Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Prenos podatkov iz Centralnega registra prebivalstva v CEUVIZ

22. oktober 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Prenos podatkov iz Centralnega registra prebivalstva v CEUVIZ

Datum

22.10.2025

Številka

07121-1/2025/1251

Kategorije

Pravne podlage, Šolstvo

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je po e-pošti prejel vaše zaprosilo za mnenje. Prosite nas za pojasnilo, kje je pravna podlaga, da se v Centralnem registru prebivalstva vodi status otroka ob nastopu obveznosti za obisk šole, kar se zgodi po podpisu pogodbe med šolo in starši. Hkrati vas zanima, kje je določeno, da se podatki avtomatično prenašajo iz Centralnega registra prebivalstva v CEUVIZ, brez izrecno določenih zakonitih pooblastil in brez predhodne ugotovitve, kje se bo otrok dejansko izobraževal.

* * *

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

IP meni, da je z vidika sistema varstva osebnih podatkov dopustno, da ministrstvo iz CRP še pred vpisom in vključitvijo otrok v osnovno šoli pridobi osebne podatke vseh otrok, ki bodo v posameznem koledarskem letu dopolnili starost šest let, in sicer ne glede na to, ali se bodo ti otroci kasneje dejansko vpisali ali bili vključeni v osnovno šolo.

Pravno podlago za vodenje osebnih podatkov šoloobveznih otrok s strani ministrstva predstavljata 135.a členu Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI) in 95.a člen Zakona o osnovni šoli (ZOsn).

Obrazložitev

Uvodoma poudarjamo, da IP izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.

Na podobno vprašanje, kot je vaše, je IP že odgovarjal v izdanih mnenjih, ki so dostopna na: https://www.ip-rs.si/mnenja-zvop-2/, npr. v mnenju št. 07121-1/2025/1040 z dne 28. 8. 2025. IP je poudaril, da je z vidika sistema varstva osebnih podatkov dopustno, da ministrstvo iz CRP še pred vpisom in vključitvijo otrok v osnovno šoli pridobi osebne podatke vseh otrok, ki bodo v posameznem koledarskem letu dopolnili starost šest let, in sicer ne glede na to, ali se bodo ti otroci kasneje dejansko vpisali ali bili vključeni v osnovno šolo.

Kot smo nadalje pojasnili v mnenju, mora biti sistem zbiranja podatkov pri ministrstvu nujno zasnovan tako, da se že na začetku koledarskega leta oblikuje celovit »seznam«, ki zajema vse otroke, ki bi se v tekočem koledarskem letu praviloma morali vpisati in vključiti v obvezno osnovno šolanje. V »seznam« morajo biti vključeni vsi otroci, za katere se po predpisih pričakuje, da se bodo v tekočem letu vpisali in vključili v osnovno šolo. V nasprotnem primeru »seznama« sploh ni možno ustvariti, in brez tega šole ne bi imele nikakršnih podatkov glede bodočih osnovnošolcev, zlasti pa ne bi bilo mogoče spremljanje in formalni nadzor nad vpisovanjem in vključevanjem.

Za zakonito obdelavo osebnih podatkov mora biti podana tudi ustrezna pravna podlaga skladno s 6. členom Splošne uredbe. V konkretnem primeru zakonsko podlago za vodenje osebnih podatkov šoloobveznih otrok s strani ministrstva predstavlja 135.a člen Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI), ki se nanaša na Centralno evidenco udeležencev vzgoje in izobraževanja. Prvi odstavek 135.a člena ZOFVI tako določa, da za potrebe opravljanja nalog, določenih s tem zakonom in predpisi, ki urejajo področje vzgoje in izobraževanja iz 1. člena tega zakona, za potrebe odločanja o pravicah iz javnih sredstev ter za znanstvenoraziskovalne in statistične namene ministrstvo, pristojno za šolstvo, vzpostavi, vodi, vzdržuje in nadzoruje informatizirano zbirko podatkov. V nadaljevanju je določeno, katere podatke vsebuje evidenca.

Bolj konkretno je pravna podlaga določena v 95.a členu Zakona o osnovni šoli (ZOsn), ki izrecno določa, da ministrstvo vodi Evidenco šoloobveznih otrok, pri čemer ta obsega podatke o otroku (ime in priimek, EMŠO, naslov prebivališča, kraj in država rojstva, državljanstvo) ter podatke o starših (ime in priimek, naslov prebivališča). V četrtem odstavku je izrecno določeno, da ministrstvo pridobi podatke o šoloobveznih otrocih iz Centralnega registra prebivalstva s povezovanjem zbirk z uporabo EMŠO.

Če je za vas relevantno, lahko več o pravni podlagi za pridobitev podatkov o šoloobveznih otrocih s strani šole preberete tudi v mnenju št. 07121-1/2025/748 z dne 13. 6. 2025.

Lepo pozdravljeni,

dr. Jelena Virant Burnik,

informacijska pooblaščenka

Pripravila:

Barbara Žurej, univ. dipl. prav., svetovalka pooblaščenca za preventivo

---

Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so izključno mnenja avtorja in ne odražajo nujno stališč in mnenj Evropske unije ali Evropske komisije. Niti Evropska unija niti organ, ki dodeljuje sredstva, zanje ne odgovarjata.

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia