Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-415/02

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-415/02

4. 3. 2004

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Primožič Pogrebne storitve, d.o.o., Ravne na Koroškem, ki jo zastopa Dejan Rituper, odvetnik v Lendavi, na seji dne 4. marca 2004

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 8. točke prvega odstavka 5. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Ravne na Koroškem (Medobčinski uradni vestnik, št. 9/94) se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

A.

Pobudnica je vložila pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti 8. točke prvega odstavka 5. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Ravne na Koroškem (v nadaljevanju Odlok), ki pokopališko in pogrebno dejavnost opredeljuje kot obvezno javno službo. Pobudnica meni, da bi morala biti pogrebna dejavnost podvržena režimu prostega trga oziroma da jo je treba urediti na novo. Pri tem navaja, da je Ustavno sodišče o ustavnosti in zakonitosti omenjene določbe na njen predlog že dvakrat odločalo in obe pobudi zavrnilo. Meni, da v pobudi navaja nove razloge, ki naj bi upravičevali vložitev pobude. Tako trdi, da so občine, ki so se izločile iz občine Ravne na Koroškem, uredile izvajanje posameznih javnih služb na novo in na drugačen način, kot to velja za izvajanje pokopališke in pogrebne dejavnosti na podlagi navedenega Odloka. Zato meni, da bi bilo treba na novo urediti tudi izvajanje pokopališke in pogrebne dejavnosti. Prav tako pobudnica navaja, da je bila diskriminirana s strani podjetja Javno komunalno podjetje Log, ki opravlja javno službo na podlagi izpodbijanega odloka. To podjetje naj bi zavračalo sprejem pokojnikov, ki jih na pokopališče pripelje pobudnica, ne pa tudi tista pogrebna podjetja, ki so registrirana za opravljanje pogrebne dejavnosti.

B.

Odlok v 8. točki prvega odstavka 5. člena določa, da je pokopališka in pogrebna dejavnost obvezna lokalna gospodarska javna služba.

Ustavno sodišče je že dvakrat presojalo pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti navedene določbe Odloka. Obe pobudi je vložila pobudnica. Ustavno sodišče je prvič z odločbo št. U-I- 48/97 z dne 6. 7. 2000 (Uradni list RS, št. 66/2000 in OdlUS IX, 185) ugotovilo, da določba Odloka, ki določa pokopališko in pogrebno dejavnost kot obvezno lokalno javno službo, ni v neskladju z Ustavo in zakonom. Ker pobudnica v drugi pobudi ni navedla razlogov, ki jih Ustavno sodišče še ni presojalo, in ki bi lahko pripeljali do drugačne odločitve, je Ustavno sodišče z sklepom št. U-I-362/02 z dne 21. 11. 2002 (OdlUS XI, 239) njeno pobudo kot očitno neutemeljeno zavrnilo. Pobudnica tudi v zadnji vlogi ne navaja novih razlogov, ki bi lahko pripeljali do drugačne odločitve Ustavnega sodišča. Na novo sicer obrazlaga, da so občine, ki so se izločile iz Občine Ravne na Koroškem, uredile izvajanje določenih javnih služb z lastnimi predpisi in na drugačen način, kot je v izpodbijanem odloku predpisan za opravljanje pokopališke in pogrebne dejavnost. Zato meni, da je treba na novo urediti tudi opravljanje navedene dejavnosti.

Ustavno sodišče je o ustavnosti in zakonitosti izpodbijane določbe Odloka že odločalo in ugotovilo, da ni v neskladju z Ustavo in zakonom. Pri tem je navedlo, da gre za lokalno gospodarsko javno službo, za katero lokalna skupnost sama predpiše način njenega opravljanja. Dejstvo, da so občine uredile izvajaje določenih javnih služb drugače, ni argument, s katerim bi se lahko utemeljevala neustavnost in nezakonitost občinskega predpisa. Občine namreč lahko v okviru Ustave in zakonov samostojno urejajo zadeve lokalnega pomena. Pri tem morajo upoštevati lokalne razmere in potrebe v posamezni občini ter na podlagi ocene in presoje vseh okoliščin izbrati najprimernejši način urejanja. Ustavno sodišče se ne more spuščati v oceno ustreznosti in primernosti izpodbijane ureditve, saj ti nista predmet ustavnosodne presoje.

Glede na navedeno je Ustavno sodišče pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti kot očitno neutemeljeno zavrnilo.

C.

Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: podpredsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Podpredsednik dr. Janez Čebulj

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia