Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Posredovanje podatkov iz Centralne evidence zaposlenih na področju vzgoje in izobraževanja Statističnemu uradu RS

24. september 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Posredovanje podatkov iz Centralne evidence zaposlenih na področju vzgoje in izobraževanja Statističnemu uradu RS

Datum

24.09.2025

Številka

07120-1/2025/423

Kategorije

Statistika in raziskovanje, Šolstvo, Pravne podlage

pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 11. 9. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje o zakonitosti in sorazmernosti posredovanja osebnih podatkov Statističnemu uradu RS (SURS). Na ministrstvu ste namreč prejeli zaprosilo SURS za posredovanje podatkov o zaposlenih na področju predšolskega, osnovnošolskega, srednješolskega ter višješolskega izobraževanja iz Centralne evidence zaposlenih na področju vzgoje in izobraževanja, ki jo ministrstvo vodi na podlagi 135.d člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI). Skladno z določbami tega člena se podatki iz centralne evidence zaposlenih lahko posredujejo tudi drugim uporabnikom, ki so za njihovo pridobitev pooblaščeni z zakonom. Pri znanstveno-raziskovalnem in razvojnem delu ter pri izdelavi statističnih analiz se osebni podatki iz centralne evidence zaposlenih uporabljajo in obdelujejo v anonimizirani obliki. SURS v konkretnem zaprosilu navaja, da podatke potrebuje pri izvedbi raziskovanja Kadri v izobraževanju (ŠOL-KADRI), pri čemer kot zakonsko podlago navaja Zakon o državni statistiki in Letni program statističnih raziskovanj (LPSR) za leto 2025. Seznanjeni ste s komentarjem ZVOP-2, mnenjem IP št. 07121-1/2023/1249, določbami ZVOP-2 in določbami Zakona o državni statistiki (ZDSta). Menite, da je lahko problematično tudi to, da ZOFVI govori o anonimizaciji, ZVOP-2 pa o nujnosti javnega interesa pri uporabi podatkov za statistične namene.

Na podlagi dokumenta oziroma informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1; ZVOP-2), 58. členom Splošne uredbe (EU) o varstvu podatkov (Splošna uredba), 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20; ZVOPOKD) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje. IP se lahko dokončno opredeljuje do konkretnih zakonitosti obdelav osebnih podatkov le v nadzornih postopkih.

Po trenutni zakonski ureditvi (ZDSta, ZOFVI in ZVOP-2) je dopustno, da upravljavec Centralne evidence zaposlenih na področju vzgoje in izobraževanja SURS-u posreduje osebne podatke, kot so za posamezno statistično raziskovanje izrecno določeni v Letnem programu statističnih raziskovanj 2025, in sicer v neanonimizirani obliki.

Obrazložitev

1.Ker relevantne zakonske podlage in vsebino Letnega programa za leto 2025 poznate, določb na tem mestu ne ponavljamo. Z vidika načela zakonitosti je pomembno, da v konkretnem primeru:

-nacionalno zakonsko podlago v smislu (c) in (e) točke prvega odstavka 6. člena ter (j) točke drugega odstavka 9. člena Splošne uredbe in

-zakonsko podlago v smislu osmega odstavka 135.d člena ZOFVI

predstavljata prvi odstavek 34. in 35. člena ZDSta.

Nujno potrebno konkretizacijo namenov uporabe in osebnih podatkov ter njihovih virov zagotavljajo vsakoletni programi statističnih raziskovanj, za izdajo katerih obstaja izrecno zakonsko pooblastilo. ZDSta pa se v relevantnih določbah glede pridobivanja podatkov izrecno sklicuje na potrebe izvajanja letnega programa statističnih raziskovanj.

Kadar gre za zbiranje podatkov za potrebe priprave evropske statistike, je neposredna pravna podlaga tudi v 17.a členu Uredbe (ES) št. 223/2009 o evropski statistiki.

2.ZVOP-2 v prvem odstavku 72. člena določa, da je obdelava osebnih podatkov za namene izvajanja državne statistike dovoljena, če je to v javnem interesu, ki ga določa zakon. Glede javnega interesa pri statističnem raziskovanju s strani SURS IP ugotavlja, da ta generalno izhaja iz 1., 2., 3. in 7. člena ZDSta. Zato ga SURS ni dolžan posebej izkazati pri vsaki zahtevi za podatke, ki temelji na ZDSta. Načelo javnega interesa v ZVOP-2 je tudi programsko napotilo za nadaljnje pravodajne aktivnosti na področju statističnega raziskovanja ter posebna omejitev za pripravo vsakoletnega programa, ki ga pripravlja SURS.

3.Določba devetega odstavka 135.d člena ZOFVI (»pri znanstveno-raziskovalnem in razvojnem delu ter pri izdelavi statističnih analiz se osebni podatki iz centralne evidence zaposlenih uporabljajo in obdelujejo v anonimizirani obliki«) se uporablja za tiste uporabnike, ki nimajo zakonske podlage za pridobitev osebnih podatkov za znanstvenoraziskovalni in statistični namen. Taka zakonska podlaga je lahko v ZOFVI (npr. peti, šesti in sedmi odstavek 135.d člena) ali v kateremkoli drugem zakonu (npr. ZZrID, ZDSta, ZVOP-2). Zato SURS za namen konkretnega statističnega raziskovanja (npr. ŠOL-KADRI) ni upravičen le do anonimiziranih podatkov, temveč do osebnih podatkov zaposlenih, ki so izrecno našteti v ustrezni rubriki Letnega programa statističnih raziskovanj za leto 2025.

4.V zvezi z načelom najmanjšega obsega podatkov pojasnjujemo, da ga je glede konkretnega statističnega raziskovanja moral upoštevati že SURS pri pripravi Letnega programa statističnih raziskovanj za leto 2025, kar pomeni, da bi moralo biti to načelo že vgrajeno v predpisan nabor osebnih podatkov, ki jih je treba posredovati SURS. To načelo je, skupaj z zahtevo po zagotavljanju ukrepov za varnost podatkov, vsebovano tudi v 89. členu Splošne uredbe.

Prijazen pozdrav.

Pripravil: dr. Urban Brulc, univ. dipl. prav.

samostojni svetovalec IP

dr. Jelena Virant Burnik

informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia