Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Snemanje telefonskega klica v zdravstveno ustanovo

26. september 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Snemanje telefonskega klica v zdravstveno ustanovo

Datum

26.09.2025

Številka

07121-1/2025/1161

Kategorije

Telekomunikacije in pošta

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede dopustnosti snemanja telefonskih pogovorov. Zanima vas, ali smete snemati svoj klic v zdravstveno ustanovo, kjer naj bi vas v preteklosti napotili na vrsto telefonskih številk različnih oddelkov, zaradi česar naj ne bi dobili ustrezne obravnave.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, 40/25 – ZInfV-1; v nadaljevanju: ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, 51/07 – ZUstS-A; ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

ZEKom-2 načeloma prepoveduje snemanje telefonskih klicev. Šesti odstavek 214. člena ZEKom-2 določa, da je snemanje in shranjevanje komunikacij brez predhodne privolitve udeležencev komunikacije prepovedano tudi uporabnikom, kadar gre za komunikacije, kjer taka obdelava podatkov ni običajna in je udeleženci komunikacije zaradi njene narave ne pričakujejo in ne morejo vnaprej pričakovati.

Snemanje telefonskega klica bi bilo skladno s sedmim odstavkom istega člena npr. dovoljeno za namen snemanja komunikacij in z njimi povezanih podatkov o prometu v okviru zakonite poslovne prakse, da se zagotovi dokaz o tržni transakciji ali drugi poslovni komunikaciji. Če torej ne gre za dokazovanje transakcije, snemanje ne bo padlo v okvir te izjeme.

Obrazložitev

IP uvodoma poudarja, da lahko podaja neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih nadzornih ali drugih upravnih postopkov preverjati namenov oziroma obsega obdelave osebnih podatkov v konkretnem primeru.

Pojasnjujemo, da IP ni pristojen za nadzor zakonitosti snemanja telefonskih klicev, saj podlage, pogoje in omejitve snemanja telefonskih klicev ureja Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 130/22, 18/23 – ZDU-1O; v nadaljevanju: ZEKom-2). Za izvajanje nadzora nad spoštovanjem določb ZEKom-2 je (razen izjemoma, kjer je v zakonu določeno drugače) pristojna Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju: AKOS).

IP je sicer podobna vprašanja že obravnaval v svojih neobvezujočih mnenjih. Za več informacij vas tako napotujemo na mnenje št. 07121-1/2025/316 z dne 19. 3. 2025, na tej točki pa povzemamo bistvene točke ureditve, ki jo ZEKom-2 predpisuje za snemanje telefonskih klicev.

ZEKom-2 načeloma prepoveduje snemanje telefonskih klicev. V petem odstavku 214. člena namreč določa, da so vse oblike nadzora oziroma prestrezanja komunikacij, ki jih izvajajo tretje osebe in te niso uporabniki, udeleženi v komunikaciji, brez soglasja prepovedane, razen v nekaterih zakonsko določenih primerih. Šesti odstavek istega člena določa, da je snemanje in shranjevanje komunikacij brez predhodne privolitve udeležencev komunikacije prepovedano tudi uporabnikom, kadar gre za komunikacije, kjer taka obdelava podatkov ni običajna in je udeleženci komunikacije zaradi njene narave ne pričakujejo in ne morejo vnaprej pričakovati.

Snemanje telefonskega klica je skladno s sedmim odstavkom istega člena dovoljeno za namen snemanja komunikacij in z njimi povezanih podatkov o prometu v okviru zakonite poslovne prakse, da se zagotovi dokaz o tržni transakciji ali drugi poslovni komunikaciji. To velja pod pogojem, da so stranke v komunikaciji predhodno obveščene o snemanju, njegovem namenu in trajanju hrambe posnetka.

Kot izhaja iz vašega dopisa, v vašem primeru ne bi šlo za zagotavljanje dokazila o transakciji, pač pa za interno pritožbo na zdravstveno ustanovo. IP tako ocenjuje, da ZEKom-2 ne daje pravne podlage za tovrstno snemanje, če ni podana privolitev vseh udeležencev pogovora. Ponavljamo pa, da IP ni pristojen nadzorni organ za materijo snemanja telefonskih klicev. Svetujemo vam, da naslovite morebitna vprašanja na AKOS.

IP ob tem opozarja, da neupravičeno slikovno snemanje lahko v določenih primerih pomeni tudi kaznivo dejanje neupravičenega zvočnega snemanja v skladu z določbo 137. člena Kazenskega zakonika (KZ-1; Uradni list RS, št. 55/08, 66/08 – popr., 39/09, 55/09 – odl. US, 91/11, 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23, 107/24 – odl. US).

Lepo vas pozdravljamo.

Pripravil

Matej Sironič, Svetovalec pooblaščenca I

dr. Jelena Virant Burnik, Informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia