Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Zahteva DSO za predložitev zdravstvenega kartona

20. marec 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Zahteva DSO za predložitev zdravstvenega kartona

Datum

20.03.2024

Številka

07121-1/2024/314

Kategorije

Občutljivi OP, Posebne vrste OP, Pravne podlage, Zdravstveni osebni podatki

Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo prejeli vaše zaprosilo za mnenje. Zanima vas, ali ima dom starejših občanov (DSO) pri vlogi za sprejem v dom pravico zahtevati fotokopijo zdravstvenega kartona prosilca.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljevanju ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A; v nadaljevanju ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Iz Pravilnika o postopkih pri uveljavljanju pravice do institucionalnega varstva izhaja, da je treba prošnji za sprejem v dom starejših občanov med drugim priložiti zdravniško mnenje o zdravstvenem stanju, staro največ mesec dni, ki ga poda osebni zdravnik ali zdravstveni zavod, ki je obravnaval posameznika pred sprejemom v zavod. Posameznik pa je dolžan zagotoviti prenos zdravstvene kartoteke šele ob sprejemu v dom starejših občanov, ki jo nato praviloma hrani domski zdravnik.

Obrazložitev

Za vsako obdelavo osebnih podatkov mora imeti upravljavec zakonito in ustrezno pravno podlago. Te so določene v prvem odstavku 6. člena Splošne uredbe (privolitev, izvajanje pogodbe, izpolnitev zakonske obveznosti, opravljanje naloge v javnem interesu itn.), za posebne vrste osebnih podatkov, med katere spadajo tudi podatki v zvezi z zdravjem, pa mora biti hkrati izpolnjen eden izmed posebnih pogojev, ki so določeni v drugem odstavku 9. člena Splošne uredbe.

Domovi starejših občanov izvajajo dejavnosti na podlagi Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, s spremembami in dopolnitvami; v nadaljevanju ZSV). Skladno s 110., 111. in 112. členom ZSV domovi starejših občanov v svojih zbirkah vodijo med drugim tudi podatke o zdravstvenem stanju posameznika, na katerega se nanaša pravica ali obveznost po tem zakonu. Skladno s 113. členom ZSV se podatki zbirajo neposredno od posameznika za njega in za njegove družinske člane ter iz drugih uradnih zbirk, ki jih v Republiki Sloveniji vodijo za to pooblaščeni organi in organizacije. Posameznik, na katerega se nanaša pravica ali obveznost po tem zakonu, oziroma njegov zakoniti zastopnik je pristojnemu socialno varstvenemu zavodu oziroma drugi pravni ali fizični osebi, ki opravlja socialno varstveno dejavnost, dolžan dati vse podatke, o katerih socialno varstveni zavod oziroma izvajalec storitve vodi zbirke podatkov. Domovi starejših občanov lahko sicer brezplačno pridobivajo podatke o zdravstvenem stanju oziroma invalidnosti tudi iz obstoječih zbirk podatkov izvajalcev zdravstvene dejavnosti.

IP pa opozarja, da je treba pri presoji zakonitosti obdelave osebnih (zdravstvenih) podatkov upoštevati načelo omejitve namena, skladno s katerim morajo biti osebni podatki zbrani za določene, izrecne in zakonite namene ter se ne smejo nadalje obdelovati na način, ki ni združljiv s temi nameni (točka b) prvega odstavka 5. člena Splošne uredbe). Zato je pomembno, za kakšen namen domovi starejših občanov zbirajo ter nadalje obdelujejo podatke v zvezi z zdravjem posameznikov.

Postopek za sprejem v dom starejših občanov se začne s prošnjo za sprejem in je urejen v Pravilniku o postopkih pri uveljavljanju pravice do institucionalnega varstva (Uradni list RS, št. 38/04, 23/06, 42/07 in 4/14; v nadaljevanju Pravilnik). Po 12. členu Pravilnika je treba prošnji med drugim priložiti zdravniško mnenje o zdravstvenem stanju, staro največ mesec dni (če ni razvidno iz dokazila iz zadnje alinee tega odstavka). Zdravniško mnenje poda osebni zdravnik ali zdravstveni zavod, ki je obravnaval posameznika pred sprejemom v zavod. Iz navedenega izhaja, da fotokopija zdravstvenega kartona ni predpisana kot obvezna priloga vlogi za sprejem v dom. Ko komisija predlaga sprejem posameznika iz seznama čakajočih za sprejem, pri tem upošteva tudi njegovo zdravstveno stanje, ki pogojuje vrsto potrebne storitve oziroma oskrbe (15. člen Pravilnika). Glede na navedeno bi bila po mnenju IP zahteva za predložitev fotokopije celotnega zdravstvenega kartona že v fazi prošnje za sprejem v dom starejših občanov prekomerna.

Iz 22. člena Pravilnika pa izhaja, da je posameznik (uporabnik) dolžan zagotoviti prenos zdravstvene kartoteke ob sprejemu v dom starejših občanov. Praviloma se ta hrani v ambulanti doma pri domskem zdravniku. Domovi starejših občanov sicer načeloma niso upravljavci zdravstvene dokumentacije, ki se vodi v splošnih ambulantah, saj dejavnost splošne ambulante tam praviloma izvajajo zunanji pogodbeni izvajalci zdravstvene dejavnosti (npr. zdravstveni domovi, zasebne ambulante). Ker pa so domovi starejših občanov v določenem delu tudi sami izvajalci zdravstvene dejavnosti (zdravstvena nega in oskrba), imajo za obdelavo zdravstvenih podatkov, ki so potrebni za ta namen, pravno podlago v šestem odstavku 44. člena Zakon o pacientovih pravicah (Uradni list RS, št. 15/08, 55/17, 177/20 in 100/22 – ZNUZSZS; v nadaljevanju ZPacP). Skladno z načelom najmanjšega obsega podatkov iz točke c) prvega odstavka 5. člena Splošne uredbe je dom starejših občanov na tej podlagi torej upravičen do obdelave tistih zdravstvenih podatkov, ki so potrebni za izvajanje tovrstne zdravstvene dejavnosti oziroma v okviru 111. člena ZSV za izvajanje drugih socialno varstvenih dejavnosti, določenih z zakonom.

Lepo vas pozdravljamo,

Pripravila

Tina Ivanc, univ. dipl. prav., svetovalka IP za varstvo osebnih podatkov

Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav., informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia