Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
17. 6. 1999
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Športne unije Slovenije, Ljubljana, ki jo zastopa Jože Ilc, odvetnik v Ljubljani, na seji dne 17. junija 1999
s k l e n i l o :
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 1. člena Sklepa o določitvi športnih objektov občinskega pomena na področju športa v Občini Oplotnica št. 3.10.1./99 z dne 30. 3. 1999 (Uradni list RS, št. 24/99) se zavrže.
1.Pobudnica navaja, da je vpisana kot lastnica parcel št. 2502/2, 2506/2 in 665 skupaj z objekti, vložna št. 393 k.o. Oplotnica, in št. 96, 2430 in 2431 skupaj z objekti, vse vložna številka 711 k.o. Oplotnica. Izpodbijani sklep je navedene nepremičnine v 1. členu razglasil za občinsko lastnino. Sklep je bil izdan na podlagi 64. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98 - v nadaljevanju: ZSpo), ki predvideva zgolj lastninjenje objektov, ki so v družbeni lasti. Pobudnica meni, da ji Sklep v 1. členu odvzema lastninsko pravico na njenih nepremičninah in predstavlja zaplembo. Poudarja, da je lastninska pravica varovana z Ustavo in s 1. členom prvega Protokola Evropske konvencije o človekovih pravicah.
2.Pobudnica zato daje pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 1. člena izpodbijanega sklepa, kolikor se nanaša na prenos lastnine na parcelah št. 2502/2, 665, 2506/2, 96, 2430 in 2431, to je na zemljiščih in na njih stoječih stavbah, vse k.o. Oplotnica. Trdi, da je v neskladju s prvim odstavkom 64. člena ZSpo ter s 67. in 69. členom Ustave.
3.Na podlagi prvega odstavka 160. člena Ustave in 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) odloča Ustavno sodišče med drugim o ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijani sklep je v svojem 1. členu posamičen akt in ne predpis. Določba, s katero občinski svet na podlagi določb ZSpo določi objekte in površine občinskega pomena, namreč le identificira konkretne nepremičnine, ki naj bi za tako določitev izpolnjevale zakonsko določene kriterije. Izpodbijana določba zadeva posamična razmerja med lokalno skupnostjo ter dosedanjimi upravljalci v tej določbi specificiranih nepremičnin, pri čemer temelji na uporabi prava in ga ne ustvarja na novo. To pa so značilnosti posamičnega akta. Ostale določbe Sklepa sledijo zakonskim, ker pa pobudnica smiselno izpodbija le 1. člen Sklepa, se v oceno pravne narave ostalih določb Sklepa Ustavno sodišče ni spuščalo.
4.Ustavnosti in zakonitosti posamičnih aktov ni mogoče izpodbijati s pobudo. Oceno njihove ustavnosti je ob izpolnjenosti predpostavk iz 50. do 53. člena ZUstS mogoče zahtevati z ustavno pritožbo. Zakonitost aktov organov lokalnih skupnosti, izdanih v obliki predpisa, kolikor urejajo posamična razmerja, pa se presoja v upravnem sporu (četrti odstavek 1. člena Zakona o upravnem sporu, Uradni list RS, št. 50/97 - v nadaljevanju: ZUS). V upravnem sporu odloča na prvi stopnji Upravno sodišče, kolikor ni z zakonom drugače določeno (9. člen ZUS). Pobudniki zato lahko izpodbijajo določbo 1. člena Sklepa s tožbo pri Upravnem sodišču v roku trideset dni od vročitve tega sklepa (četrti odstavek 21. člena ZUS). V izreku navedeno pobudo je bilo tako treba zaradi nepristojnosti Ustavnega sodišča zavreči.
5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Miroslava Geč - Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Lojze Ude, dr. Mirjam Škrk in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i k :Franc Testen