Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 289

Neutemeljeno
14. november 2016
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na veliki oglasni pano »Rock radio. Čisti rok.« oglaševalca družbe Radio Center. Pritožnica ocenjuje, da je oglas neprimeren in do žensk ponižujoč ter kot tak v nasprotju z določili 2. in 7. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK). Vlagateljica je pritožbo širše utemeljila, kot sledi.

Oglas krši določila 2.3. in 2.4. člena SOK. Na oglasu je upodobljena zvezana ženska na način, ki jo postavi v ponižujoč položaj. Hkrati s spolnimi namigovanji na žaljiv način zbuja pozornost, ki pa sploh ni povezana s sporočilom in oglaševano storitvijo – radijski program Rock radio. Oglas ni v skladu z določili 7. člena SOK. Zasnovan je na način, da iritira z napadalno vsebino in neokusnim prizorom, poskuša šokirati z vizualno predstavitvijo, zgolj da prejme pozornost. Oglaševanje uporablja motiv nasilja, s tem ta pojav tudi neposredno odobrava.

Oglaševalec, družba Radio Center, v njenem imenu odvetniška pisarna Ketiš, Janžekovič & partnerji, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

Na oglasu, ki je predmet pritožbe, ni upodobljena zvezana ženska temveč ženska, ki nosi delovne rokavice, ko čisti mokra tla. Ženska ni gola, upodobitev ne namiguje na spolnost, zato oglasa nikakor ni mogoče označiti kot žaljivega do ženske populacije. Oglaševalec je prepričan, da je oglas, ki prikazuje vsakodnevno opravilo (čiščenje), v skladu z določili SOK.

Člen 2 DOSTOJNOST

2.3.

Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način.

2.4.

Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo splošno veljavnih pravil o dostojnosti.

Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV

7.1.

Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd..

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 15. novembra 2016 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru nanjo ter ogleda oglasa, ki je predmet pritožbe, Oglaševalsko razsodišče ni prepoznalo kršitev določil SOK.

Oglaševalsko razsodišče

Dr. Roman Berčon, predsednik

Javne informacije Slovenije, Oglaševalsko razsodišče, Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ)

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia