Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba II U 219/2013

ECLI:SI:UPRS:2014:II.U.219.2013 Upravni oddelek

komunalni prispevek odmera komunalnega prispevka zavezanec za plačilo komunalnega prispevka
Upravno sodišče
15. januar 2014
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Zavezanec za plačilo komunalnega prispevka ni nosilec gospodinjstva, kot navaja tožena stranka v izpodbijani odločbi, ampak je to v skladu z 80. členom ZPNačrt lastnik objekta. Enota, od katere se plačuje komunalni prispevek, torej ni gospodinjstvo, ampak objekt, ki se priključuje.

Izrek

Tožbi se ugodi. Odločba Občine Podvelka št. 3511-0003/2013-3/2 z dne 31. 1. 2013, se odpravi in se zadeva vrne istemu organu v ponoven postopek.

Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške tega postopka v znesku 15,00 € v roku 15 dni od vročitve te sodbe.

Obrazložitev

Z izpodbijano odločbo je bilo odločeno, da se tožeči stranki na njeno gospodinjstvo v stanovanju št. 3 v poslovno stanovanjskem objektu št. ..., stoječem na nepremičnini par. št. 378/14 k.o. ... odredi plačilo sorazmernega dela investicije izgradnje kanalizacijskega omrežja in čistilne naprave Brezno I v višini 378,50 EUR. Iz obrazložitve izhaja, da na podlagi 126. člena Zakona o splošnem upravnem postopku (v nadaljevanju ZUP) tožeča stranka po uradni dolžnosti izda odločbo o plačilu sorazmernega dela investicije izgradnje kanalizacijskega omrežja in čistilne naprave Brezno 1, saj je za izgradnjo kanalizacijskega sistema izkazan javni interes. Na podlagi 21. in 22. člena Uredbe o emisiji snovi pri odvajanju odpadne vode iz komunalnih čistilnih naprav (v nadaljevanju: Uredba) je treba dodatno obdelavo komunalne vode v skladu z 10. členom Uredbe zagotoviti do 31. 12. 2015. Na podlagi te Uredbe je Občina Podvelka pričela z izvedbo investicije izgradnje čistilne naprave Brezno I. Na podlagi sprejete zakonodaje je Občina Podvelka za naselje Brezno izvedla gradnjo ločenih kanalizacijskih sistemov z odvajanjem in čiščenjem komunalnih voda in odvajanjem padavinskih voda. Po izvedbi opreme na območju poselitve z javno kanalizacijo velja obveznost priklopa stavbe na javno kanalizacijo. Komunalni prispevek se zaračuna za plačilo sorazmernega dela stroškov opremljanja stavbnega zemljišča z opremljeno javno infrastrukturo. Odlok o odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Podvelka (MUV, št. 28/01, 29/03) je podlaga za plačilo sorazmernega dela investicije izgradnje kanalizacijskega omrežja in čistilne naprave v Občini Podvelka. Za lastnike obstoječih objektov, ki imajo že zgrajeno greznico, je določil plačilo na posamezno gospodinjstvo v znatno manjšem deležu od lastnikov objektov, ki so novograditelji oziroma še nimajo zgrajene greznice. Po Odloku pa je pogoj, da se upošteva plačilo na posamezno gospodinjstvo. Občina Podvelka je na podlagi vpogleda v centralni register prebivalstva ugotovila, da je tožeča stranka nosilec gospodinjstva v času izdaje te odločbe, kar pomeni, da je zavezana za plačilo. Razen tega je tožeča stranka pregledala še stanje v zemljiški knjigi in ugotovila, da je kot lastnik stanovanja št. 3 v poslovno stanovanjskem objektu št. ..., stoječem na nepremičnini s parc. št. 378/14 k.o. ... navedena zadruga A. z.b.o. Tožeča stranka je stopila v stik z navedeno zadrugo, ki je odgovorila, da je na podlagi sodbe Okrajnega sodišča v Slovenj Gradcu št. P 451/1995 z dne 5. 2. 2007 dolžna skleniti kupoprodajno pogodbo za predmetno stanovanje št. 3 v navedenem poslovno stanovanjskem objektu z B.B. in C.C. Realizacija kupoprodajne pogodbe je v teku, ker se mora najprej vzpostaviti etažna lastnina.

Iz obrazložitve nadalje izhaja, da noben objekt v vasi Brezno pred pričetkom gradnje čistilne naprave ni imel zgrajene individualne naprave, zato se morajo vsi objekti v skladu z 11. členom Odloka o odvajanju in čiščenju komunalnih, odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Podvelka sočasno z izgradnjo javne kanalizacije priključiti in uporabljati kanalizacijsko omrežje. Na podlagi 19. člena Odloka je določeno, da plačajo vsi višino prispevka, ki se letno revalorizira v skladu z indeksom življenjskih potrebščin. Lastniki obstoječih objektov, ki že imajo zgrajeno greznico na posamezno gospodinjstvo plačajo prispevek v višini 197,22 EUR za meteorno kanalizacijo in 181,28 EUR za fekalno kanalizacijo, kar skupaj znese 378,50 EUR in se naloži v plačilo tožeči stranki.

Takšna odločitev je bila potrjena tudi z drugostopno odločbo. Drugostopna odločba povzema prvostopne ugotovitve in navedeno materialno pravno podlago in dodaja, da tožnica ni dokazala, da ni nosilec gospodinjstva, zato se ji naloži plačilo komunalnega prispevka, kot je bilo odločeno s prvostopno odločbo.

Tožeča stranka se s takšno odločitvijo ne strinja in navaja, da se ji je neupravičeno in nezakonito že drugič odmeril komunalni prispevek za priključitev na kanalizacijsko omrežje za isto stanovanje v izmeri 75 m2, ki je v solasti tožnice in njenega moža B.B. Oba živita v istem stanovanju in imata skupno gospodinjstvo, skupaj plačujeta tudi vse račune. Prispevek je že bil odmerjen tožničinemu možu B.B. z odločbo Občine Podvelka št. 3511-0100/2012-1 z dne 14. 12. 2012. Za isto stanovanje v solasti zakoncev, ki v njem skupaj živita, ni mogoče dvakrat zaračunati komunalnega prispevka vsakemu posebej. Okoliščina, da sta se tožnica in njen mož pred leti sprla in si je takrat mož v jezi prijavil ločeno gospodinjstvo, ne more vplivati na odločitev. Tožnica meni, da je mogoče komunalni prispevek odmeriti le za stanovanje kot celoto, ne pa za vsako gospodinjstvo v tem stanovanju. V postopku bi ji moralo biti omogočeno, da dokaže zatrjevana dejstva. Predlaga, da sodišče izpodbijano odločbo odpravi, zahteva pa tudi povrnitev stroškov postopka.

Tožena stranka v odgovoru na tožbo vztraja pri izpodbijani odločbi. Sklicuje se na 19. člen Odloka, po katerem se višina komunalnega prispevka plača na posamezno gospodinjstvo. Ker imata tožnica in njen mož vsak svoje gospodinjstvo, je bila vsakemu posebej izdana odločba za plačilo sorazmernega dela za izgradnjo čistilne naprave Brezno 1. Tožba je utemeljena.

Z izpodbijano odločbo je bilo tožnici naloženo plačilo prispevka za izgradnjo kanalizacijskega omrežja in čistilne naprave na območju Občine Podvelka. Izgradnja kanalizacijskega omrežja in čistilne naprave šteje v skladu s 1. točko prvega odstavka 71. člena dne 28. 4. 2007 uveljavljenega Zakona o prostorskem načrtovanju (v nadaljevanju ZPNačrt) med komunalno opremo, za izgradnjo komunalne opreme pa plača zavezanec občini komunalni prispevek (prvi odstavek 79. člena ZPNačrt). Zavezanec za plačilo komunalnega prispevka je investitor oziroma lastnik objekta, ki se na novo priključuje na komunalno opremo (80. člen ZPNačrt). Komunalni prispevek za posamezno vrsto komunalne opreme se lahko odmeri, če se stavbno zemljišče nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme (tretji odstavek 79. člena ZPNačrt). S plačilom komunalnega prispevka je zavezancu zagotovljena priključitev na že zgrajeno komunalno opremo oziroma mu je zagotovljeno, da bo ta zgrajena v roku in obsegu, kot to določa program opremljanja (četrti odstavek 79. člena ZPNačrt).

Občina, ki v šestih mesecih po uveljavitvi občinskega prostorskega načrta ne sprejme programa opremljanja, vključno s podlagami za odmero komunalnega prispevka za vso obstoječo komunalno opremo na območju celotne občine, odmerja komunalni prispevek na podlagah, ki jih s pravilnikom določi minister, pristojen za prostor (enajsti odstavek 79. člena ZPNačrt). Občina, ki za odmero komunalnega prispevka uporablja podlage iz enajstega odstavka tega člena, lahko odmerja komunalni prispevek na podlagi programa opremljanja le, če je že sprejela program opremljanja s podlagami za odmero komunalnega prispevka z vso obstoječo komunalno opremo na območju celotne občine (trinajsti odstavek 79. člena ZPNačrt).

Komunalni prispevek se določi na podlagi programa opremljanja glede na površino in opremljenost stavbnega zemljišča s komunalno opremo ter glede na tlorisno površino objekta in njegovo namembnost oziroma glede na izboljšanje opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo (prvi odstavek 82. člena ZPNačrt). Merila podrobneje predpiše minister (drugi odstavek 82. člena ZPNačrt), občina pa lahko v skladu z navedenima odstavkoma predpiše podrobnejša merila za odmero komunalnega prispevka (tretji odstavek 82. člena ZPNačrt).

Na podlagi določil ZPNačrt je bil sprejet Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka (Uradni list RS, št. 95/2007), v veljavi od 20. 10. 2007, ki določa merila za odmero komunalnega prispevka in način njegove odmere in Pravilnik o podlagah za odmero komunalnega prispevka na osnovi povprečnih stroškov opremljanja stavbnih zemljišč s posameznimi vrstami komunalne opreme, objavljen v istem uradnem listu, kot prej navedeni pravilnik in z istim datumom začetka uporabe, ki določa podlage za odmero komunalnega prispevka, ki jih uporablja občina, če v šestih mesecih po uveljavitvi občinskega prostorskega načrta ne sprejme programa opremljanja s podlagami za odmero komunalnega prispevka za vso obstoječo komunalno opremo na območju celotne občine.

Po zgoraj obrazloženem je treba pritrditi tožeči stranki, da zavezanec za plačilo komunalnega prispevka ni nosilec gospodinjstva, kot navaja tožena stranka v izpodbijani odločbi, ampak je to v skladu z 80. členom ZPNačrt lastnik objekta. Enota, od katere se plačuje komunalni prispevek, torej ni gospodinjstvo, ampak objekt, ki se priključuje. Po zgoraj obrazloženem pa sodišče ugotavlja, da izpodbijana odločba v celoti temelji na napačni materialnopravni podlagi.

V predmetni zadevi je bila izdana izpodbijana odločba zaradi izboljšanja opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo po uradni dolžnosti, kar je v skladu s sedmim odstavkom 79. člena ZPNačrt. Vendar pa občina po uveljavitvi ZPNačrt in zgoraj navedenih pravilnikov, odločitve o odmeri komunalnega prispevka ne more opreti na Odlok o odvajanju in čiščenju komunalnih in padavinskih voda na območju Občine Podvelka, ki je bil objavljen v MUV, št. 28 dne 10. 12. 2001 in spremenjen s Spremembo in dopolnitvijo tega odloka v MUV, št. 29 z dne 12. 12. 2003, torej iz časa pred uveljavitvijo ZPNačrt in navedenih podzakonskih aktov. ZPNačrt je na novo uredil področje komunalnega prispevka, ki se v skladu z ZPNačrt odmerja na podlagi zakona in podzakonskih aktov ministra, pristojnega za prostor, medtem ko so občine pristojne le za podrobnejša merila za odmero komunalnega prispevka.

Ker je bilo pri izdaji izpodbijane odločbe napačno uporabljeno materialno pravo, zaradi česar je nepopolno ugotovljeno tudi dejansko stanje, je izpodbijana odločba nezakonita in jo je moralo sodišče na podlagi 4. in 2. točke prvega odstavka 64. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1) odpraviti ter v skladu s tretjim odstavkom citiranega člena zadevo vrniti organu, ki je izpodbijani upravni akt izdal, v ponoven postopek. V ponovnem postopku bo treba ob upoštevanju pravnega mnenja sodišča (četrti odstavek 64. člena ZUS-1) ob pravilni materialnopravni podlagi dopolniti ugotovitveni postopek in ugotoviti ali so podani pogoji za izdajo odločbe za plačilo komunalnega prispevka po uradni dolžnosti ob upoštevanju ZPNačrt in veljavnih podzakonskih predpisov.

Ker je sodišče tožbi ugodilo in odpravilo izpodbijani akt, je v skladu z določbo tretjega odstavka 25. člena ZUS-1 tožena stranka dolžna tožeči stranki povrniti stroške postopka v skladu s Pravilnikom o povrnitvi stroškov tožniku v upravnem sporu. Po določilu prvega odstavka 3. člena tega pravilnika je tožeča stranka upravičena do povrnitve stroškov postopka v višini 15,00 €, ki jih je naložilo v plačilo toženi stranki.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia