Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sodba I U 1485/2014

ECLI:SI:UPRS:2014:I.U.1485.2014 Upravni oddelek

lokalne volitve volitve članov sveta krajevne skupnosti kandidatna lista zastopanost kandidatov po spolu odločanje volilne komisije odločanje sodišča o pritožbi delna zavrnitev kandidatne liste
Upravno sodišče
15. september 2014
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

70.a člen ZLV določa dve pravili, in sicer da vsakemu spolu pripada najmanj 40 % kandidatur oziroma mest na listi kandidatov ter da morajo biti kandidatke in kandidati na prvi polovici liste razporejeni izmenično po spolu. Lista kandidatov je skladna z zakonom, če so navedeni pogoji v celoti izpolnjeni. V primeru neizpolnitve teh pogojev je volilna komisija dolžna v skladu z določbo prvega odstavka 56. člena ZVDZ listo kandidatov zavrniti. Predlogu pritožnika, naj sodišče kandidatno listo potrdi v delu, kjer so zakonski pogoji izpolnjeni, in zavrne (zgolj) v preostalem delu, ni mogoče slediti. Določbo tretjega odstavka 56. člena ZVDZ je namreč mogoče uporabiti le v primeru, ko za to obstaja zakonski razlog, ki se tiče posamezne kandidature, ne pa liste kandidatov, za kar gre v obravnavanem primeru.

Izrek

Pritožba se zavrne.

Obrazložitev

Tožena stranka je z izpodbijano odločbo zavrnila listo kandidatov: A.A, B.B., C.C. in Č.Č. za člane sveta Krajevne skupnosti D. na rednih volitvah, ki bodo dne 5. 10. 2014. V obrazložitvi odločbe tožena stranka navaja, da je v postopku preizkusa kandidature bilo ugotovljeno, da predlagatelj ni upošteval 70.a člena Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju ZLV), ki določa, da kadar politična stranka ali volivci v volilni enoti določijo več kot enega kandidata za člana občinskega sveta (Sveta krajevne skupnosti), mora pripadati vsakemu od obeh spolov najmanj 40 % kandidatur oz. mest na kandidatni listi. Iz navedenega razloga je bilo treba listo kandidatov zavrniti v celoti.

Pritožnik v pritožbi pritrjuje, da je bila lista sestavljena iz štirih kandidatov, in sicer ena ženska in trije moški in s tem ni bilo zastopanega ženskega spola v 40 %. Kljub temu pa je bila po mnenju pritožnika lista sestavljena po sistemu zadrge, moški, ženska, moški, moški in je bil torej le manjši del liste neustrezen. Tožena stranka bi lahko pritožnika pozvala k predložitvi popravljene liste in ne bi posegala v listo, ampak bi jo le delno upoštevala in omogočila, da se v maksimalni meri uresniči volja in pravica predlagatelja, kar je tudi smisel prava, zakonodaje in upravnih organov, kot to določa tretji odstavek 7. člena Zakona o splošnem upravnem postopku (v nadaljevanju ZUP). V pritožbi pritožnik še opozarja, da so v predhodnih volilnih postopkih volilne komisije tako tudi odločale, in sicer so delno zavrnile listo in jo potrdile do kandidata, ki je ustrezal zakonskim določbam, v ostalem delu pa listo zavrnile. Na takšno pravno prakso se je pritožnik tudi zanašal. Sodišču predlaga, da izpodbijano odločbo razveljavi (pravilno odpravi) in listo potrdi do vključno tretjega kandidata, v ostalem delu pa jo zavrne oziroma da odločbo razveljavi (pravilno odpravi) in jo vrne v ponovno odločanje toženi stranki z navodilom, da listo potrdi do vključno tretjega kandidata, v preostalem delu pa jo zavrne.

Tožena stranka je sodišču predložila upravne spise, odgovora na tožbo pa ni podala.

Pritožba ni utemeljena.

V obravnavanem primeru je tožena stranka zavrnila listo kandidatov pritožnika za člane Sveta krajevne skupnosti D. zaradi kršitve določb 70.a člena ZLV, ki določa kvoto glede zastopanosti spolov. V skladu z določbo 70.a člena ZLV mora politična stranka ali volivci, ki v volilni enoti določijo več kot enega kandidata za člana občinskega sveta, določiti kandidate oziroma kandidatne liste tako, da pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40 % kandidatur oziroma mest na kandidatni listi ter svoje kandidate oziroma kandidatke na prvi polovici kandidatne liste razporediti izmenično po spolu. Navedeni člen določa dve pravili, in sicer: da vsakemu spolu pripada najmanj 40 % kandidatur oziroma mest na listi kandidatov ter da morajo biti kandidatke in kandidati na prvi polovici liste razporejeni izmenično po spolu. Z navedeno določbo se je želela doseči enakopravna zastopanost kandidatov po spolu ter način razporejanja kandidatov po spolu.

Po presoji sodišča je treba navedene pogoje pri presoji zakonitosti kandidatur oziroma list kandidatov šteti kot materialne pogoje. Zato je lista kandidatov skladna z zakonom, kolikor so navedeni pogoji iz 70.a člena ZLV v celoti izpolnjeni. V primeru neizpolnitve teh pogojev je tako volilna komisija dolžna v skladu z določbo prvega odstavka 56. člena ZVDZ listo kandidatov zavrniti. Po navedeni določbi namreč volilna komisija, če ugotovi, da lista kandidatov ni določena v skladu z zakonom, le-to zavrne. Ker v zadevi ni sporno, da so na listi navedene tri osebe moškega spola in ena oseba ženskega spola (kar ne zadošča zahtevi po zastopanosti vsakega spola v deležu najmanj 40 %), lista kandidatov ni v skladu s prvim odstavkom 70.a člena ZLV, zato je tudi po presoji sodišča tožena stranka utemeljeno zavrnila listo kandidatov v celoti.

Predlogu pritožnika, da naj sodišče potrdi kandidatno listo zgolj v delu, kjer zakonski pogoj je izpolnjen, zavrne pa zgolj v delu, kjer zakonski pogoj ni izpolnjen, ni mogoče slediti. Po določbi tretjega odstavka 56. člena ZVDZ volilna komisija v primeru iz prvega odstavka in drugega odstavka istega člena (ta se nanaša na formalno pomanjkljive liste kandidatov), listo kandidatov zavrne v celoti ali samo glede posameznih kandidatov. V zvezi z navedenim vprašanjem, to je o dopustnosti zavrnitve posameznih kandidatur, je zavzelo stališče že Vrhovno sodišče v sodbi Uv 12/2011 z dne 15. 11. 2011. Po stališču Vrhovnega sodišča je namreč navedeno določbo mogoče uporabiti le v primeru, ko za to obstaja zakonski razlog, ki se tiče posamezne kandidature, ne pa liste kandidatov, za kar pa gre v obravnavanem primeru.

Glede na navedeno je izpodbijana odločba pravilna in zakonita, zato je sodišče pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1) kot neutemeljeno zavrnilo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia