Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS Sklep I U 789/2022-12

ECLI:SI:UPRS:2022:I.U.789.2022.12 Upravni oddelek

omejitev dostopa do spletnih strani
Upravno sodišče
21. junij 2022
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

S predlogu priloženo odločbo, na katero se predlagatelj v predlogu sklicuje, je izkazano, da je zavezancu s pravnomočno in izvršljivo odločbo prepovedano prirejanje iger na srečo v Republiki Sloveniji, ki jih ta prireja preko interneta brez predpisane koncesije vlade. Predlagatelj je predlog oprl še na svojo ugotovitev dejstev v postopku nadzora prirejanja iger na srečo po internetu oziroma drugih telekomunikacijskih sredstvih, in sicer da zavezanec navedene odločbe ni izvršil. Vsa navedena (s strani nasprotne stranke neprerekana) dejstva pa predstavljajo dejansko podlago, ki glede na citirano zakonsko določbo prvega odstavka 107.a člena ZIS sodišču dopušča, da ponudniku storitev informacijske družbe odredi omejitev dostopa do spletnih strani, preko katerih se prirejajo spletne igre na srečo brez koncesije vlade.

Izrek

Predlogu se ugodi tako, da se nasprotni stranki odredi:

I. da mora v roku 7 (sedem) delovnih dneh po pravnomočnosti tega sklepa omejiti dostop do spletne strani ..., in sicer s preusmeritvijo na drugo spletno stran na način, da se na DNS strežnikih, ki jih ima ponudnik storitev informacijske družbe v lasti ali v upravljanju, onemogoči pretvorba tekstovnega spletnega naslova ... v pravi IP naslov tako, da vrne IP naslov spletne strani ... ter

II. da mora v roku 8 (osem) dni po omejitvi dostopa do spletne strani predlagatelju poslati poročilo o izvedbi naloženega ukrepa z navedbo imen in IP naslovov DNS strežnikov, na katerih je nasprotna stranka izvršila naloženi ukrep preusmeritve.

Obrazložitev

1. Predlagatelj je naslovnemu sodišču posredoval predlog za izdajo odločbe za omejitev dostopa do spletne strani **...** Predlagal je, naj sodišče odredi, da je ponudnik storitev informacijske družbe Javni zavod Akademska in raziskovalna mreža Slovenije - ARNES, Tehnološki park 18, Ljubljana (v nadaljevanju nasprotna stranka) dolžan v petih delovnih dneh po pravnomočnosti prejete odločbe omejiti dostop do spletne strani **...**, s preusmeritvijo na drugo spletno stran na način, da se na DNS strežnikih, ki jih ima ponudnik storitev informacijske družbe v lasti ali v upravljanju, onemogoči pretvorba tekstovnega spletnega naslova **...** v pravi IP naslov tako, da vrne IP naslov spletne strani ... (1. točka izreka) ter da mora nasprotna stranka v roku osem dni po omejitvi dostopa do spletne strani predlagatelju poslati poročilo o izvedbi naloženega ukrepa z navedbo imen in IP naslovov DNS strežnikov, na katerih je nasprotna stranka izvršila naloženi ukrep preusmeritve (2. točka izreka).

2. V obrazložitvi predloga navaja, da je dne 8. 3. 2022 v okviru postopka inšpekcijskega nadzora prirejanja iger na srečo po spletu oziroma drugih telekomunikacijskih sredstev ugotovil, da gospodarska družba **A.** (v nadaljevanju zavezanec), v Republiki Sloveniji preko spletne strani **...** prireja igre na srečo brez dovoljenja oziroma koncesije Vlade Republike Slovenije. Zavezancu je bila dne 16. 5. 2022 izdana odločba, št. 46161-146/2022-6, o prepovedi prirejanja iger na srečo v Republiki Sloveniji, ki je dne 11. 6. 2022 postala pravnomočna. Zavezanec odločbe o prepovedi prirejanja iger na srečo ni izvršil, čeprav bi jo lahko in naredil vse, kar je v njegovi moči, da dejavnosti ne bi več opravljal v Republiki Sloveniji, in sicer tako, da bi npr.: izvršil tehnične in organizacijske ukrepe, kot so blokada slovenskih IP naslovov, preprečil prijave v sistem igralcem s prebivališčem v Republiki Sloveniji, itd., vendar tega ni storil. Omejevanje dostopov do spletne strani je možno izvršiti na več načinov, npr. s preusmerjanjem na DNS strežnikih, s filtriranjem po IP naslovih ter s filtriranjem glede na vsebino IP paketov. Glede na 107. a člen Zakona o igrah na srečo (v nadaljevanju ZIS) in ob upoštevanju načela sorazmernosti je predlagatelj predlagal sodišču zgoraj navedeni ukrep na način, ki je najmanj obremenjujoč in ima najmanj stranskih učinkov za nasprotno stranko.

3. Nasprotna stranka v odgovoru na predlog navaja, da je časovno okno za izvršitev ukrepa prekratko iz razlogov, ki niso na njeni strani. Opisuje način preverjanja pravnomočnosti in sodišču predlaga, naj za izvršitev sklepa določi rok sedmih delovnih dni od pravnomočnosti.

4. Predlagatelj v odgovoru na vlogo nasprotne stranke navaja, da je ta enako predlagala že v zadevi, I U 661/2022. Predlagatelj je ugotovil, da je naslovno sodišče nasprotni stranki že izdalo sklep, I U 661/2022-7 z dne 26. 5. 2022, s katerim je tej naložilo, da mora dostop do (tam obravnavane) spletne strani omejiti v roku sedmih delovnih dni po pravnomočnosti sklepa ter o tem predlagatelju podati poročilo v osmih dneh po omejitvi. Predlagatelj navaja še, da mu je nasprotna stranka dne 13. 6. 2022 že poslala poročilo o omejitvi dostopa do spletne strani v navedeni zadevi.

5. Predlog je utemeljen v obsegu in na način, kot obrazloženo v nadaljevanju.

6. Po 107.a členu ZIS lahko sodišče, če zavezanec iz odločbe o prepovedi prirejanja iger na srečo te ne izvrši, na predlog nadzornega organa ponudniku storitev informacijske družbe odredi omejitev dostopa do spletnih strani, preko katerih se prirejajo spletne igre na srečo brez koncesije vlade (prvi in drugi odstavek). V predlogu mora biti ob upoštevanju načela sorazmernosti in v okviru tehničnih možnosti določen obseg omejitve in način njene izvršitve (tretji odstavek). Omejitev dostopa do spletnih strani se lahko izvrši le v obsegu, ki je nujno potreben za izvršitev odločbe o prepovedi prirejanja igre na srečo, in na način, ki je najmanj obremenjujoč za ponudnika storitev informacijske družbe (četrti odstavek).

7. S predlogu priloženo odločbo, na katero se predlagatelj v predlogu sklicuje, je izkazano, da je zavezancu s pravnomočno in izvršljivo odločbo prepovedano prirejanje iger na srečo v Republiki Sloveniji, ki jih ta prireja preko interneta brez predpisane koncesije vlade. Predlagatelj je predlog oprl še na svojo ugotovitev dejstev v postopku nadzora prirejanja iger na srečo po internetu oziroma drugih telekomunikacijskih sredstvih, in sicer da zavezanec navedene odločbe ni izvršil. Vsa navedena (s strani nasprotne stranke neprerekana) dejstva pa predstavljajo dejansko podlago, ki glede na citirano zakonsko določbo prvega odstavka 107.a člena ZIS sodišču dopušča, da ponudniku storitev informacijske družbe odredi omejitev dostopa do spletnih strani, preko katerih se prirejajo spletne igre na srečo brez koncesije vlade.

8. Po presoji sodišča sta tudi v predlogu predlagana obseg omejitve dostopa do spletne strani (omejitev dostopa do spletne strani **...**, na kateri zavezanec prireja igre na srečo) in način izvršitve (omejitev dostopa do predmetne spletne strani s preusmeritvijo na drugo spletno stran na način, da se na DNS strežnikih, ki jih ima ponudnik storitev informacijske družbe v lasti ali v upravljanju, onemogoči pretvorba tekstovnega spletnega naslova **...** v pravi IP naslov tako, da vrne IP naslov spletne strani ...) podana ob upoštevanju načela sorazmernosti in v okviru tehničnih možnosti, saj je predlagatelj predlagana obseg omejitve in način izvršitve utemeljil z upoštevanjem okoliščin, ki jih določa ZIS v 107. a členu (da je predlagani obseg nujno potreben in da je način izvršitve za nasprotno stranko kot ponudnika storitev informacijske družbe najmanj obremenjujoč in z najmanj stranskimi učinki). Tudi temu nasprotna stranka ne ugovarja.

9. Nasprotna stranka pa je nasprotovala predlagani določitvi izpolnitvenega roka ter je predlagala podaljšanje roka na sedem dni od pravnomočnosti sklepa. Sodišče je upoštevalo zatrjevanje nasprotne stranke (ki mu predlagatelj ni nasprotoval), da je za ugotovitev pravnomočnosti potreben določen čas (pritožnik lahko pritožbo priporočeno po pošti vloži zadnji dan roka), zato je sledilo njenemu predlogu in rok za izvršitev predlaganega ukrepa podaljšalo s petih na sedem delovnih dni od pravnomočnosti predmetnega sklepa.

10. Sodišče je nasprotni stranki, sledeč predlogu, tudi odredilo, da mora predlagatelju poslati poročilo o izvršenem ukrepu, saj je štelo, da gre za nujno informacijo, ki mora biti predlagatelju zagotovljena zaradi izvajanja nadzora v skladu z ZIS.

11. Glede na navedeno je sodišče predlogu predlagatelja na podlagi 107. a člena ZIS ugodilo, kot je navedeno v izreku tega sklepa.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia