Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-85/95

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

15.6.1995

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude ZORO d.o.o., Celje, na seji dne 15.6.1995

s k l e n i l o :

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odredbe o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 3/95) in Navodila o postopku homologacije vozil v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 5/95) se zavrne.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Pobudnik izpodbija Odredbo o homologaciji vozil (v nadaljevanju: Odredba) in Navodilo o postopku homologacije vozil v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju: Navodilo). Meni, da Odredba, ki je stopila v veljavo dne 27.1.1995, ni v skladu z Zakonom o standardizaciji (Uradni list RS, št. 1/95), ki je začel veljati dne 25.1.1995, saj je bila izdana na podlagi 80. člena Zakona o standardizaciji (Uradni list SFRJ, št. 27/88 in 23/91), ki je na podlagi 32. člena sedaj veljavnega Zakona o standardizaciji prenehal veljati že 25.1.1995. Po mnenju pobudnika enako velja tudi za izpodbijano navodilo, saj z dnem prenehanja veljavnosti zakona prenehajo veljati tudi vsi podzakonski predpisi. Dalje pobudnik navaja, da se 15. člen izpodbijanega navodila v tretjem odstavku sklicuje na drugi in tretji odstavek 5. člena Odredbe in ugotavlja, da drugi in tretji odstavek 5. člena ne obstajata. Glede na navedeno pobudnik meni, da izpodbijana podzakonska predpisa nista v skladu z 153. členom Ustave in predlaga, da Ustavno sodišče pobudo sprejme in izpodbijana podzakonska predpisa kot protiustavna oziroma nezakonita odpravi ali razveljavi. Predlaga tudi, da Ustavno sodišče v celoti ali delno zadrži njuno izvrševanje do svoje končne odločitve.

B.

2.Ustavno sodišče ugotavlja, da je novi Zakon o standardizaciji stopil v veljavo dne 25.1.1995. V končnih in prehodnih določbah je citirani zakon v prvem odstavku 31. člena določil, da se do izdaje tehničnih predpisov iz tega zakona oziroma drugih zakonov kot republiški predpisi smiselno uporabljajo tisti zvezni predpisi nekdanje SFRJ, ki so veljali v Republiki Sloveniji ob uveljavitvi Ustavnega zakona za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije, in da veljajo tisti predpisi, ki so bili po tem datumu izdani v Republiki Sloveniji. V prvem odstavku 32. člena pa je določil, da se z dnem, ko začne veljati ta zakon, preneha uporabljati bivši zvezni Zakon o standardizaciji, razen določb 36. in 37. člena ter 62. do 64. člena, ki se uporabljajo do ureditve z zakonom.

3.To pomeni, da po izdaji novega Zakona o standardizaciji še vedno veljajo vsi podzakonski predpisi, izdani na podlagi prejšnjega zveznega zakona, ki so dne 25.6.1991 veljali v Sloveniji, in tudi vsi tisti, ki so bili na podlagi prejšnjega zakona v Sloveniji izdani po tem datumu. Torej velja tudi izpodbijana odredba, saj se je zakon, na katerem Odredba temelji, prenehal uporabljati šele 25.1.1995, Odredba pa je bila objavljena 20.1.1995, torej v času, ko se je prejšnji zakon še uporabljal in je tako predstavljal veljavno pravno podlago za njeno izdajo. Glede na povedano Ustavno sodišče ugotavlja, da tudi izpodbijano navodilo ni v neskladju z novim Zakonom o standardizaciji oziroma s 153. členom Ustave.

4.Po 160. členu Ustave in po 21. členu Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) je pred Ustavnim sodiščem možna le presoja skladnosti podzakonskih predpisov z Ustavo in z zakoni, ne pa tudi z drugimi podzakonskimi predpisi, zato Ustavno sodišče ni presojalo skladnosti 15. člena izpodbijanega navodila z določbami izpodbijane odredbe. Ali gre pri izpodbijani določbi Navodila za napako, saj se ta določba po vsebini pravzaprav nanaša na drugi in tretji odstavek 6. člena Odredbe in ne na verjetno pomotoma navedeni 5. člen Odredbe, bodo lahko odločili pristojni organi bodisi z avtentično bodisi s praktično interpretacijo teh določb.

5.Ustavno sodišče po določbi drugega odstavka 26. člena ZUstS v postopku preizkusa zavrne pobudo med drugim takrat, če je očitno neutemeljena. Za tako se je pokazala obravnavana pobuda in jo je bilo zato treba zavrniti. Iz tega razloga Ustavno sodišče tudi ni odločalo o začasnem zadržanju izvrševanja izpodbijanih predpisov.

C.

6.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Tone Jerovšek in sodniki dr. Peter Jambrek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i kdr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia