Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Po Odloku o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode (9. člen) je na območjih, kjer je zgrajena, se gradi, obnavlja ali preureja javna kanalizacija, priključitev stavbe ali preureditev obstoječega priključka stavbe na javno kanalizacijo obvezna.
V zakonskih določbah 77. člena ZPNačrt kot v določbah 79. člena ZPNačrt je dana podlaga za odmero komunalnega prispevka in naložitev tega v plačilo kot zavezancu investitorju oziroma lastniku objekta, ki se na novo priključuje na komunalno opremo (določene vrste).
Tožba se zavrne.
1. Mestna občina Ljubljana, Mestna uprava (v nadaljevanju prvostopenjski organ) je z izpodbijano odločbo tožnici kot lastnici enostanovanjskega objekta na zemljišču s parc. št. 505/6 in 505/3, obe k.o. ..., zaradi nove priključitve na javno kanalizacijsko omrežje ločenega sistema odmerila komunalni prispevek, ki, izračunan na dan 18. 12. 2015, znaša 3.091,81 EUR in predstavlja obveznost plačila za tožnico kot zavezanko, ter odločila, da je tožnica dolžna odmerjeni komunalni prispevek poravnati pred priključitvijo na javno kanalizacijsko omrežje. Iz obrazložitve odločbe izhaja, da je prvostopenjski organ pred izdajo odločbe tožnici dne 30. 11. 2015 poslal dopis, v katerem jo je obvestil o izgradnji javne kanalizacije ločenega sistema po Cesti ... od ... ulice do južnega roba naselja ... – prva faza in jo pozval k predložitvi potrebnih podatkov za izračun komunalnega prispevka, hkrati pa jo je seznanil, da bo odmera komunalnega prispevka opravljena na podlagi podatkov iz javno dostopnih evidenc, če v odrejenem roku ne bo posredovala želenih podatkov, pri čemer je bila tožnica tudi seznanjena z navedenimi podatki iz javnih evidenc. Ker se v odrejenem roku na poziv ni odzvala, je organ odmero komunalnega prispevka opravil na podlagi podatkov iz javnih evidenc. Odločitev o odmeri komunalnega prispevka organ opira na določbe 4. člena Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka (v nadaljevanju Pravilnik), 9. člen Odloka o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske vode (v nadaljevanju Odlok), prvi in sedmi odstavek 79. člena ter 80. člen Zakona o prostorskem načrtovanju (v nadaljevanju ZPNačrt) in Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč na območju Mestne občine Ljubljana (v nadaljevanju Odlok PO-MOL), 21. člen ter prvi in drugi odstavek 22. člena. Navaja, da sta podatka, povzeta iz javnih evidenc (register nepremičnin – GURS, zemljiška knjiga) za enostanovanjski objekt, št. stavbe ... k.o. ..., o površini parcel: 691 m2 in o neto tlorisni površini objekta: 47 m2. Organ v nadaljevanju predstavi izračun zneska komunalnega prispevka v višini 2.894,09 EUR ter navaja, da je znesek še indeksiran za obdobje od 20. 4. 2011 do 28. 12. 2015, tako da končni znesek komunalnega prispevka znaša 3.091,81 EUR in predstavlja obveznost plačila za tožnico kot zavezanko.
2. Mestna občina Ljubljana, župan (v nadaljevanju drugostopenjski organ) je z odločbo z dne 8. 3. 2016 zavrnil pritožbo tožnice zoper izpodbijano odločbo prvostopenjskega organa.
3. Tožnica v tožbi navaja, da se ne strinja z obveznostjo priključitve na kanalizacijo in obveznostjo plačila komunalnega prispevka. Meni tudi, da je izgradnjo kanalizacije financirala Evropska unija in da iz tega razloga ne more biti zavezanka za plačilo. Poleg tega ima tudi greznici ter kanalizacije ne potrebuje. Meni, da v uporabo kanalizacije ne bi mogla biti prisiljena. Poleg tega meni, da je odmerjeni znesek nerazumno visok, saj gre samo za 35 m2 stanovanjske površine, in ne za 107 m2, kar je v evidencah ostalo zabeleženo, ker je prejšnji lastnik nameraval zgraditi takšno zgradbo. Sodišču predlaga odpravo izpodbijane odločbe prvostopenjskega organa.
4. Toženka v odgovoru na tožbo prereka tožbene navedbe ter vztraja pri izpodbijani odločbi in razlogih zanjo, sodišču pa predlaga, naj tožbo kot neutemeljeno zavrne. Tudi v naknadni pripravljalni vlogi toženka vztraja pri navedbah v odgovoru na tožbo.
5. Tožba ni utemeljena.
6. V obravnavani zadevi je sporno, ali je organ mogel tožnici v postopku, vodenem po uradni dolžnosti, izdati odločbo o odmeri komunalnega prispevka ter ali ji je komunalni prispevek odmerjen v pravilni višini.
7. V zadevi ni sporno, da je na območju, na katerem ima tožnica na parc. št. 505/6 in 505/3, obe k.o. ..., svojo enostanovanjsko hišo, (bila) v izgradnji javna kanalizacija. Iz izpodbijane odločbe izhaja, da gre za javno kanalizacijo ločenega sistema po Cesti ... od ... ulice do južnega roba naselja ... Po sedmem odstavku 79. člena ZPNačrt (ki ter kot je veljal v času izdaje izpodbijane odločbe) (pa) v primeru, kadar se komunalni prispevek odmerja zaradi izboljšanja opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo, pristojni organ občinske uprave izda odločbo po uradni dolžnosti. Po tretjem odstavku tega člena se komunalni prispevek za posamezno vrsto komunalne opreme (sicer) lahko odmeri, če se stavbno zemljišče nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme. Obstoj te okoliščine (tudi) ni sporen, saj tožnica nikoli ni ugovarjala, da bi ta pogoj za odmero komunalnega prispevka ne bil izpolnjen. Iz obrazložitve izpodbijane odločbe pa sicer izhaja, da gre za obračunski območji z oznako KA (primarno - centralni in sekundarno - centralni), in kot ugotavlja sodišče, sta navedeni obračunski območji opredeljeni v Odloku PO-MOL (7. člen).
8. Po 80. členu ZPNačrt (v času izdaje izpodbijane odločbe je ta zakon še veljal in vse do 16. 11. 2017, uporabljal pa se je še do 31. 5. 2018) je zavezanec za plačilo komunalnega prispevka investitor oziroma lastnik objekta, ki se na novo priključuje na komunalno opremo, ali ki povečuje neto tlorisno površino objekta ali spreminja njegovo namembnost. Ni sporno, da je tožnica lastnica objekta na parc. št. 505/3 in 505/6, obe k.o. ... Sama sicer navaja, da kanalizacije ne potrebuje in da v uporabo kanalizacije ne bi mogla biti prisiljena, vendar je po Odloku o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode (9. člen) na območjih, kjer je zgrajena, se gradi, obnavlja ali preureja javna kanalizacija, priključitev stavbe ali preureditev obstoječega priključka stavbe na javno kanalizacijo obvezna.
9. Na tožbene ugovore zoper višino odmerjenega komunalnega prispevka sodišče odgovarja, da se po prvem odstavku 82. člena ZPNačrt komunalni prispevek določi na podlagi programa opremljanja glede na površino in opremljenost stavbnega zemljišča s komunalno opremo ter glede na neto tlorisno površino objekta in njegovo namembnost oziroma glede na izboljšanje opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo. V obrazložitvi izpodbijane odločbe je izračun komunalnega prispevka, odmerjenega tožnici, prikazan ter obrazložen s sklicevanjem na določbe Odloka PO-MOL (10., 12., 14. 15., 17. in 21. člen), v katerih so med drugim določena podrobnejša merila za odmero komunalnega prispevka in določen je način izračuna, po tem odloku pa so upoštevani tudi obračunski stroški za kanalizacijsko omrežje (za ustrezno obračunsko območje komunalne opreme). Iz obrazložitve odločbe nadalje izhaja tudi, da je upoštevana površina parcel v izmeri 691 m2 in neto tlorisna površina objekta v izmeri 47 m2, pri čemer sta obe površini povzeti po uradnih evidencah, glede na podatke spisne listine pa je bila tožnici pred izdajo izpodbijane odločbe (dopis z dne 30. 11. 2015) tudi dana možnost, da se glede uporabe navedenih uradnih podatkov izjavi oziroma da predloži drugačne podatke, vendar tega ni storila. Ob navedenem nekonkretiziranih in na splošni ravni podanih ugovorov tožnice ni mogoče presoditi kot utemeljenih. V zvezi s konkretnim ugovorom, da naj bi bila pri odmeri komunalnega prispevka nepravilno upoštevana neto tlorisna površina, in sicer v izmeri 107 m2, sodišče odgovarja, da taka neto tlorisna površina ni bila upoštevana, pač pa 47 m2, kar je uradni podatek (in ki mu je imela tožnica po že navedenem v postopku možnost oporekati, seveda argumentirano, pa te možnosti ni izkoristila).
10. Sodišče zavrača tudi tožbeni ugovor, da tožnica ne more biti zavezanka za plačilo komunalnega prispevka, ker naj bi izgradnjo kanalizacije (že) financirala Evropska unija. Po prvem odstavku 77. člena ZPNačrt občina zagotavlja gradnjo komunalne opreme; po drugem odstavku tega člena se gradnja komunalne opreme financira iz komunalnega prispevka, proračuna občine, proračuna države in iz drugih virov. Tako v navedenih zakonskih določbah 77. člena ZPNačrt kot v določbah 79. člena ZPNačrt (že citiranih v tej sodbi in še določbi prvega odstavka tega člena, po kateri je komunalni prispevek plačilo dela stroškov gradnje komunalne opreme, ki ga zavezanec plača občini) je dana podlaga za odmero komunalnega prispevka in naložitev tega v plačilo kot zavezancu investitorju oziroma lastniku objekta, ki se na novo priključuje na komunalno opremo (določene vrste). Poleg tega pa je ugovor o tem, da naj bi gradnjo kanalizacije financirala Evropska unija, nekonkretiziran in tudi neizkazan.
11. Ker je sodišče ugotovilo, da je bil postopek za izdajo izpodbijane odločbe pravilen ter da je odločba pravilna in na zakonu utemeljena, je tožbo na podlagi prvega odstavka 63. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1) kot neutemeljeno zavrnilo.