Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje / predstavitev izdelka posode Rosmarino Lava Stone na spletnem mestu / spletni trgovini / Vitapur http://www.vitapur.si/vok-rosmarino-black-lava-stone-28-cm#additional-info. Pri oglaševanju / predstavitvi ponudnik uporablja oznako, da je bil izdelek razvit v Švici.
Trditev, da je nekaj razvito v Švici ustvarja vtis, da gre izdelek nadpovprečne, tradicionalno višje kakovosti. Zato pritožnica ocenjuje, da je uporaba oznake zavajajoča in kot taka ni v skladu z določili 3., 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK) kot tudi ne z zakonodajo na področju varstva potrošnikov.
Oglaševalec, družba AD vita iz Velenja, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.
AD Vita pri oglaševanju in označevanju izdelkov linije posode Rosmarino Lava Stone povsod uporablja povezavo simbolov Švice in »švicarske kakovosti« izključno v direktni povezavi z mineralnim premazom, kar je tudi razvidno iz oglaševanja in odgovoru na pritožbo priloženih dodatnih primerov komunikacij. Premaz za posodo Lava Stone je za podjetje Ad Vita razvilo švicarsko podjetje Ilag (Industrielack AG, Wangen, Švica). Družba Ilag ima razvojni laboratorij ter proizvodnja premazov v Švici ter sodi med vodilne svetovne proizvajalce neoprijemljivih premazov za posodo. Tudi podjetje Ilag v lastnih komunikacijah za premaze uporablja besedne povezave in simbole Švice ter t.i. »švicarske kakovosti«. Uporaba znaka in besedilnih zvez v povezavi s »švicarsko kakovostjo« je po švicarski zakonodaji dovoljena za izdelke in storitve, ki so opravljene na teritoriju Švicarske konfederacije. Več informacij o pravilni uporabi simbolov Švice je na voljo na spletnem naslovu švocarskega Inštituta za intelektualno lastnino: https://www.ige.ch/de/herkunftangaben/swisness/haeufige-fragen/swissness-geltendes-recht.html#2905 . Ker je premaz Lava Stone razvit in proizveden v Švici, je uporaba pri oglaševanju in predstavitvi posode Rosmarino Lava Stone upravičena in nikakor ni sporna. AD Vita oglašuje samo, da je premaz razvit v Švici, čeprav bi upravičeno lahko uporabljali tudi trditev »razvito in proizvedeno v Švici«.
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. septembra 2016 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru nanjo ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je uporaba navedbe »Swiss Quality« ob oglaševanju / predstavitvi posode Rosmarino Lava Stone upravičeno. Iz komunikacij je nedvoumno razvidno, da se trditev nanaša izključno na premaz, ki je dejansko razvit (in tudi proizveden) v Švici.
Oglaševalsko razsodišče
Dr. Roman Berčon, predsednik