Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Iz navedenega izhaja, da je določba 3. točke tretjega odstavka 44.j člena ZFPPIPP, po kateri mora izrek sklepa o začetku postopka preventivnega prestrukturiranja vsebovati tudi ugotovitev sodišča, da začetek postopka preventivnega prestrukturiranja učinkuje samo za finančne terjatve, vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev in posledično izpodbijani sklep v 2. točki izreka, v kolikor osnovni seznam finančnih terjatev vsebuje tudi finančne terjatve, zavarovane po ZFZ, v nasprotju s petim odstavkom 44.l člena ZFPPIPP.
I. Pritožbi se delno ugodi, delno pa se jo zavrne in se sklep sodišča prve stopnje v izpodbijani 2. točki izreka delno spremeni tako, da le-ta glasi: „Začetek postopka preventivnega prestrukturiranja učinkuje samo za finančne terjatve, vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev, izključen pa je ta učinek za finančne terjatve s finančnim zavarovanjem po zakonu, ki ureja finančna zavarovanja, razen če imetnik tega zavarovanja privoli v sklenitev sporazuma o finančnem prestrukturiranju.“
1. Sodišče prve stopnje je z izpodbijanim sklepom začelo postopek preventivnega prestrukturiranja nad dolžnikom: D. d. d. (1. točka izreka). Ugotovilo je, da začetek postopka preventivnega prestrukturiranja učinkuje samo za finančne terjatve, vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev (2. točka izreka).
2. B. d. d. je zoper drugo točko izreka sklepa pravočasno vložila pritožbo iz vseh pritožbenih razlogov. Pritožbenemu sodišču je predlagala, da pritožbi ugodi in sklep sodišča prve stopnje v izpodbijani 2. točki izreka spremeni tako, da odloči, da začetek postopka preventivnega prestrukturiranja ne učinkuje na njeno terjatev, podrejeno, da se navedena terjatev briše iz osnovnega seznama finančnih terjatev do dolžnika oziroma podrejeno, da pritožbi ugodi in sklep sodišča prve stopnje v 2. točki izreka razveljavi ter zadevo v tem obsegu vrne sodišču prve stopnje v nov postopek.
3. Dolžnik je na pritožbo odgovoril. Pritožbenemu sodišču predlaga, da jo zavrne.
4. Pritožba je delno utemeljena.
5. Pritožbeno sodišče uvodoma ugotavlja, da je pritožnica imetnica finančne terjatve do dolžnika, ki je navedena v osnovnem seznamu finančnih terjatev do dolžnika iz 1. točke drugega odstavka 44.h člena Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP). Zato je upravičena vložiti pritožbo zoper izpodbijani sklep (55. in 56. člen ZFPPIPP v zvezi s 44.e členom in drugim odstavkom 44.b člena ZFPPIPP).
6. Pritožnica trdi, da je z dolžnikom dne 9. 11. 2012 sklenila Kreditno pogodbo št. 0141/0026528-00 ter dne 25. 4. 2013 Aneks št. 01 h kreditni pogodbi (v nadaljevanju: Kreditna pogodba), da izpis odprtih postavk na dan 20. 1. 2017 izkazuje njeno terjatev do dolžnika po navedeni Kreditni pogodbi v višini 61.772,62 EUR, da je bila navedena terjatev predmet prestrukturiranja po Okvirni pogodbi o finančnem prestrukturiranju št. 03/14-MRA z aneksi ter da je bila v zavarovanje njene terjatve do dolžnika sklenjena tudi Pogodba o finančnem zavarovanju št. 03/14-PFZ, s katero je dolžnik v korist vseh bank upnic po Okvirni pogodbi o finančnem prestrukturiranju in med drugim tudi v korist upnice ustanovil finančno zavarovanje po Zakonu o finančnih zavarovanjih (ZFZ). Pritožnica nadalje trdi, da ZFPPIPP v petem odstavku 44.l člena določa, da niti začetek postopka preventivnega prestrukturiranja niti potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju ne učinkujeta za finančno zavarovanje po zakonu, ki ureja finančna zavarovanja in terjatev, zavarovano s takim zavarovanjem, razen če je imetnik tega zavarovanja privolil v sklenitev sporazuma o finančnem prestrukturiranju. Ker je dolžnik v osnovni seznam finančnih terjatev uvrstil tudi terjatev upnice, ki je zavarovana s finančnim zavarovanjem po ZFZ, sodišče pa je v 2. točki izreka ugotovilo, da začetek postopka preventivnega prestrukturiranja učinkuje samo za finančne terjatve, vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev, pritožnica trdi, da je izpodbijani sklep v 2. točki v nasprotju s petim odstavkom 44.l člena ZFPPIPP.
7. Predlogu za začetek postopka preventivnega prestrukturiranja je v skladu z določbo drugega odstavka 44.h člena ZFPPIPP (med drugim) potrebno priložiti seznam vseh finančnih terjatev do dolžnika po stanju ob koncu zadnjega koledarskega trimesečja pred vložitvijo predloga za začetek postopka preventivnega prestrukturiranja (osnovni seznam finančnih terjatev) ter revizorjevo poročilo o pregledu osnovnega seznama finančnih terjatev, v katerem je revizor dal revizijsko mnenje brez pridržkov (1. in 2. točka drugega odstavka 44.h člena ZFPPIPP).
V osnovnem seznamu finančnih terjatev, ki je priložen predlogu za začetek postopka preventivnega prestrukturiranja, morajo biti, glede na citirano določbo, navedene vse finančne terjatve do dolžnika po stanju ob koncu zadnjega koledarskega trimesečna pred vložitvijo predloga, torej tudi zavarovane finančne terjatve in finančne terjatve, zavarovane po ZFZ. Zato se ugotovitev sodišča prve stopnje v 2. točki izreka sklepa, da začetek postopka preventivnega prestrukturiranja učinkuje samo za finančne terjatve, vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev, nanaša tudi na finančne terjatve, zavarovane po ZFZ, ki so vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev, čeprav za takšne finančne terjatve peti odstavek 44.l člena ZFPPIPP izrecno izključuje učinek začetka postopka preventivnega prestrukturiranja kot tudi sporazuma o finančnem prestrukturiranju. Iz navedenega izhaja, da je določba 3. točke tretjega odstavka 44.j člena ZFPPIPP (po kateri mora izrek sklepa o začetku postopka preventivnega prestrukturiranja vsebovati tudi ugotovitev sodišča, da začetek postopka preventivnega prestrukturiranja učinkuje samo za finančne terjatve, vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev) in posledično izpodbijani sklep v 2. točki izreka, v kolikor osnovni seznam finančnih terjatev vsebuje tudi finančne terjatve, zavarovane po ZFZ, v nasprotju s petim odstavkom 44.l člena ZFPPIPP.
8. Zmotno pa je stališče pritožnice, da njena terjatev ne bi smela biti vključena v osnovni seznam finančnih terjatev ter da le-ta ni v skladu s tretjim in četrtim odstavkom 44.h člena ZFPPIPP v povezavi s 44.l členom ZFPPIPP ter da je posledično napačno sestavljeno tudi poročilo neodvisnega revizorja o pregledu osnovnega seznama, ki je priložen predlogu dolžnika. Pritožnica trdi, da revizor ni upošteval petega odstavka 44.l člena ZFPPIPP. Kot je bilo že povedano je obvezna priloga dolžnikovemu predlogu za začetek postopka preventivnega prestrukturiranja tudi seznam vseh finančnih terjatev do dolžnika po stanju ob koncu zadnjega koledarskega trimesečja pred vložitvijo predloga za začetek postopka preventivnega prestrukturiranja ter revizorjevo poročilo o pregledu osnovnega seznama vseh finančnih terjatev, o katerem je revizor dal revizijsko mnenje brez pridržkov. Zakon torej nalaga sestavo seznama vseh finančnih terjatev do dolžnika in ne le tistih, za katere učinkuje začetek postopka preventivnega prestrukturiranja ali potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju. Zato so vanj morale biti vključene tudi tiste zavarovane finančne terjatve, na katere niti začetek postopka preventivnega prestrukturiranja niti sporazum o finančnem prestrukturiranju ne učinkujeta. Posledično tudi poročilu revizorja o pregledu osnovnega seznama finančnih terjatev ni kaj očitati.
9. Pritožbeno sodišče je, zaradi odprave ugotovljenih nasprotij (v 7. točki obrazložitve tega sklepa), pritožbi delno ugodilo in sklep sodišča prve stopnje v izpodbijani 2. točki izreka dopolnilo z navedbo, da začetek postopka preventivnega prestrukturiranja ne učinkuje za finančne terjatve vsebovane v osnovnem seznamu finančnih terjatev, ki so zavarovane po zakonu, ki ureja finančna zavarovanja in za finančno zavarovanje po tem zakonu, razen če imetnik tega zavarovanja privoli v sklenitev sporazuma o finančnem zavarovanju (3. točka 365. člena ZPP v zvezi s prvim odstavkom 121. člena ZFPPIPP). V preostalem delu pa je pritožbo zavrnilo (2. točka 365. člena ZPP v zvezi s prvim odstavkom 121. člena ZFPPIPP).