Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Izpodbijani akt nima lastnosti upravnega akta, saj se z njim ne posega v pravni položaj tožnikov, temveč gre le za odgovor na njun dopis o stanju postopka za priznanje mednarodne zaščite. S tem dopisom organ ni odločil o njuni pravici, obveznosti ali pravni koristi.
Tožba se zavrže.
Tožnika vlagata tožbo zoper dopis Ministrstva za notranje zadeve št. 2142-340/2007/240 (1312-14) z dne 21. 8. 2012, s katerim je ministrstvo odgovorilo na dopis tožnikov o stanju postopka v zvezi s prošnjo za priznanje mednarodne zaščite, vložene dne 4. 6. 2012. Ministrstvo je odgovorilo, da je o tej zahtevi že odločilo s sklepom št. 2142-340/2007/213 (1372-12) z dne 10. 7. 2012, s katerim je zahtevek zavrglo, sklep je bil tožnikoma vročen 27. 7. 2012, zoper njega pa sta sprožila upravni spor.
Tožnika v tožbi navajata, da izpodbijata navedeni akt, povzemata vsebino akta in navajata, da ju je kljub temu, da je tožena stranka prejela njuno prošnjo, želela izročiti Republiki Hrvaški. Čeprav je Okrožno sodišče v Krškem odredilo njuno prostost, sta bila dne 8. 6. 2012 nastanjena v Centru za tujce v Postojni. Tam jih je obiskal inšpektor Ministrstva za notranje zadeve in vprašal, če želita vložiti novo prošnjo za priznanje mednarodne zaščite. Povedala sta mu, da sta to storila že 4. 6. 2012. Predlagata, naj upravno sodišče naloži toženi stranki, da odloči o njuni zahtevi z dne 4. 6. 2012. Sodišče je tožbo zavrglo iz naslednjih razlogov: Po določbi prvega odstavka 2. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1) odloča sodišče v upravnem sporu o zakonitosti dokončnih upravnih aktov, s katerimi se posega v pravni položaj tožnice oziroma tožnika. Upravni akt po ZUS-1 je upravna odločba in drug javnopravni, enostranski, oblastveni posamični akt, s katerim je organ odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta (drugi odstavek 2. člena ZUS-1). Sodišče ugotavlja, da izpodbijani akt nima lastnosti upravnega akta, saj se z njim ne posega v pravni položaj tožnikov, temveč gre le za odgovor na njun dopis o stanju postopka za priznanje mednarodne zaščite. S tem dopisom organ ni odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi tožnikov, temveč ju je le obvestil o stanju postopka. Iz navedenih razlogov izpodbijani akt po zgoraj navedenih določbah ZUS-1 ni upravni akt niti akt, ki ga je dopustno izpodbijati v upravnem sporu, saj gre zgolj za obvestilo o postopku in ne za odločitev o materialni pravici, obveznosti ali pravni koristi tožnikov. Iz navedenega razloga je sodišče tožbo zavrglo na podlagi 4. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1. Upoštevalo je, da akt, ki ga izpodbijata, ni upravni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu. Ker niso podane procesne predpostavke za vsebinsko obravnavanje tožbe, sodišče tožbe ni poslalo v odgovor toženi stranki niti se ni opredeljevalo do tožbenih navedb.