Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Sama primernost izbire med kandidati, ki izpolnjujejo pogoje iz javnega razpisa in statuta agencije, ni predmet presoje zakonitosti izpodbijanega akta o izbiri, če je izbira v izključni pristojnosti tožene stranke; odločitve tudi ni potrebno posebej utemeljevati; kandidati, ki izpolnjujejo pogoje, imajo pravico le potegovati se za imenovanje, nimajo pa pravice biti izbrani.
Tožba se zavrne.
Z izpodbijano odločbo z dne 23.11.2000 je tožena stranka imenovala prof. dr. J.K., dipl. ing., za direktorja Agencije ... Republike Slovenije (v nadaljevanju: agencija). Svojo odločitev je tožena stranka oprla na 83. člen Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 79/99 in 8/2000, v nadaljevanju: EZ), 2. odstavek 8. člena Sklepa o ustanovitvi Agencije ... (Uradni list RS, št. 54/2000) in določbe Statuta Agencije za ... Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 102/2000, v nadaljevanju: statut). Svojo odločitev je tožena stranka sprejela po prejemu pisnega predloga ministra za gospodarske dejavnosti z dne 22.11.2000. V tožbi tožnik navaja, da se je prijavil na javni razpis za delovno mesto direktorja agencije, ki je bil objavljen v časopisu ... dne 13.11.2000. V javnem razpisu je bilo zahtevano tudi izpolnjevanje pogoja, da je kandidat strokovnjak s področja energetike. Dokazila za izpolnjevanje tega pogoja so morala vsebovati podatke o dosedanjih izkušnjah in objavljenih razpravah ter člankih kandidata, ki je moral predložiti tudi kratek program organiziranja agencije. Po mnenju tožnika izbrani kandidat ne izpolnjuje kakovostnih pogojev v toliki meri kot on sam. Ukvarja se s področjem energetike, še posebno v tistem delu, ki se nanaša na delo agencije, že vsaj 15 let, ima pa tudi ključne operativne izkušnje na različnih vodstvenih delovnih mestih, vključno z opravljanjem dolžnosti ministra za energetiko v letih 1990 - 1992. Izbrani kandidat pa se je poklicno ukvarjal z raziskovalnim in pedagoškim delom na področju meritev v elektrotehniki, kar se samo bežno dotika področja dejavnosti agencije. Po njegovih informacijah komisija, ki je pregledala prispele prijave, ni priporočila izbranega kandidata za imenovanje za mesto direktorja in se torej pristojni minister ni ravnal po strokovnih kriterijih, izbrani kandidat pa je kratek program izpolnil z izpiski iz statuta agencije. Zato predlaga odpravo izpodbijane odločbe.
Tožena stranka je sodišču poslala upravne spise, na tožbo pa ni odgovorila.
Tožba ni utemeljena.
Po določbi 2. odstavka 80. člena EZ je Agencija pravna oseba javnega prava. Direktorja agencije imenuje Vlada Republike Slovenije za dobo 5 let (1. odstavek 83. člena EZ). Po določbi 8. člena sklepa se direktor imenuje pod pogoji, določenimi z zakonom, na podlagi javnega razpisa, ki ga izvede posebna komisija, ki jo imenuje ministrstvo, pristojno za energetiko. Po določbi 1. odstavka 5. člena statuta je za direktorja lahko imenovana oseba, ki ob zakonskih pogojih izpolnjuje še naslednje pogoje: da je državljan Republike Slovenije; da ima univerzitetno izobrazbo tehniške, ekonomske ali pravne smeri z magisterijem; da ima najmanj 10 let delovne dobe; da ni bil pravnomočno kaznovan za kaznivo dejanje ali prekršek s področja gospodarstva in da je strokovnjak s področja energetike. Postopek kandidiranja v EZ, sklepu in statutu ni urejen. Zato sodišče meni, da je postopek kandidiranja končan z odločbo o imenovanju direktorja. Takšna odločba ima torej tudi naravo akta, s katerim je tožena stranka opravila izbiro.
Po mnenju sodišča so razpisni pogoji, objavljeni v javnem razpisu, skladni s formalnimi pogoji, ki jih za imenovanje direktorja agencije določa 1. odstavek 5. člena statuta. Nadalje je iz predloga ministra za gospodarske dejavnosti za imenovanje direktorja razvidno, da je komisija za izvedbo javnega razpisa na podlagi prispelih prijav ugotovila, da 4 kandidati izpolnjujejo vse razpisne pogoje, med temi kandidati sta tudi tožnik in kandidat, ki je bil izbran. Ker predpisi ne določajo posebnega postopka izbire med kandidati, ki izpolnjujejo formalne pogoje za direktorja, je po presoji sodišča neutemeljen tožbeni ugovor, da je tožena stranka pri izbiri ravnala v nasprotju z razpisnim pogojem, da je kandidat strokovnjak s področja energetike. Izbira je bila opravljena pravilno in zakonito med kandidati, ki izpolnjujejo formalne pogoje. Sama primernost izbire med temi kandidati, po mnenju sodišča, ni predmet presoje zakonitosti izpodbijanega akta o izbiri, saj je izbira v izključni pristojnosti tožene stranke. Ker gre v predmetni zadevi za izbiro med kandidati, ki izpolnjujejo formalne pogoje, odločitve tudi ni potrebno posebej utemeljevati. Kandidati, ki so se prijavili na javni razpis za direktorja agencije, imajo namreč ob izpolnjevanju formalnih pogojev le pravico potegovati se za imenovanje, nimajo pa pravice biti izbrani in predlagani v imenovanje. Zato so tožnikovi ugovori neupoštevni.
Glede na navedeno je sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrnilo, in sicer na podlagi določbe 1. odstavka 59. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97, 65/97 in 70/2000).