Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-386/96

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-386/96

10.4.1997

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem na pobudo družbe Rudis d.d., Trbovlje, na seji dne 10. aprila 1997

s k l e n i l o :

Pobuda za oceno ustavnosti in zakonitosti 37. člena Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Radeče (Uradni list RS, št. 70/96) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Izpodbijani 37. člen Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Radeče določa, da Občina Radeče "s tem odlokom ne prevzema in se ne obvezuje za kakršnekoli obveznosti JZ ZD Radeče in njenega dosedanjega ustanovitelja, ki so nastale pred 1.1.1995 z dnem ustanovitve nove Občine Radeče". Pobudnik navaja, da je izpodbijana določba v nasprotju s 140. členom Ustave ter z 51. in 100.a členom Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 - odl. US, 63/95, 73/95, 9/96 - odl. US, 39/96 in 44/96 - v nadaljevanju: ZUstS). Pobudnik je zgradil Zdravstveni dom Radeče na podlagi gradbene pogodbe s prejšnjo občino Laško, na katere ozemlju je bil takrat zdravstveni dom. Občina Laško naj bi pobudniku plačala približno 70 odstotkov vrednosti investicije. Po reformi lokalne samouprave spada navedeni objekt na območje Občine Radeče. Ta naj bi ga tudi prevzela v upravljanje in zanj s pomočjo pobudnika pridobila uporabno dovoljenje, vendar pa odklanja plačilo preostalih 30 odstotkov dolga (plačilo naj bi prav tako odklanjala tudi sedanja Občina Laško). Občina Radeče naj bi zato nezakonito in neustavno prevzela v upravljanje in v last premoženje, ki ga ni v celoti plačala, po sprejetju izpodbijane določbe Odloka pa ga tudi ne misli plačati. Pobudnik zato predlaga razveljavitev 37. člena Odloka.

2.Ustavno sodišče na podlagi 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) odloča med drugim o ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijani odlok ni predpis, temveč akt o ustanovitvi javnega zavoda. Takšen akt je posamičen akt, čeprav ga je v obliki odloka sprejel občinski svet. Takšno stališče je Ustavno sodišče zavzelo že v sklepih št. U-I-172/92 (OdlUS II, 41) in U-I-105/92 (OdlUS III, 120). Ustavno sodišče ni pristojno za odločanje o ustavnosti in zakonitosti posamičnih aktov, zato v primeru izpodbijanega odloka ni izpolnjen procesni pogoj iz 21. člena ZUstS za njegovo ustavnosodno presojo.

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Tone Jerovšek in sodniki dr. Peter Jambrek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i kdr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia