Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Nezaželena komunikacija ter dostop do informacije o viru pridobitve osebnih podatkov

15. april 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Nezaželena komunikacija ter dostop do informacije o viru pridobitve osebnih podatkov

Datum

15.04.2024

Številka

07121-1/2024/450

Kategorije

Pravica do seznanitve z lastnimi osebnimi podatki, Pravica do ugovora, Telekomunikacije in pošta

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po elektronski pošti prejel vaš dopis, v katerem pojasnjujete, da ste pred kratkim prejela prodajni telefonski klic klicatelja, ki mu nikoli niste posredovala vaše telefonske številke. Zanima vas, kam lahko kršitev prijavite ter kako lahko izveste, kdo je klicatelju vašo številko posredoval?

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše nezavezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Področje nezaželene komunikacije je primarno urejeno v 226. členu ZEKom-2, katerega nadzor izvaja AKOS.

Vsak posameznik ima pravico od upravljavca osebnih podatkov pridobiti informacijo tudi o tem, kje je upravljavec pridobil njegove osebne podatke ter poleg tega tudi možnost tej obdelavi ugovarjati ali zahtevati izbris osebnih podatkov, vse pod določenimi pogoji.

Zahteve za izvrševanje pravic se mora vložiti neposredno pri temu, ki osebne podatke obdeluje (npr. klicatelju), zgolj v primeru, ko le ta v enomesečnem roku na zahtevo ne odgovori oz. le to zavrne, pa se lahko zoper znanega upravljavca obrnete s pritožbo na IP.

V primeru, da vam klicatelj (upravljavec) ni znan oz. teh informacij ne uspete pridobiti (npr. s pomočjo mobilnega operaterja) predlagamo, da se s prijavo obrnete na AKOS.

Obrazložitev

Uvodoma poudarjamo, da je področje neželene komunikacije primarno urejeno v Zakonu o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 130/22 in 18/23 – ZDU-1O, v nadaljevanju: ZEKom-2) in Zakonu o elektronskem poslovanju na trgu (Uradni list RS, št. 96/09 – uradno prečiščeno besedilo in 19/15, v nadaljevanju: ZEPT). ZEKom-2 v 226. členu določa, da je opravljanje telefonskih klicev za namene neposrednega trženja dovoljeno samo na podlagi naročnikovega ali uporabnikovega predhodnega soglasja. Zavrnitev soglasja mora biti za zadevnega naročnika ali uporabnika brezplačna. Pri uporabi govornih telefonskih klicev je treba upoštevati tudi določbo 217. člena ZEKom-2, ki naročniku omogoča, da prepove uporabo svojih osebnih podatkov za klice, ki imajo komercialni ali raziskovalni namen.

Nadzor nad izvajanjem navedenih zakonov izvajata Agencija RS za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) in Tržni inšpektorat RS (TIRS). Predlagamo vam, da svojo prijavo zoper morebitno nezakonito ravnanje podjetja podate na AKOS, ki je pristojen organ za ukrepanje v zvezi z neposrednim trženjem po telefonu. V zvezi z morebitnimi nepoštenimi oz. zavajajočimi poslovnimi praksami in pravicami, ki izhajajo iz področja varstva potrošnikov pa vam predlagamo, da se obrnete na TIRS.

V zvezi z vašo situacijo, ko ne veste, od kje je klicatelj pridobil vašo zasebno telefonsko številko pa še pojasnjujemo, da ima vsak posameznik pravico do seznanitve z lastnimi osebnimi podatki skladno s Splošno uredbo, ki je opredeljena v 15. členu. Prvi odstavek 15. člena Splošne uredbe tako določa, da ima posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, pravico od upravljavca (tega, ki naj bi vašo telefonsko številko hranil in uporabljal) dobiti potrditev, ali se v zvezi z njim obdelujejo osebni podatki, in kadar je temu tako, dostop do osebnih podatkov in informacije, kot so npr. nameni obdelave, uporabniki osebnih podatkov, obdobje hrambe podatkov ter kadar osebni podatki niso zbrani pri posamezniku, na katerega se ti nanašajo, vse razpoložljive informacije v zvezi z njihovim virom. Več informacij o pravici do seznanitve z lastnimi osebnimi podatki (vključno z obrazcem, ki ga lahko uporabite pri vložitvi zahteve), je dostopnih tudi na naši spletni strani: https://tiodlocas.si/zelim-vedeti-kaj-pocnejo-z-mojimi-podatki/. Več o neposrednem trženju pa je možno prebrati v prispevku, ki ga je IP objavil na svoji spletni strani: https://www.ip-rs.si/varstvo-osebnih-podatkov/pravice-posameznika/neposredno-trženje

Na spletni strani tiodlocas.si si lahko preberete tudi o drugih pravicah skladno s Splošno uredbo, npr. o pravici do ugovora (21. člen Splošne uredbe) na https://tiodlocas.si/zelim-ugovarjati-obdelavi-mojih-podatkov/ ali pravici do izbrisa (17. člen Splošne uredbe) na https://tiodlocas.si/zelim-izbrisati-svoje-podatke/.

Kadar se osebni podatki obdelujejo za namene neposrednega trženja, ima posameznik, na katerega se osebni podatki nanašajo, na podlagi 21. člena Splošne uredbe pravico, da kadar koli ugovarja obdelavi osebnih podatkov za namene takega trženja. Obenem ima posameznik tudi pravico zahtevati izbris obdelovanih osebnih podatkov (npr. telefonsko številko) iz klicne zbirke upravljavca.

IP v zvezi s postopkom uveljavljanja pravic varstva osebnih podatkov pojasnjuje, da se morajo zahteve vložiti najprej neposredno pri upravljavcu, za katerega posameznik meni, da obdeluje njegove osebne podatke. Upravljavec se mora na podano zahtevo odzvati brez nepotrebnega odlašanja, informacije oziroma zavrnilni odgovor pa mora posredovati najkasneje v enem mesecu po prejemu zahteve. Če upravljavec na vašo zahtevo ne odgovori v enomesečnem roku oz. zahtevo zavrne, lahko zoper molk upravljavca ali zavrnitev pravice vložite pritožbo na IP.

Če vložitev zahteve ni mogoča, na primer zaradi pomanjkanja informacij o identiteti upravljavca, ali če je pridobivanje take informacije na podlagi telefonske številke klicatelja neizvedljivo, vam priporočamo, da klicateljevo telefonsko številko blokirate neposredno v svoji mobilni napravi ali tako zahtevo vložite neposredno pri svojem operaterju mobilnih storitev. Kot navedeno zgoraj pa se s prijavo lahko obrnete tudi na AKOS.

V upanju, da ste dobili odgovor na svoje vprašanje, vas lepo pozdravljamo.

Pripravil

Grega Rudolf, asistent svetovalca pri IP

Mojca Prelesnik, univ.dipl.prav., informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia