, fotografije in videoposnetke posameznikov, pridobljene na dogodkih, ki jih v okviru svojih nalog, pristojnosti ali dejavnosti organizira ta oseba, če posameznik te obdelave ni prepovedal.

V mnenju št. 07121-1/2024/544 smo tudi opozorili, da prenos občinskih sej preko družbenih omrežij zahteva še posebno previdnost, saj so pogoji za objave drugačni od klasičnega poročanja. Številni ponudniki teh platform v svojem poslovnem modelu ponujajo storitve s ciljnim usmerjanjem, kombiniranje in analiza podatkov iz različnih virov pa predstavljata dodatno tveganje, zlasti glede preglednosti, nadzora nad obdelavo ter morebitne neželene uporabe osebnih podatkov. Vsak upravljavec mora zato pred objavo/prenosom prek družbenega omrežja skrbno presoditi, ali so tudi z vidika pravil o varstvu osebnih podatkov izpolnjeni vsi pogoji za zakonito obdelavo, upoštevaje naravo in pogoje uporabe storitve.

V upanju, da vam bodo naši napotki v pomoč, vas lepo pozdravljamo.

Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav., informacijska pooblaščenka

Pripravila

Barbara Žurej, univ. dipl. prav., svetovalka pooblaščenca za preventivo

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia