Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-39/15

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

19. 11. 2015

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Višjega sodišča v Ljubljani, na seji 19. novembra 2015

sklenilo:

Zahteva za oceno ustavnosti 253., 253.a, 253.b, 260.a, 261.a, 261.b, 261.c, 261.e in 262.a člena Zakona o bančništvu (Uradni list RS, št. 99/10 – uradno prečiščeno besedilo, 52/11 – popr., 35/11, 59/11, 85/11, 48/12, 105/12, 56/13 in 96/13) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Višje sodišče v Ljubljani zahteva presojo ustavnosti 253., 253.a, 253.b, 260.a, 261.a, 261.b, 261.c, 261.e in 262.a člena Zakona o bančništvu (v nadaljevanju ZBan-1). Zatrjuje, da je navedena ureditev v neskladju z 2. členom Ustave, to je načelom varstva zaupanja v pravo, v neskladju s pravico do zasebne lastnine iz 33. člena Ustave in s prepovedjo retroaktivnosti iz 155. člena Ustave. Navaja, da je pred Višjim sodiščem v Ljubljani v teku pritožbeni postopek pritožnikov Franca Perčiča, Bled, in drugih, zoper sklep sodišča prve stopnje št. Srg 2014/29618 z dne 2. 7. 2014, s katerim je bil pri subjektu vpisa Nova ljubljanska banka, d. d., Ljubljana, dovoljen vpis spremembe osnovnega kapitala, spremembe števila delnic in spremembe statuta. Glede konkretnega primera predlagatelj navaja, da pritožniki trdijo, da je opravljeni vpis nezakonit.

2.Prvi odstavek 24.b člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo in 109/12 – v nadaljevanju ZUstS) določa, kaj mora vsebovati zahteva za oceno ustavnosti zakona ali drugega predpisa. Med drugim je izrecno določeno, da mora zahteva vsebovati podatke o izpolnjevanju z zakonom določenih pogojev za vložitev zahteve (četrta alineja prvega odstavka 24.b člena ZUstS). Člen 156 Ustave in prvi odstavek 23. člena ZUstS določata, da sodišče, ki pri odločanju meni, da je zakon ali del zakona, ki bi ga moralo uporabiti, protiustaven, prekine postopek in z zahtevo začne postopek za oceno njegove ustavnosti. To med drugim pomeni, da mora sodišče kot predlagatelj v zahtevi jasno in določno utemeljiti, da mora v konkretni zadevi,

v kateri sodi, uporabiti (domnevno protiustavno) zakonsko ureditev na način, ki mu preprečuje ustavnoskladno odločitev (primerjaj sklep Ustavnega sodišča št. U-I-238/12 z dne 23. 1. 2014, Uradni list RS, št. 10/14).

3.Predlagatelj v zahtevi za oceno ustavnosti 253., 253.a, 253.b, 260.a, 261.a, 261.b, 261.c, 261.e in 262.a člena ZBan-1 ne utemelji, da mora v konkretni zadevi, v kateri odloča, uporabiti navedene določbe ZBan-1 na način, ki mu preprečuje ustavnoskladno odločitev. Predlagatelj na deveti strani zahteve navaja, da je vpis zmanjšanja in povečanja osnovnega kapitala na podlagi ZBan-1 v sodni register zgolj deklaratorne narave (torej ne konstitutivne narave kot na podlagi Zakona o gospodarskih družbah, Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 82/13 in 55/15 – ZGD-1) ter da slednje sodišča ne odvezuje, da opravi preizkus, ali so izpolnjene materialnopravne predpostavke za vpis v sodni register (34. člen Zakona o sodnem registru, Uradni list RS, št. 54/07 – uradno prečiščeno besedilo, 93/07, 65/08, 49/09 in 17/15 – ZSReg), ki jih določa zakon, in s tem v zvezi, ali je zakon, ki je podlaga za predlagani vpis, v skladu z Ustavo. Vendar pa Ustavno sodišče iz sklepa sodišča prve stopnje št. Srg 2014/29618 z dne 2. 7. 2014 in iz listin, ki jih je zahtevi priložil predlagatelj, ugotavlja, da je podlaga za vpis sklep skupščine z dne 18. 12. 2013, ki temelji na odločbi Banke Slovenije o izrednih ukrepih št. 24.20-021/13-010 z dne 17. 12. 2013 in odločbi Banke Slovenije o potrditvi povečanja osnovnega kapitala banke št. 24.20-021/13-011 z dne 18. 12. 2013. Predlagatelj ne pojasni, kako bi v konkretni zadevi vpisa sprememb v sodni register, ki je vezan na navedeni odločbi Banke Slovenije, uporabil domnevno protiustavno zakonsko ureditev iz ZBan-1 na način, ki bi mu preprečila ustavnoskladno odločitev. Glede na to predlagatelj ni zadostil zakonski zahtevi iz tretje alineje prvega odstavka 24.b člena ZUstS.

4.Po prvem odstavku 25. člena ZUstS Ustavno sodišče zahtevo zavrže, če niso izpolnjeni pogoji iz prvega odstavka 24.b člena ZUstS. Ker zahteva za oceno ustavnosti 253., 253.a, 253.b, 260.a, 261.a, 261.b, 261.c, 261.e in 262.a člena ZBan-1 ne izpolnjuje pogojev iz navedenega člena ZUstS, jo je Ustavno sodišče zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi prvega odstavka 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik mag. Miroslav Mozetič ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, dr. Dunja Jadek Pensa, mag. Marta Klampfer, dr. Ernest Petrič, Jasna Pogačar, dr. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno. Sodnica dr. Etelka Korpič – Horvat je bila pri odločanju o zadevi izločena.

mag. Miroslav Mozetič

Predsednik

zanj dr. Jadranka Sovdat

Podpredsednica

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia