Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
02.10.2023
07121-1/2023/1238
Delovna razmerja, Video in avdio nadzor
Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 2. 10. 2023 od Inšpektorata RS za delo prejeli vaše vprašanje glede videonadzora na delovnem mestu, ki ste ga naslovili na omenjen organ. Zanima vas, kako poteka uporaba videonadzora na delovnem mestu in kaj morate narediti za namestitev videonadzora v prostorih podjetja.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
ZVOP-2 v 1. točki 78. člena določa, da se lahko videonadzor znotraj delovnih prostorov izvaja le, kadar je to nujno potrebno za varnost ljudi ali premoženja. Videonadzor se torej lahko izvaja le v tistih delih prostora, kjer je treba varovati interese iz prejšnjega odstavka, ob čemer je po 3. točki 78. člena prepovedano z videonadzorom snemati delovna mesta, kjer delavec po navadi dela, razen če je to v skladu s prej navedeno prvo točko tega člena. Poleg tega morajo biti zaposleni o izvajanju videonadzora predhodno (pred začetkom izvajanja) pisno obveščeni.
Pojasnjujemo, da videonadzor znotraj delovnih prostorov ureja 78. člen ZVOP-2, ki v 1. točki 78. člena določa, da se lahko videonadzor znotraj delovnih prostorov izvaja le, kadar je to nujno potrebno za varnost ljudi ali premoženja, preprečevanje ali odkrivanje kršitev na področju iger na srečo ter za varovanje tajnih podatkov ali poslovnih skrivnosti, teh namenov pa ni mogoče doseči z milejšimi sredstvi.
Videonadzor se torej lahko izvaja le v tistih delih prostora, kjer je treba varovati interese iz prejšnjega odstavka, ob čemer je po 3. točki 78. člena prepovedano z videonadzorom snemati delovna mesta, kjer delavec po navadi dela, razen če je to v skladu s prej navedeno prvo točko tega člena.
Nadalje pojasnjujemo, da morajo biti po 5. točki 78. člena zaposleni pred začetkom izvajanja videonadzora vnaprej pisno obveščeni o njegovem izvajanju. Poleg tega se mora delodajalec po 6. točki istega člena pred uvedbo videonadzora v osebi javnega ali zasebnega sektorja posvetovati z reprezentativnimi sindikati pri delodajalcu in svetom delavcev oziroma delavskim zaupnikom.
Za zaključek pa opozarjamo, da mora delodajalec pri uvedbi videonadzora spoštovati vse zahteve, kot jih določa 76. člen ZVOP-2 (npr. glede obveščanja o izvajanju videonadzora, roka hrambe ipd.), odvisno od področja videonadzora pa lahko pridejo v poštev tudi 77. in 78. člena ZVOP-2. Pošiljamo vam še povezavo do naše spletne strani, kjer so obveznosti upravljavcev podrobneje pojasnjene: https://www.ip-rs.si/varstvo-osebnih-podatkov/obveznosti-upravljavcev/vzpostavitev-videonadzora.
Lepo vas pozdravljamo.
Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav.
informacijska pooblaščenka