Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sklep I R 129/2009

ECLI:SI:VSRS:2009:I.R.129.2009 Civilni oddelek

določitev krajevne pristojnosti po višjem sodišču delegacija pristojnosti iz tehtnih razlogov dvom o nepristranskosti sodišča stranke v postopku novinar člani politične stranke župan
Vrhovno sodišče
26. november 2009
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Dejstva, da so kot stranke udeleženi župan občine, funkcionar politične stranke in lokalni novinar, ne spadajo ne v prvi sklop razlogov iz 67. člena ZPP (ekonomičnost) ne v drugega (drugi tehtni razlogi).

Izrek

Predlog se zavrne.

Obrazložitev

1. Okrajno sodišče v predlogu za določitev drugega stvarno pristojnega sodišča, ki naj bi odločal v zadevi, navaja, da je X. majhen kraj, v katerem se večina ljudi med seboj pozna, kar zlasti velja za funkcionarje. Tožnik je že drugi mandat župan občine, s katerim imajo sodniki pogoste poslovne stike. Poleg tega je sodna stavba v solastnini z občino in njen solastniški delež ima sodišče v najemu, oddelek za prekrške pa je v isti stavbi, v kateri je tudi sedež občine. Prvi toženec je predsednik odbora politične stranke SDS v X., s katerim se srečujejo ob volilnih aktivnostih, drugi toženec pa lokalni novinar. Takšni prepleteni odnosi bi utegnili vzbuditi dvom o nepristranskosti sodišča. 2. Predlog ni utemeljen.

3. Vrhovno sodišče lahko po 67. členu Zakona o pravdnem postopku (v nadaljevanju ZPP) na predlog stranke ali pristojnega sodišča določi drugo stvarno pristojno sodišče, da postopa v zadevi, če je očitno, da se bo tako laže opravil postopek ali če so za to drugi tehtni razlogi. Dejstva, da so kot stranke udeleženi župan občine, funkcionar politične stranke in lokalni novinar, ne spadajo ne v prvi sklop razlogov iz te zakonske določbe (ekonomičnost) ne v drugega (drugi tehtni razlogi). V večini manjših slovenskih krajev se sodniki pogosto srečujejo s funkcionarji in drugimi osebami, zaposlenimi na občini, javnih službah ipd., pa vendarle takšna poznanstva niso tehtni razlog za delegacijo pristojnosti. Sodišče je neodvisna institucija posebne veje oblasti, v ničemer odvisna od občine, na območju katere je, sodnik pa mora vselej ravnati tako, da varuje nepristranskost in neodvisnost sojenja ter ugled sodniške službe (prvi odstavek 2. člena Zakona o sodniški službi). Sposoben mora biti za objektivno odločanje v vseh sporih, čeprav morebiti stranke pozna. Zato v predlogu navedena dejstva ne kažejo na obstoj nevarnosti oziroma ogroženosti nepristranskosti sojenja. Če pa bi šlo v konkretni zadevi za takšno razmerje oziroma takšne vezi med določenim sodnikom in pravdno stranko, da bi vzbujale dvom v nepristranskost sodnika, bi bil to lahko razlog za izločitev sodnika (70. člen ZPP), ne pa za delegacijo.

4. Glede na navedeno je Vrhovno sodišče predlog za delegacijo zavrnilo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia