Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSC sodba Cp 665/2000

ECLI:SI:VSCE:2000:CP.665.2000 Civilni oddelek

negmotna škoda duševne bolečine razžalitev
Višje sodišče v Celju
6. december 2000

Povzetek

Sodba se nanaša na primer, kjer je šofer avtobusa glasno obtožil mladoletno potnico, da je pobruhala avtobus, kar je privedlo do razžalitve in duševnih bolečin. Sodišče je ugotovilo, da je bilo obtoževanje neprimerno in da je tožnica utrpela duševne bolečine zaradi javne razžalitve, kar je utemeljilo dodelitev odškodnine v višini 200.000,00 SIT. Pritožba toženih strank je bila zavrnjena, saj je sodišče potrdilo, da je bilo ravnanje šoferja neprimerno in da je tožnica upravičena do odškodnine.
  • Razžalitev in odškodninska odgovornostAli je glasno obtoževanje mladoletne potnice s strani šoferja avtobusa, brez dokazov o dejanskem dogodku, lahko podlaga za odškodninsko odgovornost zaradi razžalitve?
  • Ugotavljanje duševnih bolečinKako sodišče ugotavlja obstoj duševnih bolečin in strahu pri tožnici v primeru razžalitve pred drugimi potniki?
  • Diskretnost v komunikacijiAli je šofer avtobusa prekoračil mejo diskretnosti pri obravnavi situacije, kar je povzročilo razžalitev tožnice?
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Glasni očitki mladoletni potnici pred potniki v avtobusu in sicer brez dokazov, da je pobruhala avtobus, pomeni razžalitev in predstavlja osnovo za negmotno škodo, zaradi žaljivega ravnanja šoferja avtobusa.

Izrek

Pritožba se z a v r n e kot neutemeljena in se potrdi sodba sodišča prve stopnje. Pritožnika sama trpita pritožbene stroške.

Obrazložitev

: Z izpodbijano sodbo je sodišče dosodilo za duševne bolečine zaradi razžalitve odškodnino v višini 200.000,00 SIT. Proti takšni sodbi sta se pritožili obe toženi stranki zaradi zmotne in nepopolne ugotovitve dejanskega stanja in zaradi zmotne uporabe materialnega prava. Izpodbijata dokazno oceno o tem, da naj bi voznik vpil na tožnico. Priča M. je potrdil, da prvotoženec vedno govori bolj glasno in je tudi kritičnega dne tako govoril. Priči G. in M. nista potrdili jokanja. Tožnica ob izstopu iz avtobusa tudi ni jokala. Tožnica je vzela voznikovo prizadevanje, da ugotovi, kdo je bruhal, preveč emocionalno in subjektivno. Nekatere priče niso govorile resnice, saj se priče O., P., R. in S. niso peljale z avtobusom ob dogodku. Voznik je hotel od tožnice le izvedeti osebo, ki je zjutraj bruhala. Na kakšni osnovi je sodišče ugotovilo duševne bolečine in strah ni jasno, ne bi pa smelo slediti tožnici. Priča J. U. ni potrdil prizadetosti tožnice. Razžalitve ni moglo biti samo zaradi vprašanja, kdo je pobruhal avtobus. Le razgovor zaradi razjasnitve dogodka ne more predstavljati razžalitev in osnove za odškodnino. Malo bolj avtoritativen nagovor ene strani ne more povzročiti užaljenosti na drugi strani. Predlaga razveljavitev sodbe. Pritožba ni utemeljena. Sodišče je pravilno ugotovilo, da je prvotoženec prizadel čast in dobro ime ter osebno dostojanstvo tožnice. Šofer avtobusa je imel pravico na primeren način ugotoviti kdo je pobruhal sedeže. Seveda pa je treba računati s tem, da je slabost običajen pojav, za katerega potnik ni vedno odgovoren. Znani so primeri nenadne slabosti, ko potnik nima niti časa uporabiti vrečko. Prevoznik mora s takšnimi možnostmi računati. Opisane zadeve se morajo s potniki obravnavati diskretno, torej praviloma z razgovorom na samem, ali pa s takšnim tihim razgovorom, da ostali potnike ne morejo poslušati. V konkretnem primeru razgovor s tožnico ni potekal diskretno, ampak glasno vpričo vseh potnikov. Prvostopno sodišče je pravilno ugotovilo, da je bil razgovor izstopajoč in da so ga lahko slišali vsi potniki v avtobusu. Iz razgovora se je dalo razbrati, kot da je tožnica pobruhala avtobus. Priča O. (listna št. 20) je izpovedala, da je šofer zahteval od tožnice, da počisti avtobus. Tožnici je bilo torej očitano dejanje, za katerega ni obstojal noben dokaz. Očitek je bil stopnjevan tudi s tem, da je bila tožnici odvzeta vozovnica in ji je bilo rečeno, da ji bo vrnjena, ko bo povedala, kdo je pobruhal avtobus. Vozovnica se lahko vzame potniku le v primeru, če potnik krši pravila avtobusnega prevoza, za takšno kršitev pa v primeru tožnice ni bilo dokazov. Šofer avtobusa je torej prekoračil mejo diskretnosti, kar je pomenilo za tožnico razžalitev. Sodišče je na osnovi izvedenih dokazov zanesljivo ugotovilo obstoj duševnih bolečin zaradi razžalitve. Treba je predvsem upoštevati takratno mladoletnost tožnice in torej zato tudi večjo občutljivost. Tako je priča O. omenila jokanje tožnice. Tudi oče tožnice je potrdil, da je hči prijokala domov. Sodišče je tudi ugotovilo, da se tožnica nekaj dni ni upala voziti z avtobusom zaradi eventualnih novih incidentov. Sama tožnica pa je izpovedala, da jo je bilo zelo sram, ko je morala poslušati očitke pred potniki, ki so se ji zato posmihali. Glede na ugotovljen obseg duševnih bolečin je pravična denarna odškodnina v znesku 200.000,00 SIT, ki jo je dosodilo sodišče (čl. 200 ZOR). Pri tem je bila upoštevana predvsem mladoletnost tožnice in pa dejstvo, da je prišlo do razžalitve pred javnostjo. Glede na zavrnitev pritožbe oba pritožnika trpita pritožbene stroške.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia